--sabine

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nieuw abonnement en nieuwe simkaart

Ik ben zojuist klant geworden en heb me toestel en sim al ontvangen. Mijn abonnement gaat pas volgende maand in. Kan ik de telefoon al gebruiken met mijn oude simkaart? Ik heb nu de nieuwe simkaart erin gedaan, klopt het dat ik dan wel via de wifi van alles kan doen alleen nog met die telefoon niet bellen, whats appen etc.?
2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Sabine,

Je kunt je smartphone gebruiken met je oude SIM-kaart tot de einddatum van je huidige contract bij je huidige telecom-provider. Er zit volgens mij geen sim-lock meer op smartphones die via Vodafone zijn besteld.
Op de ingangsdatum van je nieuwe abonnements-overeenkomst bij Vodafone stop je je Vodafone SIM-kaart in je smartphone. En dan krijg je automatisch twee sms-welkoms-sms-berichten van Vodafone. Waaronder een welkoms-sms-bericht die automatisch de netwerk-instellingen voor mobiel internetten op het Vodafone Netwerk correct instelt. Nadat jij die instellingen hebt ge-accepteerd, kun je gebruik maken van het Vodafone Netwerk.

Via Wi-Fi-verbinding mobiel internetten kan altijd als er een Wi-Fi-Netwerk open staat. Of als je het toegangs-wachtwoord hebt voor een beveiligd Wi-Fi-Netwerk. Je kunt zelfs gebruik maken van een Wi-Fi-Netwerk zonder SIM-kaart in je smartphone. Of met een SIM-kaart die nog niet aktief is. Probeer maar 😄

Succes!

Netwerker
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @--Sabine,

Fijn om je ans nieuwe klant ook gelijk op het Forum te kunnen verwelkomen. De info die je van @Netwerker hebt gekregen klopt (uiteraard :D).
De omzetting van je abonnement kan op ieder moment van de dag gebeuren. Zodra je merkt dat je met je huidige provider geen verbinding meer hebt, wordt ons netwerk opgebouwd. Hier staan nog een aantal handige tips.

Groetjes, Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic