Hoi @durk
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Als eerst vervelend dat je geen bereik hebt en niet kan bellen en/of gebeld worden. Is je contract al niet afgelopen? Heb je je mobiel al eens uitgezet en opnieuw aan of je simkaart in een ander toestel gestopt om te kijken of die het daar wel in doet?
Mocht het aanblijven, dan adviseer ik je om contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone, die kunnen met je mee kijken wat er nu aan de hand is en hoe het met je contract zit.
Dan je contract om laten zetten naar een SIM Only abonnement. Vergeet niet dat als je een contract aangaat in Nederland, je ook in Nederland moet wonen. Als je naar het buitenland verhuist en je neemt dan een abonnement mee van Vodafone dan krijg je problemen met de Fair Use Policy voorwaarden. Want je bent dan niet meer in Nederland en dat mag niet. Ik zou dus de Fair Use Policy eens goed doorlezen en dit ook overleggen met iemand van de klantenservice. Hier een contract hebben en wonen in het buitenland is gewoon niet slim en/of, volgens mij, niet eens toegestaan.
Even een korte tekst van de Fair Use Policy site:
We spreken over redelijk verbruik wanneer je je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in de EU *. We kijken hierbij naar een periode van vier maanden. Heb je dus in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in het buitenland? Dan kun je je abonnement gewoon blijven gebruiken in de EU.
Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen we contact met je op. Je krijgt een sms waarin we je op de hoogte stellen van je verbruik in het buitenland. Je krijgt dan twee weken de tijd om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen.
Kun je niet aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland en pas je je internetverbruik niet aan? Dan brengen we een toeslag in rekening. Hieronder vind je de bedragen.