Jeroen1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nooit bereik!!!!

Hallo

Hoe kan het zijn dat ik word gelokt met een 4G abonnement en dat jullie laten zien dat ik zelfs in mijn boerendorp prima bereik zou hebben! Maar dit helemaal niet waar is! Ik moet onderhand uit het raam bellen! Gaan jullie hier iets aan doen?

Het betreft de gemeente Boxmeer
5 Reacties 5
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste Jeroen1,

Ik heb even gekeken op de dekkingskaart op https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml bij de plaatsnaam Boxmeer. Volgens de dekkingskaart zou u wel voldoende bereik moeten hebben om te kunnen bellen en gebeld worden maar heeft u op het 3G netwerk niet de beste verbinding op locatie. De 4G op locatie is overgins wel heel erg goed maar dit heeft ook niks met bellen te maken want dit vind plaats op het 2G netwerk.

Als de dichtstbijzijnde mast wat verder van uw weg ligt kan het inderdaad zijn dat u problemen heeft met bellen binnen huis maar dit hangt van meerdere factoren af en kan daarom dus ook niet gegarandeerd worden. Als u extreem slecht bereik heeft binnehuis en dit wel echt nodig heeft is er een mogelijkheid om te kijken of u in aanmerking komt voor een Signaal+ apparaat waarmee u een eigen Vodafone netwerk in huis kunt maken als u een vaste internet verbinding heeft met kabel. Of u hier voor in aanmerking komt zou u even moeten bellen met de klantenservice.

Met vriendelijke groet,
MrMister

Jeroen1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo MrMister

Op die dekkingskaart heb ik inderdaad ook al gekeken, maar dat dat daar staat wil niet zeggen dat dit op de waarheid berust! Ik ben namelijk niet de enige in deze gemeente die hier last van heeft. En ja zo'n apparaat is handig voor thuis, maar onderweg? Op het werkt?

Het probleem ligt bij Vodafone, hun moeten dit gaan oplossen vind ik!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi! Jeroen1,

Ik begrijp je frustratie en dat je en goed netwerk wilt hebben. In huis wordt geen garantie gegeven dat je ook echt bereik hebt switch s.v.p dan over naar Wi-Fi. Op dit moment zou 4G buiten wel functioneren maar niet binnenhuis in Boxmeer, helaas...

Het 3G netwerk in Boxmeer is wel verschillend en zit op sommige plekken en beetje krap.
Er zijn laatst ook werkzaamheden geweest aan de mast in Boxmeer daardoor was er tijdelijk minder bereik maar dit zou nu opgelost moeten zijn (de werkzaamheden waren voor en bepaald gebied in Boxmeer dus niet geheel Boxmeer).

Het 2G netwerk heeft en volledige dekking in ieder geval.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Jeroen1

Als de dekking in huis alleen 2g is raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice.
Vodafone heeft namelijk een apparaat genaamd een femtocell/ signaalplus.
Dit is een minimast die in een straal van 30 meter een 3g netwerk uitzend. Signaalpus sluit je aan op het wifi netwerk. Hiervoor moet wel in de telefoon 4g uitgezet worden. Normaal gesproken kost een signaalplus €85.00. Echter kan de klantenservice hier een uitzondering in maken als alle stappen uitwijzen dat de dekking slecht is.

Groetjes Stevied86
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten. Dit betreft een individuele klacht.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic