sezwho

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ondersteuning oude nokia

Hierbij mijn verhaal. Ik gebruik een red abonnement incombinatier met mijn xperia z en een oud nokia toestel (Carkit/Accuduur). In de media heb ik nu echter vernomen dat Vodafone geen ondersteuning meer biedt voor mijn Nokia toestel. Bij het afsluiten van mijn abonnement heb ik duidelijk gevraagd of ik mijn Nokia gewoon kon blijven gebruiken. Dit zou in de toekomst zeer zeker geen probleem zijn. Nu is de situatie echter zo dat ik dus vanaf half november niet meer op de juiste manier meer gebruik kan maken van mijn abonnement. Hiervoor heb ik vandaag de klantenservice van Vodafone gebeld. Ik ben 8 keer doorgeschakeld waarna de laatste medewerkster aangaf dat ik gewoon pech heb. Ik kan mij niet voorstellen dat dit zomaar kan en wil dan ook dat mijn abonnement kosteloos wordt ontbonden en omgezet in een prepaid kaart zodat ik mijn nummer kan behouden.
 
Graag wil ik weten of er meer mensen met hetzelfde probleem zijn.
 
 
23 Reacties 23
doctorzorro

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jep. Zelfde schuitje. zie mijn 7110 verhaal. In hun voorwaarden staan vooral veel dingen die wij als consument moeten, maar wat zij als aanbieder moeten is onduidelijk. Het enige wat ik ervan kon vinden is iets over als hun vergunning veranderd, ZIJ de overeenkomst mogen ontbinden. Andersom staat er niet bij.... Succes, en laten we hopen dat voda dit fatsoenlijk afhandeld met de oldskool bellers.
sezwho
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
iEMAND VAN vODAFONE MET EEN OPLOSSING???
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Voor dit probleem is er helaas geen oplossing. Vodafone moet helaas de nieuwe frequenties gaan gebruiken en mag de oude niet meer gebruiken straks. Wel kan het zo zijn dat sommige telefoons in de stadscentra na die datum nog werken omdat Vodafone daar GSM1800 gebruikt wat een aantal van deze toestellen wel nog ondersteunen, maarja, daar heb je niks aan zodra je het centrum uitloopt of rijdt.

De 7110 ondersteunt de nieuwe frequenties volgens mij trouwens wel en zou het na 1 november gewoon moeten blijven doen. Da's trouwens een telefoon uit 1999, 14 jaar oud! Op de Vodafone-site staat in het pdf'je dat hij niet meer wordt ondersteund dus ik twijfel wel over of ik gelijk heb...

sezwho: welk toestel gebruik jij? Even voor de zekerheid? En kun je niet een budgettelefoon (bijv. een Nokia) voor een paar tientjes kopen om de oude te vervangen? Zulke telefoons gaan net als de oude ook nog steeds heel lang mee op één acculading.

Voorbeeldje van telefoon die je voor 2 tientjes kunt kopen:
http://tweakers.net/pricewatch/293505/nokia-100-zwart.html

Als je een bestaande oude Nokia-carkit wil kunnen blijven gebruiken dan kun je misschien ook op Marktplaats kijken of je bijv. een 3310 kunt overkopen van iemand; die doet het strakls ook nog gewoon. Even checken of dat de goede aansluiting is voor je carkit wel.
doctorzorro

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi ruud, nee de 7110 is nog geen e-gsm. Dat was wel de bedoeling maar omdat ze tegelijkertijd het ding wilden uitrusten met symbian én wap hebben ze dat laten zitten en pas geimplementeerd in de 6310(i) die op dezelfde engine draait maar wel een nieuwere zendmodule heeft met e-gsm. Helaas dus. De optie 2 tientjes blokkerphone is natuurlijk crap, de kwaliteit van die oude nokia's is legendarisch en niet vergelijkbaar met gooi en smijtfoontjes. Een 7110 heeft een soort metaallegering als schermomlijsting die na 12 jaar nog puntgaaf is terwijl de chameleongroene verf eromheen allang geleden weggesleten is. De geleiders van het klepmechanisme zijn van hetzelfde spul maar ondanks ontelbare valpartijen werkt de matrixgimmick nog steeds foutloos en als ik gebeld word gaat ie nog steeds met een flinke tik open. Wel heb ik het ding door de jaren heen meermalen uit elkaar geschroefd voor schoonmaak en een drupje olie (!) Kortom, het ding is na 12 jaar nog steeds King of all Phones. Behalve dan bij Vodafone.... Een 3310 heeft géén antennedop aan de achterkant wat ook niet kan vanwege de verwisselbare covers. Alleen businessclass nokia's hebben die beroemde volvo/bmw/mercedes carkit dop op de achterkant. Of een 3310 met een stekker aan de onderkant in een universele carkit kan? sure. De meeste daarvan worden nog steeds in carkits van zakenmensen gebruikt, harry mens zweert erbij bijvoorbeeld. Hij heeft volgens eigen zeggen nog een stapeltje nieuwe 6310's in de kast liggen voor als de oude eens stuk gaat, iets wat tot op heden niet gelukt is....
hpajvanstiphout

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste nieuw lid,

Welke model gaat het over want mijn oude nokia uit 2004 doet het nog wel.
doctorzorro

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zie mijn verhaal voor je antwoord. Voda laat je barsten en beweert dat het je eigen probleem is ondanks dat jij er als klant al jaren van uit bent gegaan dat voda gewoon 900 band gsm levert. Dat zij dat nu veranderd hebben moet ons toch de gelegenheid geven ons heil elders te zoeken? Ook van jou willen ze gewoon de rest van je abonnementsgeld hebben ondanks dat het hun beslissing is om te stoppen met dit deel van de gsm dienst. Ik ga dit nog verder uitzoeken met een jurist, ik stel voor dat jij hetzelfde doet voordat je je er bij neerlegt dat je genaaid bent. Groeten DrZ.
sezwho
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Vodafone reageert inderdaad nergens op en schuift de boel af op de klant. Ook heb ik al meerdere mailen via de mail mijn beklag gedaan. Hierop echter ook geen enkele reactie ontvangen. Ik sta nu op het punt om mijn verhaal op een aantal bekende fora te publiceren. Ook ga ik mijn rechtsbijstand verzekering hier achter zetten. Verder ben ik het plan aan het opvatten om op een centraalpunt alle vergelijkbare klachten te verzamelen. Wordt vervolgd....
doctorzorro

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tsja, als ik dan 12 x 15 euro in de maand moet betalen voor een onbruikbare dienst, dan ga ik ook zoveel slechte reclame maken voor ze dat voda dat nooit meer kan goedmaken met tv spots. Dat worden de duurste 180 euro die vodafone ooit geincasseerd heeft... Laat het hier ook even weten als je meer lotgenoten vind of er een oplossing voor gevonden hebt.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ah, wist ik niet. Gaaf om te lezen dat je zo'n liefhebber bent! Was inderdaad vergeten dat het ook (min of meer) de telefoon uit The Matrix was!

Tenzij je nog even bij Harry Mens kunt aankloppen voor een 6310, zou ik even aankloppen bij Vodafone Special Services (SSV):

Vodafone Nederland t.a.v. Afdeling SSV
Postbus 1500
6201BM Maastricht

Mooie brief sturen waarin je eventueel ook aangeeft waarom je niet wil overstappen naar een andere telefoon. Ik zou daarin ze de keuze geven om het op te lossen (die kans hebben ze volgens de wet), maar stel daarin duidelijk je voorwaarden van gelijkwaardige hoogwaardige telefoon (incl. bouw en afwerking), of het zonder kosten beëindigen van de overeenkomst.

Vodafone heeft er bij de veiling zelf voor gekozen op het EGSM-gebied te bieden en ze hadden dit gevolg kunnen weten; geschillencommissie telecom zal hen niet in het gelijk stellen als je daar een zaak aanhangig maakt. Benoem dit ook (vriendelijk) in je brief naar SSV.

Ik denk dat Vodafone ook geen zin heeft in gedoe voor 12x15 euro en verwacht dat je gewoon kunt ontbinden. Ben benieuwd hoe je de dekking zult ervaren na 1 november trouwens, da's al heel binnenkort. Ik zie dat er hier al redelijk wat EGSM wordt gebruikt door Vodafone in ieder geval.
sezwho
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hierbij de reactie die ik van Vodafone per mail heb ontvangen:
26-10-2013 Ons antwoord
Geachte heer

Bedankt voor uw e-mail. U geeft aan dat u uw abonnement per direct wilt opzeggen.

Ik begrijp dat u dit verzoek indient. Vooral wanneer u vanaf november geen gebruik meer kunt maken van uw carkit. Het is alleen niet mogelijk om uw contract kostenloos te beeindigen om deze reden. Ik leg u graag uit waarom.

Vanaf 1 november zullen we inderdaad onze 900Mhz frequentie gaan aanpassen, waardoor niet meer alle toestellen ondersteund zullen worden die gebruik maken van deze frequentie.
Dit is een gevolg van de frequentieveilingen van afgelopen jaar.
Klanten die nog gebruik maken van een oud toestel, van voor 2000, kunnen vanaf november klachten ervaren met hun netwerkverbinding, die uiteindelijk volledig wegvalt. In april 2014 zal deze aanpassing voltooid zijn. Klanten die dan nog altijd gebruik maken van een verouderd toestel zullen niet meer kunnen bellen, smsen of internetten. Zowel zakelijke als particuliere klanten zullen geraakt worden door deze wijziging. Vandaar dat wij de 900Mhz frequentie vanaf 1 november niet meer zullen ondersteunen. Dit hebben wij laten weten per sms en brief.

Ik wens u desondanks een heel fijn weekend toe.

Vragen?
Neem gerust nogmaals contact met mij op door hier te klikken.

Uw mening telt!
Vodafone wil graag uw mening horen. Daarom sturen we u binnenkort een e-mail met een aantal vragen. Deze vragen gaan over hoe ik u hielp. Wilt u deze invullen? Dit is erg belangrijk voor mij!

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ik zie nergens een reden waarom je niet kostenloos je abo zou kunnen beëindigen in die mail? Vodafone heeft op die specifieke frequenties geboden en wist dat dit een gevolg was.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik heb deze vraag intern uitgezet. Ik hoop snel reactie te krijgen, dan horen jullie het uiteraard.
sezwho
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het is goed om te zien dat Vodafone de zaak nu wel serieus neemt. Ik zal dan ook nog even wachten voordat ik rechtsbijstand ga inschakelen. Ook wacht ik nog even met het maken van een blog over de gang van zaken. Wel hoop ik dat er vanuit Vodafone op korte termijn een juiste oplossing komt.
sezwho
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het blijft wel lang stil aan de zijde van Vodafone. Toch hoop ik op een snelle oplossing aangezien wij al vanaf de tweede week van november problemen kunnen verwachten. Dus Vodafone onderneem akte en neem je verantwoordelijkheid.
sezwho
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
VODAFONE REAKTIE? We zijn nu al weer een aantal dagen verder maar nog steeds geen reactie van Vodafone. Een moderator kan wel iets uitzetten maar klanten van feedback voorzien ho maar. Ga maandag alles maar aan de grote klok hangen en rechtsbijstand inschakelen aangezien dit niet opschiet zo.
sezwho
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Laten we hopen dat Vodafone 4 g sneller is dan hun reactievermogen op het forum.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
sezwho schreef:
Laten we hopen dat Vodafone 4 g sneller is dan hun reactievermogen op het forum.
Hi Sezwho,

We dachten dat het misschien beter was om pas te reageren als we ook daadwerkelijk nieuwe informatie voor jullie zouden hebben. We zijn er in ieder geval nog mee bezig en zodra we meer weten horen jullie dit.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hier intussen nog exact dezelfde frequenties in gebruik als een paar weken geleden (incl. ook een paar EGSM-frequenties, maar da's ook al sinds begin dit jaar zo).
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allen, ik heb reactie gekregen op onze intern uitgezette vragen.

Allereerst is er de situatie van mensen die niet meer onder contract staan maar een ouder toestel gebruiken. In dit geval kunnen mensen hun contract vernieuwen en daarbij een nieuw toestel uitzoeken. In dit geval wordt geen alternatief geboden omdat dat al voorhanden is via een verlenging. Het zou vanuit ons ook onhandig zijn iemand een nieuw toestel te geven zonder dat hij/zij zijn contract verlengd.

Dan is er de situatie van mensen die bij hun abonnement een nieuw, werkend toestel hebben gekregen maar die bv nog een ouder toestel hebben thuis dat ze als back-up gebruiken. Deze mensen kunnen normaal gebruik maken van onze diensten via het door ons geleverde toestel. Hier is geen sprake van enige vorm van niet-nakoming van onze verplichtingen en is een vorm van alternatief voor het oude toestel niet aan de orde.

Een laatste denkbare situatie is mensen met een nieuw Sim Only abonnement. Tot op zekere hoogte is het toestel uiteraard je eigen verantwoordelijkheid. Dat is immers voor de meeste mensen de reden om een Sim Only te nemen. Daarbij is impliciet het toestel niet onze verantwoordelijkheid. Toch zijn er denkbare situaties waarin enige coulance van onze kant wel zo netjes is.

Stel je hebt net je Sim Only verlengd en gebruikt een ouder, niet meer compatible toestel. Dit is het enige toestel dat je hebt en je gebruikt dit toestel ook exclusief om te bellen en sms'en. De mensen bij wie dit geldt en waarbij dat bij ons bekend was, deze hebben een alternatief aangeboden gekregen. Mocht je van mening zijn dat je in deze categorie valt, maar dat bij ons niet bekend was dat dat zo is, dan stuur me aub een PM.
Wij zullen dan per individueel geval bekijken of je in deze categorie valt en of we je een oplossing kunnen aanbieden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic