Sjtroepie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nummerbehoud op een prepaid simkaart

Ik heb op dit moment een abonnement bij Tele2, maar aangezien ik in Engeland zit en hier nog wel een tijdje wil blijven wil ik dit stopzetten nadat het abonnement eindigt in Juli. Ik wil echter graag mijn nummer behouden en deze op een prepaid kaartje zetten aangezien ik een supermakkelijk nummer heb.

Als ik bij Vodafone een prepaid simkaart aanvraag, kan ik daar dan nummerbehoud op aanvragen en wordt mijn abonnement bij tele2 dan automatisch stopgezet? En aangezien ik zelf in Engeland zit, is er een manier om deze te activeren of om mijn moeder te laten doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Sjtroepie ,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat leuk dat je wilt overstappen naar Vodafone. Op je vraag kan ik simpel en snel antwoord geven, JA. Je kan via internet nummerbehoud aanvragen, geen probleem. Echter, je moet wel eerst een Vodafone Prepaid kaartje kopen en misschien is het het makkelijkste om dit door je moeder te laten doen. Deze moet ze dan even activeren en daarna kan ze hem naar je toezenden en gaat alles vanzelf. Meer informatie over nummerbehoud zie je op deze pagina.

Stappen die je moet uitvoeren om over te gaan. Maar lees ook nog even de pagina die ik je hier boven heb gegeven:
1) Koop een prepaid kaartje
Bestel je kaart hier online
2) Activeer je prepaid kaartje
(Voordat je nummerbehoud kunt aanvragen, moet je nieuwe sim actief zijn. Je activeert 'm door ermee te bellen naar een willekeurig nummer in Nederland. Je kunt je oude simkaart wel gewoon blijven gebruiken tot de overstapdatum.)
3) Vraag gratis nummerbehoud aan
Nu nog even nummerbehoud regelen. Dat is zo gepiept. Geef ons de gegevens door van het nummer dat je wilt houden en wij regelen de rest. Let wel op de opzegtermijn als je een abonnement hebt.

> van een abonnement naar Vodafone prepaid (deze is voor jou van toepassing)

4) Simkaarten omwisselen
De grote dag is aangebroken! Wissel je simkaarten om zodra je oude sim niet meer werkt. Je bent klaar om te gaan, mét je vertrouwde nummer.

Succes en veel plezier in Engeland en natuurlijk straks met je Vodafone Prepaid kaart.
Alle voordelen van Prepaid bij Vodafone kan je hier terug lezen.

Mocht je blij zijn met het antwoord, geef dan dit antwoord aan als Best Antwoord.
Je helpt er andere klanten ook mee, bedankt!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Sjtroepie ,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat leuk dat je wilt overstappen naar Vodafone. Op je vraag kan ik simpel en snel antwoord geven, JA. Je kan via internet nummerbehoud aanvragen, geen probleem. Echter, je moet wel eerst een Vodafone Prepaid kaartje kopen en misschien is het het makkelijkste om dit door je moeder te laten doen. Deze moet ze dan even activeren en daarna kan ze hem naar je toezenden en gaat alles vanzelf. Meer informatie over nummerbehoud zie je op deze pagina.

Stappen die je moet uitvoeren om over te gaan. Maar lees ook nog even de pagina die ik je hier boven heb gegeven:
1) Koop een prepaid kaartje
Bestel je kaart hier online
2) Activeer je prepaid kaartje
(Voordat je nummerbehoud kunt aanvragen, moet je nieuwe sim actief zijn. Je activeert 'm door ermee te bellen naar een willekeurig nummer in Nederland. Je kunt je oude simkaart wel gewoon blijven gebruiken tot de overstapdatum.)
3) Vraag gratis nummerbehoud aan
Nu nog even nummerbehoud regelen. Dat is zo gepiept. Geef ons de gegevens door van het nummer dat je wilt houden en wij regelen de rest. Let wel op de opzegtermijn als je een abonnement hebt.

> van een abonnement naar Vodafone prepaid (deze is voor jou van toepassing)

4) Simkaarten omwisselen
De grote dag is aangebroken! Wissel je simkaarten om zodra je oude sim niet meer werkt. Je bent klaar om te gaan, mét je vertrouwde nummer.

Succes en veel plezier in Engeland en natuurlijk straks met je Vodafone Prepaid kaart.
Alle voordelen van Prepaid bij Vodafone kan je hier terug lezen.

Mocht je blij zijn met het antwoord, geef dan dit antwoord aan als Best Antwoord.
Je helpt er andere klanten ook mee, bedankt!
Sjtroepie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel!

Klopt het dan dat beide simkaarten (dus het prepaid simkaartje en mijn contractsimkaartje met het nummer) in hetzelfde land moeten zijn wanneer ze worden overgezet? En kan dat dan ook Engeland zijn aangezien je zegt dat mijn moeder het prepaid kaartje dan moet opsturen?
Of kan zij ook gewoon het prepaid kaartje houden en ik gewoon mijn abonnementssim hier hebben wanneer het nummer wordt overgezet?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Sjtroepie wrote:
Dankjewel!

Klopt het dan dat beide simkaarten (dus het prepaid simkaartje en mijn contractsimkaartje met het nummer) in hetzelfde land moeten zijn wanneer ze worden overgezet? En kan dat dan ook Engeland zijn aangezien je zegt dat mijn moeder het prepaid kaartje dan moet opsturen?
Of kan zij ook gewoon het prepaid kaartje houden en ik gewoon mijn abonnementssim hier hebben wanneer het nummer wordt overgezet?

Nee, het nummer zal worden omgezet naar je nieuwe Prepaid Sim-kaartje. Dus als ze het omzetten dan doet de Sim-kaart, die je nu hebt, niets meer en heb je geen service meer in beeld. Het Prepaid Sim-kaartje van Vodafone is dan actief en kan dan mee gebeld worden. Dus dat kaartje hier in Nederland moet wel bij jou komen!!
Sjtroepie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee dat snap ik, maar het hele idee is dat het nummer bewaard blijft en mijn moeder het eventueel kan gebruiken. Niet dat ik het blijf gebruiken, aangezien ik in Engeland zit en dus overstap naar een Engels nummer ipv mijn Nederlandse. Maar omdat mijn nummer zo makkelijk is wil ik het op zijn minst bewaren voor latere opties. Om het te verkopen of zodat mijn moeder het kan gaan gebruiken uiteindelijk of als ik ooit terug zou komen.

Mijn vraag is vooral, is het perse nodig dat beide simkaartjes in Nederland moeten zijn op het moment van overzetten of zou het niks uitmaken als mijn abonnement sim hier in Engeland is en de prepaid in Nederland?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Oh zo, eigenlijk wel logisch dat je in Engeland een ander kaartje neemt 🙂
Nee hoor, je Sim-kaart hoeft niet in Nederland te zijn, zeker niet! (alleen die van Vodafone wel)
Jij merkt gewoon straks in Engeland dat je geen service meer hebt, en dan is het klaar en kan je je huidige kaartje gewoon weggooien en heeft je moeder het prepaid kaartje met je huidige nummer. En je moeder kan het kaartje gewoon lekker behouden en zelf gebruiken 😛

Wel grappig, is er ook al handel in mooie 06 nummers dan?
Wist ik niet... LEUK!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic