milsbeek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

niet bellen en kan niet gebeld worden

Hallo, ik kan niet gebeld worden en ik kan niet bellen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
milsbeek
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja moest andere simkaart in vanwege overstap naar winkel geweest

Bekijk in context

15 Reacties 15
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @milsbeek 
Wat heb je gedaan om te kijken waar het aan ligt?

1 zet je telefoon uit, haal je kaart er uit, doe hem er weer in en zet je telefoon weer aan
2 je eigen simkaart bij iemand anders in z’n toestel gedaan om te zien of die het dan wel doet
3 steek een ander simkaartje in je telefoon om te zien of die het wel doet (dan kom je er achter of het aan je toestel ligt of aan je simkaart)
4 in vliegtuigmodus zetten en daarna weer terug
5 mobiel netwerk van provider wisselen en daarna weer terug zetten naar Vodafone NL (nu is dat VFNL #stayconnect 

Als je met punt 2 of 3 al ziet of het aan je telefoon ligt of aan je simkaart. Ligt het hieraan, ga dan naar een Vodafone winkel bij je in de buurt. Anders zou je de klantenservice van Vodafone eens kunnen vragen of ze je simkaart willen resetten. 

Probeer deze en laat nog even weten wat je hebt gedaan om het weer werkende te krijgen. Succes!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @milsbeek . Welkom hier!

Je topic is klein maar duidelijk. Bellen werkt niet. Werkt alles inmiddels weer? 
We horen graag van je, zodat we je verder kunnen helpen of de vraag hier kunnen sluiten. 

Mocht het nog niet werken, kan je ons dat iets meer informatie geven over wat er allemaal speelt? 🙂 

milsbeek
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja moest andere simkaart in vanwege overstap naar winkel geweest

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
milsbeek wrote:

Ja moest andere simkaart in vanwege overstap naar winkel geweest

Bedankt voor het terug koppelen!
Laten we hopen dat het probleem dan nu is opgelost. 
Veel plezier en mocht er nog iets zijn, je weet de Community te vinden 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Fijn om te horen dat het opgelost is @milsbeek

bart1984

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb al een half jaar problemen met Vodafone vanaf november tot nu dat ik soms niet kan bellen/smsen

of niet gebeld/gesms kan worden

en zonder toestemming mij nummer aan KPN geven het kan allemaal alleen bij Vodafone:)

maar ze kunnen alleen case aanmaken (13 case nu al) maar niks oplossen

zelf mij nummer terug gevraagd gisteren bij KPN ik los het met half uur op Vodafone lost het met een half jaar nog niet op

maandag het juridisch loket maar is bellen voor vervolg stappen ben helemaal klaar met Vodafone

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Zo, dat is al een behoorlijke poos @bart1984. Het klinkt ook als een hardnekkig probleem als er al 13 cases zijn aangemaakt! Ik duik hier graag dieper voor je in. Wil je in jouw profiel je gegevens volledig aanvullen? Ik weet nu namelijk (op je gebruikersnaam na) niet wie je bent en kan dus ook niet inzien wat er precies is voorgevallen. Geef je een seintje als je jouw gegevens hebt vermeld? Wil je daarnaast ook zoveel mogelijk informatie vermelden over het probleem. Het is mij nu niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is en wat de link met KPN precies is? 

bart1984

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb alles aangevuld met me gegevens

Nou Vodafone heeft op 23 april me nummer aan Vodafone gegeven om me nummer terug te vragen omdat ik al niet kon gebeld worden/smsen maar ik he bzaterdag mij nummer zelf weer terug gehaald van kpn maar nu kan ik nog niet gebeld worden

1 iemand kan me maar bellen vraag niet hoe het kan maar het kan blijkbaar:)

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Top, hartelijk dank @bart1984. Ik begrijp dat je inmiddels dus jouw nummer weer terug hebt. Wat gebeurt er als je jouw toestel opnieuw opstart? Lukt het dan wel om via Vodafone te bellen, gebeld worden, data te verbruiken en te SMS’en? Mocht dat niet lukken, wil je dan jouw simkaartnummer vermelden in je profiel. Deze mag je eventueel achter je mobiele tussen haakjes zetten. Dan is het voor mij direct te vinden en controleer ik graag of dit ook het simkaartnummer is wat bij ons geregistreerd staat. 

Toevallig zie ik dat je gisteren en vandaag ook contact hebt gehad met mijn collega's. Gisteren is aangeraden om eens een kruistest uit te voeren, dat wil zeggen dat je jouw simkaart test in een ander toestel en een ander werkende simkaart test in je huidige toestel. Heb je dit al geprobeerd? Zo ja, wat is hier uitgekomen?

 

bart1984

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Vodafone ik heb simkaartnummer vermeld

ik kan zelf gewoon bellen via Vodafone en data kan ik ook gewoon gebruiken via vodafone kruistest heeft geen zin 23 april kon ik gewoon gebeld worden en zelf bellen met het tijdelijke nummer 

bart1984

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Vodafone dus de fout ligt aan jullie kant

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@bart1984 

Ik begrijp uit jouw bericht dat je nu dus wel kan bellen en data kan verbruiken maar gebeld worden lukt niet. Wat krijgen andere te horen als zij jou bellen? 

bart1984

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Vodafone als andere me proberen te bellen krijgen ze per direct me voicemail ik heb altijd kunnen bellen

toen ik 23 april tijdelijke nummer had kon iedereen me bellen 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik ben toch, om zaken uit te sluiten, heel erg benieuwd hoe het gaat wanneer je jouw simkaart in een andere telefoon doet, @bart1984 . Lukt het om dit te proberen? 
 

bart1984

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Vodafone wat ik al aangaf bij het vorige gesprek ligt niet aan de simkaart ligt aan omdat Vodafone me nummer gratis aan KPN heeft gegeven en ik me nummer zelf hen terug gehaald 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic