schaafjm

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nieuw abonnement - SIMkaart nog niet ontvangen.

ik heb een contract (start M, eerste contract) dat in is gegaan op 25-05, maar nog geen simkaart ontvangen

klopt dit wel?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @schaafjm 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nou, dit lijkt me niet normaal. Want je krijgt je simkaart altijd, op tijd, toegezonden. Vreemd dat je deze nu nog niet hebt ontvangen. Het beste wat je kan doen is contact opnemen met Vodafone of hier wachten op iemand van Vodafone die je ook kan helpen. (Ik kan niet helpen, ben klant)

Wat je ook kan doen, als er een Vodafone winkel in de buurt zit, daar even langs te gaan en dan heb je hem direct in handen. Klantenservice kan je bellen op 0800-0560, en je kan op de klantenservice pagina ook een chat starten en vragen of hier wachten, maar denk dat er hier pas weer dinsdag iemand aanwezig is. 

Succes en laat nog even hoe het is verlopen. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @schaafjm 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nou, dit lijkt me niet normaal. Want je krijgt je simkaart altijd, op tijd, toegezonden. Vreemd dat je deze nu nog niet hebt ontvangen. Het beste wat je kan doen is contact opnemen met Vodafone of hier wachten op iemand van Vodafone die je ook kan helpen. (Ik kan niet helpen, ben klant)

Wat je ook kan doen, als er een Vodafone winkel in de buurt zit, daar even langs te gaan en dan heb je hem direct in handen. Klantenservice kan je bellen op 0800-0560, en je kan op de klantenservice pagina ook een chat starten en vragen of hier wachten, maar denk dat er hier pas weer dinsdag iemand aanwezig is. 

Succes en laat nog even hoe het is verlopen. 

schaafjm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie.

Heb net om ongeveer 13 uur een mailtje van Vodafone gekregen dat het pakketje met mijn simkaart naar PostNL is gegaan.

wel een beetje laat nadat mijn abonnement al een week geleden is ingegaan ( en betaald moet worden)

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je mag er vanuit gaan dat je pas gaat betalen als je alles binnen hebt en dan pas gaat gebruiken. Daar kan iemand van Vodafone je vast iets meer over vertellen. 

In ieder geval alvast veel plezier!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hoi @schaafjm 
Welkom hier!

Wat leuk dat je voor een abonnement bij Vodafone hebt gekozen! Ik ben in ieder geval blij dat de simkaart boven water is en deze is afgeleverd bij een Post NL punt. Wat betreft de ingangsdatum. Als je gebruik maakt van nummerbehoud dan gaat het abonnement in op de datum dat jouw nummer wordt overgezet naar Vodafone. Maak je geen gebruik van nummerbehoud dan gaat het in op de datum van je contract. 

schaafjm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vind het onterecht dat ik betalen moet vanaf 25 mei terwijl ik nu, op 2 juni, nog steeds geen simkaart ontvangen heb en dus nog steeds niet gebruik kan maken van het abonnement. De oorzaak dat het zo lang duurt ligt toch niet bij mij, maar bij Vodafone? Inmiddels heb ik spijt dat ik niet met een andere provider in zee ben gegaan, als ik hoor hoe snel de afhandeling daar gaat…..

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Gaat het om een kaart waar nummerbehoud is aangevraagd, @schaafjm ? Als wij te laat zijn met leveren lijkt het mij inderdaad niet meer dan logisch dat je niet gaat betalen voor de periode dat je door ons je kaart nog niet had. 
Laat het me even weten, wanneer hij is geleverd en je het in gebruik hebt, oké? 🙂 

schaafjm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, het gaat om een kaart met een nieuw nummer.

Deze is vanmiddag rond 14 uur geleverd, ik kan mijn telefoon dus nu (op 3 juni) in gebruik nemen.

 

Overigens heeft PostNL deze niet op de juiste manier afgeleverd, hij lag in de brievenbus, terwijl in de mail die ik van PostNl gekregen had stond dat ik het pakje persoonlijk in ontvangst moest nemen en er voor moest tekenen.

Toen ik op track en trace ging kijken omdat de afgesproken bezorgingstijd verlopen was, zag ik dat de bezorger er zelf een krabbel opgezet had en het in de brievenbus had gedaan...het lijkt me goed dat dit bij Vodafone bekend is.

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik heb hier ook al enkele pakjes ontvangen waarop staat dat ik het in ontvangst moet nemen met een handtekening. Als ik het dan ontvang dan hoef ik niets te tekenen en ook geen laatste 4 cijfers van mijn ID te geven. Van de week vroeg ik de PostNL bezorger maar eens hoe dit kwam en die zei me: Oh, jij neemt het toch aan, dan zet ik wel een X op het apparaat en het is in orde. Hoef jij niet te tekenen en iets aan te raken en ik hoef niet te wachten tot jij je ID hebt gepakt.

Ook een beetje vreemd omdat er stukken tussen zitten die toch echt getekend dienen te worden door mij en ook door mij persoonlijk in ontvangst te worden genomen. Nu doe ik dat ook wel, maar het had ook anders kunnen zijn. Beetje slecht van PostNL en dus ook niet echt de veiligheid die je er van verwacht. 

Dus het verhaal van de TS herken ik maar al te goed. 


Dan nog even iets anders, je kan je toestel nu al wel in gebruik nemen natuurlijk. Als je een ander SIMkaartje hebt dan stop je dit nu in je nieuwe telefoon en kan je deze al gebruiken. Heb je nog geen abonnement, wat ik uit je verhaal begrijp, dan zou je gewoon de SIMkaart van Vodafone erin moeten kunnen steken en aan kunnen zetten en gebruiken (wel even activeren, de SIMkaart) en dan gaat je abonnement nu in. Tenminste, zo is het altijd geweest, dus verwacht ik dat nu ook.

Gelukkig is @Lycke Vodafone hier ook al geweest, die kan even met je mee kijken. Veel plezier in ieder geval met je nieuwe toestel en het abonnement!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic