Valinor

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nieuw nummer aanvragen, maar oude behouden

Hallo,
mijn contract loopt nog een jaar en ik heb gezien dat je een nummerwijziging kan aanvragen en hiervoor 11,69 betaald.
Is het dan ook mogelijk om het oude nummer naar een Vodafone prepaid simkaart over te zetten?
Dit omdat ik wel mijn nummer wil laten wijzigen, maar het oude wil behouden omdat het mijn eerste nummer ooit is. Heb deze al meer dan 12 jaar.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Valinor, het verschuiven van nummers tussen abonnementen / simkaarten is niet mogelijk.

Dat gezegd hebbende, je oude nummer behouden en een nieuw nummer nemen is opzich niet moeilijk, zeker niet als het nummer bij je oude contract bijna afgelopen is. Ik zou voorstellen: vraag voor je oude nummer nummerbehoud aan naar Prepaid. Dan behoud je dat nummer en wordt het bijhorende contract/abonnement stopgezet aan het einde van het bijhorende contract.

Voor het nieuwe nummer zou ik dan gewoon een nieuw abonnement nemen. Op die manier heb je hetzelfde effect (nieuw nummer met een abonnement + het oude is behouden op prepaid), krijg je een leuke nieuwe aanbieding en als bonus bespaar je de kosten die je anders moest betalen voor dat nieuwe nummer.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Valinor, het verschuiven van nummers tussen abonnementen / simkaarten is niet mogelijk.

Dat gezegd hebbende, je oude nummer behouden en een nieuw nummer nemen is opzich niet moeilijk, zeker niet als het nummer bij je oude contract bijna afgelopen is. Ik zou voorstellen: vraag voor je oude nummer nummerbehoud aan naar Prepaid. Dan behoud je dat nummer en wordt het bijhorende contract/abonnement stopgezet aan het einde van het bijhorende contract.

Voor het nieuwe nummer zou ik dan gewoon een nieuw abonnement nemen. Op die manier heb je hetzelfde effect (nieuw nummer met een abonnement + het oude is behouden op prepaid), krijg je een leuke nieuwe aanbieding en als bonus bespaar je de kosten die je anders moest betalen voor dat nieuwe nummer.
Valinor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sorry maar dat advies slaat dus echt helemaal nergens op.
Dat betekent dus dat ik nieuw abonnement moet nemen van +/- 30 euro in de maand met een nieuw nummer.
En dan ook nog 12 maanden 35 euro = 420 euro ophoesten om mijn oude nummer te behouden?
Belachelijk.

Zeg dan gewoon dat het niet kan, maar kom niet met zo een onzin oplossing.

Mvg

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Nou nou dat mag ook wel wat vriendelijker?

Bas bedoelt dat je dit aan het einde van je contract kan doen. Dan kost het je toch niets extra's?
Valinor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
vriendelijker? Mijn reactie is bekritiserend, niet onvriendelijk.
Maar volgens jou moet ik dus met een lach dat advies accepteren en iemand bedanken voor het aansmeren van een extra abonnement?
En Bas bedoelde dat helemaal niet, hij bedoelde dat ik nu het abonnement kan beeindigen zodat het automatisch op het eind naar prepaid overgaat. Voor een nieuw nummer zou ik dan nu een nieuw abonnement kunnen nemen.
Is ook totaal onlogisch om het te interpreten zoals jij het doet aangezien ik in mijn openingspost aangeef dat ik nog een jaar aan het abonnement vast zit en NU een nieuw nummer wil.
Iets beter lezen, dan gaat gelijk ook de kwalieit van de service hier omhoog. ---> is ook een advies voordat je het "onvriendelijk" gaat opvatten.


Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Het is dus gewoon niet mogelijk om van nul-zes-nummer te switchen, omdat je huidige contract nog een jaar duurt. Punt.
Veel verzoeken zijn wel in te willigen. Andere verzoeken niet.
Jouw verzoek is dus nu niet in te willigen. Volgend jaar pas, als je huidige abonnement eindigt. Je moet dan wel je huidige abonnement tijdig opzeggen. En dan het nul-zes-nummer laten overzetten naar het door jou gewenste abonnement / prepaid-mogelijkheid.


Succes !


Netwerker
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Valinor schreef:
vriendelijker? Mijn reactie is bekritiserend, niet onvriendelijk.
Maar volgens jou moet ik dus met een lach dat advies accepteren en iemand bedanken voor het aansmeren van een extra abonnement?
En Bas bedoelde dat helemaal niet, hij bedoelde dat ik nu het abonnement kan beeindigen zodat het automatisch op het eind naar prepaid overgaat. Voor een nieuw nummer zou ik dan nu een nieuw abonnement kunnen nemen.
Is ook totaal onlogisch om het te interpreten zoals jij het doet aangezien ik in mijn openingspost aangeef dat ik nog een jaar aan het abonnement vast zit en NU een nieuw nummer wil.
Iets beter lezen, dan gaat gelijk ook de kwalieit van de service hier omhoog. ---> is ook een advies voordat je het "onvriendelijk" gaat opvatten.


Jammer dat je het zo opvat, het is zeker mogelijk om je nummer te wijzigen maar dan zal je huidige nummer vervallen. Het is dan technisch gezien niet mogelijk om het vervallen nummer dan om te zetten naar prepaid. Bas probeerde je alleen maar uit te leggen welke mogelijkheden je wel hebt om je nummer toch uiteindelijk om te zetten naar prepaid. Het was dus absoluut niet bedoeld om jou een nieuw abonnement aan te smeren. Je bericht kwam door de woorden "slaat nergens op" "belachelijk" en "onzin" inderdaad wel wat onvriendelijk over.
gebruiker039834

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone medewerkers,

Ik begrijp uit bovenstaand antwoord dat het wijzigen van een nummer geen probleem is (de oude komt te vervallen en wordt ingewisseld door een nieuw nummer).

In dat kader; wat gebeurt er met het oude nummer? kan die weer worden ingezet voor een nieuw abonnement (op aanvraag)?

De situatie is als volgt; ik heb momenteel een 06nr via mijn werkgever en ga uit dienst met behoud van nummer. hiervoor wil ik een nieuw contract afsluiten, maar dat kan niet omdat het bestaande contract nog niet verlengd mag worden.Het overnemen van bestaand account is geen reeele optie. De prijs is bij lange na niet in verhouding tot de particuliere tarieven (42,35 voor een 300min/1GB red essential zonder toestel...). Nu is mijn idee dat mijn werkgever een nieuw nummer aanvraagt op mijn bestaande abonnement, zodat mijn nummer vrijkomt. Als die dan is een soort quarantaine ofzo komt, kan ik een nieuw abonnement aanvragen en aangeven dat ik dat nummer wil hebben.

Alternatieve mogelijkheden hoor ik ook graag, bedoeling is dat ik het nummer behoud, en zij het abonnement (voor mijn opvolger) om het simpel te houden :).
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Wat voor contract heeft je werkgever precies bij ons? In veel gevallen is bij groot-zakelijke contracten namelijk sprake van aangepaste abonnementen die ook alleen via een speciaal contract te krijgen zijn voor grote klanten. Als een bepaald nummer vanuit dat grote contract overgaat naar een particuliere persoon wordt er automatisch een particulier abonnement aan gekoppeld. In dat geval kun je op die manier je nummer behouden.

Het nummer opzeggen en dan weer koppelen aan een nieuw abonnement wordt denk ik lastig. Het is namelijk zo dat alle mobiele nummers in Nederland uiteindelijk hergebruikt worden. Het aantal combinaties met 06 is beperkt uiteraard, dus dat moet wel. Daarom gaat een nummer dat opgezegd wordt altijd direct in een wachtrij en wordt (minimaal) een jaar niet uitgegeven. Zo voorkom je rare situaties waarin mensen ineens iemand anders aan de lijn krijgen ;). Gevolg is alleen wel dat als een nummer opgezegd wordt, het een jaar vast staat.
edwin12

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo wie kan mijn helpen met de link voor nieuw nummer waar kan ik die vinden of toch maar het beste naar de winkel gaan van vodafone ??
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hiervoor kun je inderdaad het beste even contact opnemen met onze klantenservice of even binnenlopen bij een Vodafone Winkel. Dat weet je meteen wat je nieuwe nummer wordt ;). Wel zo handig
shattereddream

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Maar moet de persoon van het nummer zelf het nieuwe nummer regelen of kan ook iemand anders dat doen voor diegene?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@shattereddream

Dat mag je natuurlijk alleen zelf regelen. Anders zou zomaar iemand een Vodafone winkel binnen kunnen wandelen om jouw nummer te veranderen. Ik denk dat je dat ook liever niet wilt, toch? 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic