lucus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

omzetten 1 jarig sim only naar abonnement

Hoi vodafone,

op 07-07-2014 ben ik telefonisch benaderd door Vodafone dat ik teveel zou betalen omdat mijn abonnement toen al een tijdje was afgelopen. Ze adviseerden mij om mijn afgelopen abonnement om te zetten naar sim only omdat dat fors geld scheelde. Dit klonk interessant, ik heb daarop direct de vraag gesteld of ik dan nog wel mijn sim only kon omzetten naar een abonnement omdat ik wachtte op de note 4. dit kon volgens de medewerkster die ik aan de lijn had, het sim only abonnement zou minimaal 3 maanden lopen en na drie maanden kon ik zonder problemen mijn sim only omzetten naar een nieuw abonnement. ik heb toen vol vertrouwen die keus gemaakt omdat het mij 33 euro per maand scheelde. Niets is echter minder waar, ik kan nu via myvodafone mijn sim only niet omzetten naar abonnement, ook staat nergens dat ik hem na 3 maanden kan beeindigen. mijn einde contract datum is nu 6 juli 2015. kunnen jullie mij vertellen of ik er nu aan vast zit tot julie 2015 en ik dus niet kan omzetten? als het antwoord hierop "ja" is hoop ik dat jullie je kunnen voorstellen dat ik me voorgelogen en genaaid voel.

3 Reacties 3
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@lucus

Via My Vodafone kun je dit inderdaad niet doen. Heb je al eens telefonisch contact gehad? My Vodafone "denkt" namelijk dat je gewoon een nieuw contract hebt afgesloten dat 2 jaar loopt, dus volgens de officiële regels kom je nog niet in aanmerking om te verlengen. Het is echter wel in sommige gevallen zo dat een Sim-Only abonnement kan worden omgezet naar een abonnement met toestel. Je moet dat echter wel even met een medewerker bespreken zodat het handmatig omgezet kan worden.
cookiemonster

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het sim only dan niet een contract met een bepaalde looptijd?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @cookiemonster
Er zit inderdaad een looptijd aan een sim only.
Daarom ook dat het systeem redeneert:
- Klant wil verlengen
- Heeft nog een lopend contract
- Niet mogelijk

Telefonisch kan men je in dat geval (beter) helpen.
Gr Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic