JVersluis0

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nieuw mobiel internet europa

Goede morgen,
 
Sinds 1,5 week ben ik in het bezit van het nieuwe mobiel internet voor europa met een bundel van 2 gb.
Dit is speciaal voor online werken op de laptop, het heeft gewerkt in belgie en nederland maar nu zit ik al
2 dagen in duitsland en krijg telkens de melding : foutcode 628 de verbinding is verbroken door de externe computer
voordat deze al tot stand gebracht kon worden.
 
Wie kan mij hier iets meer over vertellen, want aan de instellingen van de laptop en usbstick is niks verandert.
 
Ook heb ik de simkaart al in een andere usb stick en andere laptop geprobeerd met hetzelfde resultaat.
 
Of heeft het iets te maken met de problemen in de 2 zendmasten waarover op het nieuws gesproken wordt.
 
Mvg,
 
J. Versluis
1 Reactie 1
Dennis_s

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 5Oplossingen
  • 2Likes
Beste Jversluis0,

Als het goed is geeft de verbinding na een poging de connectie op de zetten, uw aangegeven foutmelding. Deze wordt veroorzaakt door time-outs. Deze worden weer gegeneerd door een server die een lange tijd geen reactie geeft of een verbinding die niet tot stand komt. Tevens kan een slechte dekking dit soort fouten veroorzaken en uit de praktijk is zelfs gebleken dat de fout ontstaat als een sim verkeerd geplaatst is. Dit kan wel eens gebeuren als u het USB-Modem mee in de auto neemt waardoor de sim iets lost getrild is.

Concreet zijn er een aantal dingen die u kunt proberen:

Controleer of de sim correct geplaatst is (raar maar in veel gevallen waar)
Controleer de dekking in het bewuste gebied (of er ook 3G of G dekking is op je telefoon.)
Indien het niet een van deze problemen is zal het waarschijnlijk een netwerk probleem zijn in het land waar je zit. Het beste wat je zou kunnen doen in dit geval is voor de zekerheid even contact met ons opnemen op het volgende nummer: 0031654500100.

Met Vriendelijke Groet,
Dennis
Vodafone Forum Team

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic