arno3005

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

onmiddellijk in laten gaan van nummerbehoud

Ik heb in mijn Red Together Ook voor mijn dochters Red Together Extra aangevraagd. Zij komen beiden van een prepaid andere provider. Mij was verteld dat bij ontvangst van de Vodafone simkaarten hun nummers onmiddellijk mee over gingen, juist omdat het prepaid is. Nu hebben ze een paar uur later ieder een sms ontvangen dat de nummers pas volgende week een week later overgaan? Kan dit niet alsnog onmiddellijk gebeuren of vervroegd worden naar morgen? Als dit niet mogelijk is, kunnen ze al wel gebruik maken van de Vodafone sim zodoende ze al van het Red Together data-abonnement gebruik kunnen maken? Of is het echt wachten? 1 dichter zit dan in het buitenland op schoolreis. Kan de sim dan ook activeren?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Indien het nummer nog niet over is, kunnen wij de simkaart niet activeren. Wel kunnen we kijken of we de aanvraag kunnen vervroegen. Let er wel op dat dit ook afhankelijk is van de huidige provider. Zij dienen namelijk goedkeuring te geven Energieboy arno3005. Daarnaast kunnen wij niet onmiddellijk het nummer overnemen. Zo werkt het helaas niet.
Heb je inmiddels al contact gehad met mijn collega's?

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi arno3005
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als je bericht hebt gehad dat ze over een week worden omgezet dat gaan ze dat ook op dat moment pas doen. Daar zit altijd een termijn aan vast en dat is dus een week, volgens het smsje. Het klopt wel dat het nummer direct overgezet kan worden, maar dat gebeurd op het moment dat het moet gaan gebeuren. Het is niet zo dat als je het koopt dat het dan ook gelijk is gebeurd. Tot die tijd moeten ze dus gebruik blijven maken van hun prepaid kaartje en pas op het moment dat ze het bij Vodafone omzetten kunnen ze de kaart gebruiken dat bij het abonnement zit.

Als je dochter op schoolreis is zou je eventueel de klantenservice van Vodafone kunnen bellen om te vragen of ze het later kunnen activeren. Ik weet wel dat als ze het omzetten je nieuwe abonnement SIMkaart direct te gebruiken is, maar of die dan ook geactiveerd is, geen idee eigenlijk. Daarvoor kan je echt beter even bellen met de klantenservice van Vodafone of door een chat te starten.

Je kan ook een privé bericht sturen via Facebook en/of Twitter (daarin gaan ze op volgorde af met mensen te helpen, dus als het druk is, even geduld aub).

De klantenservice mensen kunnen in het systeem en eventueel data wijzigen om over te zetten 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Indien het nummer nog niet over is, kunnen wij de simkaart niet activeren. Wel kunnen we kijken of we de aanvraag kunnen vervroegen. Let er wel op dat dit ook afhankelijk is van de huidige provider. Zij dienen namelijk goedkeuring te geven Energieboy arno3005. Daarnaast kunnen wij niet onmiddellijk het nummer overnemen. Zo werkt het helaas niet.
Heb je inmiddels al contact gehad met mijn collega's?
arno3005
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad. Vervroegen haalt niets uit, zal dan mogelijk een dagje eerder worden. Wat mijn dochter kan doen die op schoolreis gaat, is de nieuwe sim van Vodafone ook in haar telefoon te doen (dual sim), maar zal nog niet direct werken. Op de dag van overgang zal haar oude sim uitvallen, tellie even opnieuw opsytarten, sim Vodafone meldt zich aan en ze kan direct door.
Het enige wat ik ik jammer vind in dit verhaal is dat bij aanschaf van het abo voor mijn dochters, men mij verkeerd ingelicht hebben: de nieuwe sim zal meteen functioneren omdat de oude sim op basis van prepaid is.
Bedankt...
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dit is afhankelijk van of dat de provider de aanvraag meteen binnen krijgt en erop reageert arno3005
Dit is niet iets wat wij toe mogen zeggen. Namens VodafoneZiggo mijn excuses hiervoor!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic