durk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nummer niet meer actief?

Hey, ik heb laatst contact met jullie gehad omdat het lijkt alsof mijn nummer/abonnement niet meer actief is. Ik kan niet bellen en ook niet gebeld worden. Kunnen jullie kijken wat er aan de hand is?

 

Tweede vraag: ik ben verhuist naar Curacao en zou graag mijn abonnement om willen laten zetten naar een sim only abonnement. Jullie gaven (via de chat) aan dat dat alleen kan met een nieuwe sim, en dat die dan opgestuurd moet worden uit nederland door een vriend. Maar als ik op jullie site de stappen volg naar SIM only heb ik ook de keus om te kiezen voor NIET een nieuwe sim? Hoe zit dat nou eigenlijk?

 

Mijn gegevens Durk van der Meer

geb ******

nummer 06******

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb je zojuist een bericht gestuurd @Lin da 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @durk 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst vervelend dat je geen bereik hebt en niet kan bellen en/of gebeld worden. Is je contract al niet afgelopen? Heb je je mobiel al eens uitgezet en opnieuw aan of je simkaart in een ander toestel gestopt om te kijken of die het daar wel in doet?

Mocht het aanblijven, dan adviseer ik je om contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone, die kunnen met je mee kijken wat er nu aan de hand is en hoe het met je contract zit.

Dan je contract om laten zetten naar een SIM Only abonnement. Vergeet niet dat als je een contract aangaat in Nederland, je ook in Nederland moet wonen. Als je naar het buitenland verhuist en je neemt dan een abonnement mee van Vodafone dan krijg je problemen met de Fair Use Policy voorwaarden. Want je bent dan niet meer in Nederland en dat mag niet. Ik zou dus de Fair Use Policy eens goed doorlezen en dit ook overleggen met iemand van de klantenservice. Hier een contract hebben en wonen in het buitenland is gewoon niet slim en/of, volgens mij, niet eens toegestaan. 


Even een korte tekst van de Fair Use Policy site:
We spreken over redelijk verbruik wanneer je je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in de EU *. We kijken hierbij naar een periode van vier maanden. Heb je dus in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in het buitenland? Dan kun je je abonnement gewoon blijven gebruiken in de EU.

Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen we contact met je op. Je krijgt een sms waarin we je op de hoogte stellen van je verbruik in het buitenland. Je krijgt dan twee weken de tijd om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen.

Kun je niet aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland en pas je je internetverbruik niet aan? Dan brengen we een toeslag in rekening. Hieronder vind je de bedragen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's @durk? Wat was met je nummer aan de hand en ben je inmiddels weer bereikbaar?

durk
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey, Inmiddels werkt het weer nadat ik network operators/ select automatically nog een keer had gedaan op mijn phone. Na uitgebreide bericht van @energieboy wel benieuwd wat mijn (legale) opties zijn als ik dit nummer wil behouden naast mijn Curacaose nummer..

 

Lin da

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen, ik heb 30 oktober nog naar mezelf gebeld en ja ook opgenomen en nu zet ik mijn telefoon aan en zegt tie inactieve sim, telefoon aan en uit gezet maar dit blijft. Ik kan ook niet meer bellen wel nog naar 112 want dan krijg ik niks te zien. Er staaat / stond nog heel wat tegoed op dus zonde als dit vervalt.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Bij prepaid staat in de voorwaarden dat het nummer 1 keer in de 6 maanden gebruikt moet worden. Dit doe je door te bellen, een sms uit te sturen of data te verbruiken met dat nummer. 
Ook kun je opwaarderen. Hierdoor wordt de geldigheid van het prepaid nummer verlengt @Lin da 

Ga je met een ander nummer bellen naar het desbetreffende nummer, verleng je hiermee niet de geldigheid van het prepaid nummer/ simkaart. Indien er geen gebruik wordt gemaakt van het nummer binnen 6 maande, vervalt het tegoed en is het nummer niet meer bruikbaar. 

Je geeft aan dat je 30 oktober gebeld hebt naar het nummer, het is vandaag 30 oktober?  Wanneer heb je gebeld, gesmst of data verbruikt met het prepaid nummer? 
Kun je eens de gegevens in je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Lin da wrote:

Goedemorgen, ik heb 30 oktober nog naar mezelf gebeld en ja ook opgenomen en nu zet ik mijn telefoon aan en zegt tie inactieve sim, telefoon aan en uit gezet maar dit blijft. Ik kan ook niet meer bellen wel nog naar 112 want dan krijg ik niks te zien. Er staaat / stond nog heel wat tegoed op dus zonde als dit vervalt.

 

Hoi @Lin da 
In 6 maanden tijd moet je ook niet jezelf bellen, maar moet je zelf bellen of een sms bericht sturen of even op internet actief zijn. Dus het gaat erom dat je zelf iets doet met je toestel, niet jezelf belt! 

Als je niet op tijd bent en vervalt je nummer en ook het tegoed dat erop staat. Je zou bij je profielinstellingen je gegevens in kunnen vullen en dan iemand van Vodafone met je mee kijken wat er nu aan de hand is. 

Lin da

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:
Lin da wrote:

Goedemorgen, ik heb 30 oktober nog naar mezelf gebeld en ja ook opgenomen en nu zet ik mijn telefoon aan en zegt tie inactieve sim, telefoon aan en uit gezet maar dit blijft. Ik kan ook niet meer bellen wel nog naar 112 want dan krijg ik niks te zien. Er staaat / stond nog heel wat tegoed op dus zonde als dit vervalt.

 

Hoi @Lin da 
In 6 maanden tijd moet je ook niet jezelf bellen, maar moet je zelf bellen of een sms bericht sturen of even op internet actief zijn. Dus het gaat erom dat je zelf iets doet met je toestel, niet jezelf belt! 

Als je niet op tijd bent en vervalt je nummer en ook het tegoed dat erop staat. Je zou bij je profielinstellingen je gegevens in kunnen vullen en dan iemand van Vodafone met je mee kijken wat er nu aan de hand is. 

Mezelf als in een ander nummer bellen

Lin da

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lin da wrote:
Energieboy wrote:
Lin da wrote:

Goedemorgen, ik heb 30 oktober nog naar mezelf gebeld en ja ook opgenomen en nu zet ik mijn telefoon aan en zegt tie inactieve sim, telefoon aan en uit gezet maar dit blijft. Ik kan ook niet meer bellen wel nog naar 112 want dan krijg ik niks te zien. Er staaat / stond nog heel wat tegoed op dus zonde als dit vervalt.

 

Hoi @Lin da 
In 6 maanden tijd moet je ook niet jezelf bellen, maar moet je zelf bellen of een sms bericht sturen of even op internet actief zijn. Dus het gaat erom dat je zelf iets doet met je toestel, niet jezelf belt! 

Als je niet op tijd bent en vervalt je nummer en ook het tegoed dat erop staat. Je zou bij je profielinstellingen je gegevens in kunnen vullen en dan iemand van Vodafone met je mee kijken wat er nu aan de hand is. 

Mezelf als in een ander nummer bellen

Ik heb de instellingen ondertussen ingevuld

Lin da

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Maar volgende vraag,  Als ik vanavond beltegoed erop zet of morgen of dit dan wel nog gewoon gaat?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Lin da wrote:

Maar volgende vraag,  Als ik vanavond beltegoed erop zet of morgen of dit dan wel nog gewoon gaat?

Daar kan @Steven Vodafone je antwoord op geven. Eerst maar even wachten tot hij alles heeft bekeken!

Lin da

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven Vodafone wrote:

Bij prepaid staat in de voorwaarden dat het nummer 1 keer in de 6 maanden gebruikt moet worden. Dit doe je door te bellen, een sms uit te sturen of data te verbruiken met dat nummer. 
Ook kun je opwaarderen. Hierdoor wordt de geldigheid van het prepaid nummer verlengt @Lin da 

Ga je met een ander nummer bellen naar het desbetreffende nummer, verleng je hiermee niet de geldigheid van het prepaid nummer/ simkaart. Indien er geen gebruik wordt gemaakt van het nummer binnen 6 maande, vervalt het tegoed en is het nummer niet meer bruikbaar. 

Je geeft aan dat je 30 oktober gebeld hebt naar het nummer, het is vandaag 30 oktober?  Wanneer heb je gebeld, gesmst of data verbruikt met het prepaid nummer? 
Kun je eens de gegevens in je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 

Ik zag dat later ook , was blijkbaar augustus,  als ik vanavond via online opwaarderen nog opwaardeer kan dat dan nog?  Dan is het opgelost.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Even wachten tot je antwoord hebt gekregen van Steven!!

Lin da

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lin da wrote:
Steven Vodafone wrote:

Bij prepaid staat in de voorwaarden dat het nummer 1 keer in de 6 maanden gebruikt moet worden. Dit doe je door te bellen, een sms uit te sturen of data te verbruiken met dat nummer. 
Ook kun je opwaarderen. Hierdoor wordt de geldigheid van het prepaid nummer verlengt @Lin da 

Ga je met een ander nummer bellen naar het desbetreffende nummer, verleng je hiermee niet de geldigheid van het prepaid nummer/ simkaart. Indien er geen gebruik wordt gemaakt van het nummer binnen 6 maande, vervalt het tegoed en is het nummer niet meer bruikbaar. 

Je geeft aan dat je 30 oktober gebeld hebt naar het nummer, het is vandaag 30 oktober?  Wanneer heb je gebeld, gesmst of data verbruikt met het prepaid nummer? 
Kun je eens de gegevens in je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 

Ik zag dat later ook , was blijkbaar augustus,  als ik vanavond via online opwaarderen nog opwaardeer kan dat dan nog?  Dan is het opgelost.

Ik kan je geen berichtje meer sturen 😉

Ik kreeg net pas mijn nieuwe simkaart thuisgestuurd

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb je zojuist een bericht gestuurd @Lin da 

Lin da

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven Vodafone wrote:

Ik heb je zojuist een bericht gestuurd @Lin da 

Mijn probleem is opgelost.  Dank je wel ☺ 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan @Lin da 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic