coldejong

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

onjuiste locatie doorgifte mobiel netwerk

Beste Vodafone,

Sinds dat ik een M9 heb ontvangen ( heb daarvoor ook 2 weken niet meer gereisd met de trein ) klopt de locatievoorziening tussen station steenwijk tot voor zwolle niet meer. Tussen deze stations wisselt mijn locatie naar Amsterdam centraal, Amstelveen en Amsterdam Arena. Dit is met doo.gifte van locatie via 4G heb ik 't idee. Wanneer de gps weer aanspringt is de locatie weer goed.

Het nadeel hiervan is dat mijn reisgegevens en apps waarvoor ik locatiegegevens nodig hebben onjuiste info doorgeven.

Is er een oplossing voor bovenstaande?
Het betreft dat de locatie op achtergrond tussen station Steenwijk tot het rangeerterrein Zwolle onjuist is. Deze switcht dan naar Amsterdam/Amstelveen.
4 Reacties 4
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hiervoor had je een telefoon die geen 4G deed?

Bij 4G is de locatievoorziening iets minder precies (omdat er nog steeds meer 3G dan 4G-masten zijn), bovendien is dit iets waar Vodafone niets aan kan doen omdat dit gaat via een Google-dienst. Je kunt hooguit Google contacteren erover, maar waarschijnlijk is dit een probleem dat zichzelf gaat oplossen straks.

Voorlopig kun je het best GPS aanzetten. Als het goed is kost dat minder accu dan vroeger op de M9 omdat deze chipset de locatie afhandelt zonder dat dit via de hoofd-cpu van het toestel gaat.
coldejong
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hiervoor had ik de M7, ook 4G maar op hetzelfde traject niet deze problemen..
Door alleen GPS in te schakelen werken apps niet meer goed, dat is dus geen optie.
raceduck

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Een workaround is het installeren van een Fake Gps app

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lexa.fakegps&hl=nl
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Je kunt hem toch instellen op "precieze" locatiebepaling (oid)? Dan gebruikt hij naast mobiele netwerken en wifi ook gps. Dat zou zonder problemen moeten werken (maar kost wel marginaal meer accu).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic