Philipsen1969

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ongewenst gebeld worden

Wij worden veel gebeld door dit nummer terwijl we het nummer geblokkeerd hebben, is daar wat aan te doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Excuus @Philipsen1969! daar heb ik helemaal overheen gelezen :(.
Je kunt het formulier lastig gevallen worden invullen.

  1. We proberen het nummer van de plager te achterhalen. Als het een Nederlands nummer is dan sturen we een eerste waarschuwing via een brief of sms. Van buitenlandse nummers hebben wij geen klantgegevens. Daarom kunnen we bij overlast van buitenlandse nummers niet helpen. (in dit geval zoeken we uit wie diegene is).
  2. Is de overlast na 2 weken nog niet gestopt? Meld dit dan opnieuw via het onderstaande formulier. De plager krijgt dan een tweede waarschuwing.
  3. Houdt het daarna nog niet op, dan blokkeren we het nummer van de plager. Als het om een Vodafone nummer gaat, regelen wij dat zelf. Anders laten we de aanbieder van de plager het nummer blokkeren.

Belangrijk om te weten

  • Bij een gemiste oproep kunnen we geen onderzoek starten. Neem het telefoontje van de plager dus aan, zodat er een verbinding gemaakt wordt. Al is het maar 1 of 2 seconden.
  • Bel of sms zelf niet terug. Als je zelf contact hebt opgenomen met de plager is overlast niet meer te bewijzen.
  • We houden je op de hoogte via e-mail. Je krijgt een bericht als we het nummer van de plager geblokkeerd hebben.

Overlast melden

Vul het formulier in als je binnen 3 weken minimaal 3 keer bent lastig gevallen. Vul één van de volgende overlastmomenten in:

  • Een gesprek, waarbij minimaal 1 seconde verbinding is geweest, of een voicemailbericht is ingesproken
  • Een sms of mms

Het formulier kun je hier invullen: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...
Je kunt zelf ook eventueel het nummer blokkeren.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Philipsen1969

Wat is je vraag hier precies over? Met alleen een screenshot kan ik je niet verder helpen.

Philipsen1969
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,

Mijn vraag staat onder de printscreen.…

Als een 010 iedere dag en zelf is in het weekend belt weet je dat er iets niet klopt. Ik heb op de nummer gegoogled en zie dat meer mensen met dit probleem zitten. Ik heb het nummer nu al 3 x geblokeerd op de IPhone maar we blijven gebeld worden. Kunnen jullie als Vodafone hier iets mee?

Grts. Alex Philipsen

 

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Excuus @Philipsen1969! daar heb ik helemaal overheen gelezen :(.
Je kunt het formulier lastig gevallen worden invullen.

  1. We proberen het nummer van de plager te achterhalen. Als het een Nederlands nummer is dan sturen we een eerste waarschuwing via een brief of sms. Van buitenlandse nummers hebben wij geen klantgegevens. Daarom kunnen we bij overlast van buitenlandse nummers niet helpen. (in dit geval zoeken we uit wie diegene is).
  2. Is de overlast na 2 weken nog niet gestopt? Meld dit dan opnieuw via het onderstaande formulier. De plager krijgt dan een tweede waarschuwing.
  3. Houdt het daarna nog niet op, dan blokkeren we het nummer van de plager. Als het om een Vodafone nummer gaat, regelen wij dat zelf. Anders laten we de aanbieder van de plager het nummer blokkeren.

Belangrijk om te weten

  • Bij een gemiste oproep kunnen we geen onderzoek starten. Neem het telefoontje van de plager dus aan, zodat er een verbinding gemaakt wordt. Al is het maar 1 of 2 seconden.
  • Bel of sms zelf niet terug. Als je zelf contact hebt opgenomen met de plager is overlast niet meer te bewijzen.
  • We houden je op de hoogte via e-mail. Je krijgt een bericht als we het nummer van de plager geblokkeerd hebben.

Overlast melden

Vul het formulier in als je binnen 3 weken minimaal 3 keer bent lastig gevallen. Vul één van de volgende overlastmomenten in:

  • Een gesprek, waarbij minimaal 1 seconde verbinding is geweest, of een voicemailbericht is ingesproken
  • Een sms of mms

Het formulier kun je hier invullen: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...
Je kunt zelf ook eventueel het nummer blokkeren.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je het formulier ingevuld @Philipsen1969?

Philipsen1969
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heel vreemd maar we zijn tot nu niet meer gebeld, ik wacht het nog even af. Mijn vraag is overigens ook waarom dit nummer mij nog kan bellen terwijl wij het nummer blokkeren. Ligt dit aan het toestel(IPhone 5SE) of is dit toch een provider ding?

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zodra je een nummer blokkeert in je toestel, dan kan het nummer niet binnen komen op je toestel. Echter staat dit natuurlijk los van ons @Philipsen1969
Indien je de voicemail aan hebt staan, dan zal het nummer gewoon uitkomen op de voicemail.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Was deze informatie verder voldoende voor jou nu @Philipsen1969 ?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Topic gesloten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic