Beste Vodafone,
Afgelopen week heb ik mijn abbo verlengd en daarbij een iPhone 5 aangeschaft. Daarbij heeft een van uw medewerkers een verkeerd cijfer ingevuld bij de postcode/ huisnummer-combinatie, waardoor een onjuist verzendadres gebruikt werd. Direct na ontvangst van de bevestiging heb ik jullie hiervan op de hoogte gesteld (tot tweemaal toe). Er werd mij verzekerd dat het geen probleem zou zijn. Het kon, ondanks dat ik al een verzendbevestiging had ontvangen, nog steeds gewijzigd worden.
Vandaag echter nog steeds geen telefoon ontvangen, toch maar eens bellen. Inderdaad: de telefoon is aangeboden op het verkeerde adres (maar niet aangenomen). Het ligt nu ergens op een postkantoor in een andere stad. Niet goedgegaan dus, de medewerker gaf zelfs aan dat de toezegging dat het geen probleem zou zijn, door Vodafone helemaal niet waargemaakt kon worden. Prima, wilt u dat intern uitvechten?
De mogelijkheden die mij werden geboden zijn: zelf ophalen bij dat postkantoor (ver weg) of drie weken wachten (dan wordt deze weer teruggestuurd naar Vodafone). De eerste optie is geen goed advies: ik woon niet op dat adres, dus heb geen bewijs dat de zending is aangeboden. Ik kan ook niet aantonen dat ik daar woon (uiteraard). Drie weken wachten lijkt me ook geen geslaagde actie, vorige week zijn we een nieuw contract met elkaar aangegaan waarin u beloofd dat ik binnen twee weken in het bezit ben van de telefoon.
Wat ik heel vervelend vind is niet dat er een fout wordt gemaakt. Dat gebeurt overal en ik maak er ook dagelijks meerdere. Waar het mij om gaat is dat u niet bereid bent een fout te herstellen, maar uw klanten laat barsten. U verschuilt zich achter procedures, waardoor u (zegt) niets voor mij kunt betekenen. Wees zo stoer een gemaakte fout te herstellen en maak een (herhalende!) klant daar niet de dupe van. Ik denk dat er weinig bedrijven zijn die zich op dit moment een dergelijke arrogante houding kunnen permiteren.
Ik vertrouw er dan ook op dat dit een incident is en u dit heel snel hersteld. Indien u blijft vasthouden aan starre regels en niet bereid bent verantwoording te nemen voor uw fouten, dan houdt de samenwerking wat mij betreft op en zal ik, conform de regels die daarvoor gelden, de overeenkomst ontbinden. Ik ga er van uit dat het niet zover hoeft te komen.
Vriendelijke groet,