AG

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

niet automatisch aanmelden

Helaas werk ik in een fantastisch kantoor (volledig nieuw en wellicht te goed geisoleerd) kort bij de duitse grens in het zuidelijke Heerlen (postcode 6422).
Zodra ik het vodafone netwerk een tijdje verlies, (laten we zeggen meer dan een uurtje), dan verschijnt de melding "alleen noodoproepen".
Maar zodra ik buiten kom waar ik meestal minimaal 3 streepjes Vodafone netwerk heb, dan wordt ik helaas niet automatisch op het netwerk geregistreerd. Dit moet ik doen door de telefoon aan en uit te zetten, wat zeer irritant begint te worden.
 
Ik gebruik een Dual-sim telefoon (Sony Xperia tipo) en bij mijn andere Sim (KPN) doet hij dit wel.
 
Wat heb ik al gedaan:
- sim kaarten verwisseld van (ik noem het maar) poort 1 naar 2 en terug zonder resultaat
- van automatisch provider zoeken naar handmatig zonder resultaat.
 
Help!
Groetjes AG
 
 
3 Reacties 3
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi AG, allereerst welkom op het forum! Dat is inderdaad vervelend. Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen? Zo kun je erachter komen waarmee dit te maken heeft. Ondanks dat je je simkaart in een andere poort hebt getest is dit aan te raden.
AG
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb helaas niet de beschikking over een andere smartphone (Android) of een die ik een paar uur kan lenen. Wel heb ik voorheen een Nokia c5-00 gehad en daar heb ik nooit problemen mee gehad, ook niet als ik meer dan een uur buiten bereik van het netwerk was.
 
Wel vreemd dat bij een KPN sim indezelfde telefoon dit geen probleem is.  Buiten bereik van netwerk is enkel noodoproepen mogelijk, maar eenmaal binnen bereik, dan wordt ik meteen weer aangemeld.
 
Greetz AG
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Het kan een combinatie zijn tussen verschillende factoren; simkaart/netwerk/toestel. Indien je toch de mogelijkheid hebt om je simkaart in een ander toestel te testen (misschien een collega?), is dit aan te raden. Je geeft zelf al aan dat je dit probleem niet had met de Nokia dus grote kans dat het aan dit toestel ligt. Succes in ieder geval.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic