Hejack

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nieuw telefoon nummer

Hallo,
ik heb een abonnement bij vodafone, maar ik wil een nieuw telefoonnummer. Moet ik dan een nieuwe SIM kaart bestellen en het abonnement daarop overzetten of is er een andere manier.
ik kan momenteel niet op whatsapp komen want ik ben onterecht geschorst. Ik heb een mail geschreven naar de klantenservice van whatsapp, maar heb na 1 week nog geen reactie. Whatsapp is belangrijk voor mij. Kan ik met een nieuw telefoonnummer weer op whatsapp komen? En behoud ik mijn gesprekken dan ook nog of niet?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Hejack

Het is mogelijk om een nieuw telefoonnummer aan te vragen.
Dit kan via https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/mobiel-nummer-wijzigen.shtml

Het aanvragen van een nieuw nummer kost € 11,69. Je krijgt een willekeurig nieuw nummer dat nog niet in gebruik is.

Je dient dan het nummer wel te communiceren naar je contacten, want daarop ben je voortaan bereikbaar.
Daarnaast kun je een nieuw whatsapp account aanmaken onder dat nummer.

Of dit de oplossing is voor Whatsapp, durf ik niet te zeggen. Dit is omdat Whatsapp geen dienst van ons is en ik dan ook geen inzage heb in het issue met hun. Dit is iets wat je met hun moet regelen.
Het kan dan ook zijn dat zij alsnog je nummer weigeren.

Laat je weten of het gelukt is?

Bekijk in context

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Hejack

Het is mogelijk om een nieuw telefoonnummer aan te vragen.
Dit kan via https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/mobiel-nummer-wijzigen.shtml

Het aanvragen van een nieuw nummer kost € 11,69. Je krijgt een willekeurig nieuw nummer dat nog niet in gebruik is.

Je dient dan het nummer wel te communiceren naar je contacten, want daarop ben je voortaan bereikbaar.
Daarnaast kun je een nieuw whatsapp account aanmaken onder dat nummer.

Of dit de oplossing is voor Whatsapp, durf ik niet te zeggen. Dit is omdat Whatsapp geen dienst van ons is en ik dan ook geen inzage heb in het issue met hun. Dit is iets wat je met hun moet regelen.
Het kan dan ook zijn dat zij alsnog je nummer weigeren.

Laat je weten of het gelukt is?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Hejack
Wat Steven al zegt, WhatsApp is niet van Vodafone en ze staan in hun recht om nummers te verwijderen of niet te accepteren. Onterecht geschorst is natuurlijk nooit leuk en ik zou zelf toch nog even aan de bel trekken bij WhatsApp. Om daar nu een heel nieuw nummer voor aan te schaffen, dat is natuurlijk wel heel veel werk en het kost je geld. Waarom waag je er niet nog eens een berichtje aan om te vragen waarom je geen WhatsApp meer mag gebruiken? (zal je ook vast al wel hebben gedaan een paar keer)

Persoonlijk weet ik niet wat WhatsApp allemaal van je weet en een blokkade voor geven. Maar normaal gezien kan je met een ander (nieuw) 06 nummer je gesprekken behouden en kan je gewoon doorgaan, zie deze pagina van WhatsApp. In dit geval zou ik daar toch heel voorzichtig mee zijn omdat je zegt dat WhatsApp je geschorst heeft en misschien hebben die ook wel informatie van je toestel en dan werkt het nog niet. Dus wees voorzichtig met zomaar overgaan naar een ander nummer en zoek het nog even uit via google of zo.

Mijn advies, blijf het toch proberen bij WhatsApp want er kan meer aan de hand zijn dan alleen maar een fout. Neem bv deze pagina van WhatsApp, die legt je uit dat je misschien wel een niet-ondersteunende versie hebt gedownload en moet je de officiële WhatsApp app downloaden!! Of ligt het aan de veiligheid van je toestel, dat kan ook nog, zie deze pagina van WhatsApp. Wees je ervan bewust dat ze accounts schorsen als ze van mening zijn dat de accountactiviteit hun Servicevoorwaarden schendt.

Ik zou zelf toch nog eens goed kijken wat er aan de hand is en nog maar eens contact opnemen met WhatsApp. Want als het echt aan de app ligt dan kan je wel een nieuw nummer nemen maar dan zit je over een aantal dagen weer met hetzelfde probleem.

Succes, verder kan ik je niet helpen. Hoop dat je hier een beetje verder mee komt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je hier nog vragen over Hejack?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic