Op de website van Vodafone en ook in de schriftelijke reactie naar aanleiding van het programma Radar in 2017, schrijft Vodafone heel duidelijk dat het Franse eiland Saint Martin, in de Caraïbische zee, in de EU ligt en derhalve net zoals Frankrijk in Europa onder dezelfde tarieven valt voor Vodafone klanten. Echter, vodafone blijft mij torenhoge tarieven in rekening brengen wanneer ik vanuit Saint Martin met mijn Vodafone abonnement naar bv Nederland bel. Contact opnemen met Vodafone draait iedere keer uit op allerlei vreemde, foute en tegengestelde antwoorden van medewerkers die op onbeschofte wijze zeggen of schrijven dat alles buiten Europa buiten de EU is, het helemaal aan de door mij gekozen provider ligt, of dat ik helemaal niet in Saint Martin ben. Dat laatste is heel simpel te bewijzen, omdat ik hier ook een vaste telefoonaansluiting heb, van Orange, waar een medewerker van Vodafone mij op kan bellen, maar dat wordt geweigerd. Het probleem ligt overduidelijk bij Vodafone, omdat ik iedere keer smsjes ontvang met welkomst berichten, welkom in Freans Guyana, welkom in Bonaire, welkom in Curacao, welkom in Jamaica, soms met 30 minuten er tussen en dus onmogelijk kunnen kloppen. Echter NOOIT een welkomstbericht met ‘welkom in Saint Martin’. Google staat vol met personen met dezelfde klachten en in 2017, toen het tv programma Radar aan deze klachten aandacht besteedde, beloofde Vodafone beterschap. Echter Vodafone blijft, ondanks mijn protesten, doodleuk iedere maand hogere rekeningen incasseren en doet absoluut niets aan het bekende probleem. Derhalve lijkt de enige oplossing voor mij om dan maar het tv programma Radar hiervan op de hoogte te brengen. Het kan ook anders en dat is dat Vodafone mijn klachten en bewijsstukken die ik de afgelopen maanden heb gestuurd serieus neemt en mij deze onjuist kosten vanaf bv 1 januari 2021 niet meer in rekening brengt. Welke oplossing kiest Vodafone in deze??? ****************
Moderator edit: Mobiel nummer verwiderdd 05-03-2021