ikwilbellen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

onbereikbaar

Ik heb twee abonnementen met Vodafone. Kan niet bellen in huis, kan niet bellen in de tuin. Heb geen Internet bereik op veel plaatsen in Zuid Holland. Advies Vodafone, gebruik 2g.... ze maken gewoon reclame over vier g en proppen mij terug het stenen tijdperk in.
Abonnement mocht ik terug sturen, tegen kosten natuurlijk. En één abonnement kan ik niet stop zetten.

Help wat kan ik doen?
11 Reacties 11
ikwilbellen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Postcode gebied 2643,
Totaal geen bereik, in de hele wijk niet!
Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Hallo, ik snap dat dat vervelend is. Ervaar je dit probleem nog steeds? Sinds wanneer merk je dit? Zou je me iets van de info uit dit topic kunnen geven (de stappen komen je waarschijnlijk wel bekend voor)?

http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Help-Ik-kan-niet-bellen-sms-en-internetten/td-p/79996

Dan weet ik iets beter wat het probleem is en of ik kan helpen. Daarnaast zou enige info over wat je al besproken hebt met mijn collega's van de klantenservice ook nuttig zijn.
ikwilbellen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor je antwoord.
In het gegeven postcode gebied (Pijnacker zuid) is het bereik gewoon waardeloos. In huis bellen, sms en Internet is onmogelijk. Buiten is het bereik momenteel 1 streepje of minder, daar kan ik nu dus ook niet meer bellen.

Antwoord van de helpdesk is 1) zet je telefoon op 2g 2) je mag je abonnement beëindigen.
Beide heb ik niets aan, en ik wil niet onnodig kosten maken.

Heb je hier voldoende aan?

Het is dus niet telefoon probleem, ik heb het met meerdere telefoons en Abonnementen van Vodafone geprobeerd.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
ikwilbellen schreef:
Bedankt voor je antwoord.
In het gegeven postcode gebied (Pijnacker zuid) is het bereik gewoon waardeloos. In huis bellen, sms en Internet is onmogelijk. Buiten is het bereik momenteel 1 streepje of minder, daar kan ik nu dus ook niet meer bellen.

Antwoord van de helpdesk is 1) zet je telefoon op 2g 2) je mag je abonnement beëindigen.
Beide heb ik niets aan, en ik wil niet onnodig kosten maken.

Heb je hier voldoende aan?

Het is dus niet telefoon probleem, ik heb het met meerdere telefoons en Abonnementen van Vodafone geprobeerd.
Hi,

Is dit een probleem dat je al een langere tijd ervaart? Of merk je dit pas sinds kort? Als je dit pas sinds kort ervaart, geef dan even aan sinds wanneer je dit ongeveer merkt.
ikwilbellen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is altijd al slecht geweest, maar sinds kort kan ik ook niet meer buiten bellen. Maand of twee bedoel ik dan, heel slecht in de hele wijk.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@ikwilbellen ik vrees dat de 3g dekking op deze locatie gewoon niet optimaal is. Een optie is, zoals je weet, je toestel instellen op 2G. Hiermee kun je wel een stabiele belverbinding opzetten. Je zou een SignaalPlus apparaat kunnen aanschaffen, om het 3g signaal te versterken: http://voda.fo/ne/xuva9
ikwilbellen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste moderator,
Ik heb twee prijzige abonnementen van Vodafone, ik wil kunnen bellen en internetten in mijn wijk. Vele van mijn buren willen dat ook. Kunt u aangeven wanneer er iets aan wordt gedaan? gaat om een nieuwe wijk met enkele duizenden bewoners die met deze problemen zitten.

2g werkt ook niet, kan ik niet bellen. Misschien met 4g, daar is vodafone toch zo heel goed mee.

Schakelen naar twee g werkt trouwens ook niet, bereik blijft met bellen te slecht om je verstaanbaar te maken en vaak valt het gesprek weg, binnen bellen is al helemaal op geen enkele manier mogelijk.
kalmoes

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sluit me hier helemaal bij aan.
In ruinerwold en zo'n beetje de hele kop van Overijssel is het bekijk van 3g belabberd.
Snap nog steeds niet dat ze reclame durven te maken voor 4g
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
@ikwilbellen; de klantenservice heeft dus al aangegeven dat je je abonnement mag opzeggen. Er wordt dus toegegeven dat de verbinding op die locatie inderdaad niet goed is en dit zal dan waarschijnlijk ook de komende tijd niet verbeterd kunnen worden. Als je liever niet je abonnement opzegt dan raad ik je toch het signaal plus kastje aan. Neem nog eens contact op met de klantenservice hierover wellicht komen ze samen met jou tot een andere oplossing zonder dat je hoeft op te zeggen.
ikwilbellen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zal mijn privé abonnement dan maar opzeggen. Gaat me zeker geld kosten?

Zakelijk blijf ik wel met een probleem zitten, of adviseren jullie om dan het hele contact maar op te zeggen?

Twee g werkt ook niet in deze wijk, dat heb ik al geprobeerd. Op mijn traject naar Den Haag werkt het niet. In de trein tussen leiden en hoofdorp ook niet. Op kantoor heeft Vodafone klantspecifieke dekking aangelegd en nog werkt het niet. Noem nou eens een reden waarom mensen een abonnement zouden willen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Je bedoelt dat je op kantoor al gebruik maakt van SignaalPlus? Of bedoel je hiermee iets anders? En werkt dit met geen enkel Vodafone abonnement?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic