Knaapje

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

netwerk/wifi

HALLO DAAR

ik kan met mijn iPhone 6 plus geen verbinding maken met wifi, maakt wel verbinding met mijn draadloze apparaten .

Laptop werkt wel via wifi maar mijn iPhone niet en via mobieldata een waardeloze verbinding in huis...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Knaapje
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is opgelost door router/modem te resetten naar fabriek waarden en verder aan het toestel zelf niets gedaan .

Bedankt voor de hulp

knaapje

Bekijk in context

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hallo daar terug, @Knaapje 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 


Wat heb je allemaal al gedaan om te zien waar het aan zou kunnen liggen?
Heb je herstel netwerkinstellingen al eens gedaan? Wifi even wissen en opnieuw aanmelden, wil ook wel eens helpen.

Daarnaast is het, vooral als je ver van je wifi bereik af zit, om 2,4GHz te gebruiken ipv 5GHz. 

Knaapje
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nou wel zo beetje  wat je opnoemt alle maal en misschien is dit van invloed dat ik internet had van ziggo en dat opgezegd en verder mijn mobile aansluiting behouden ( wat ik mij afvraag ben je een of andere instelling nodig van  je provider of moet er iets in geschakeld worden misschien )

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je gestopt bent bij Ziggo dan moet je nu inloggen met wifi bij je andere provider. Mocht dat niet lukken, dan moet je met je nieuwe provider contact opnemen en vragen waarom het niet werkt. 

Als je wel gewoon mobiel data hebt via Vodafone, en deze doet het wel, dan ligt het niet aan Vodafone, maar aan je nieuwe thuis provider. Wat ik overigens nu toch al denk, want ik begrijp dat je op WiFi wil en je normale data via Vodafone werkt wel. 

Knaapje
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Moet elke keer opnieuw in loggen en ben dan alles wat ik getypt weer kwijt.

Maar ik wou dus zeggen dat ik nog steeds internet op mijn iPhone van ziggo en het bellen via Vodafone .

Maar het fout gegaan toen ik probeerde om verbinding te maken met een doseer apparaat deed ook wel instellingen waar ik eigenlijk niet wist wat ik deed. Maar ben ik dan een of ander link nodig cai.......

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nu snap ik er niets meer van. 
Heb je nog altijd een Ziggo abonnement voor thuis met wifi? Ja, of Nee?
Wat heb je dan fout gedaan? Kan je dat stap voor stap eens uitleggen?

Als het nu echt niet meer lukt, maak een backup van je toestel en zet deze terug naar fabrieksinstellingen en dan je bakup terug zetten. (alle info over hoe te doen kan je vinden door op de linkjes te klikken) Dit alleen doen als je er echt niet meer uit komt en vergeet niet een backup te maken !!!!

Knaapje
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

sorry soms ben ik wat dwaling achtig in mijn uit leggen  sorry.

Maar goed, ik heb alles op gezegd bij ziggo en op advies van een medewerker mijn mobiel abonnement aangehouden bij Vodafone met de zelfde voorwaarden die ik had toen ik nog gewoon bij ziggo was.

En zo had ik dus altijd nog verbinding met internet via mijn mobieltje en als ik thuis kwam netjes verbinding maakte via wifi netwerk van de cai.........verbinding, niets aan de hand. Maar toen ik een doseersysteem van GHL wou aansluiten wilde dat maar niet lukken zoals meer mensen er probleem met hadden .

En toen ben ik mijn wifi verbinding van mijn mobiel kwijt geraakt , wel werkte de wifi verbinding van mijn laptop  en zonder wifi verbinding kan ik weinig met mij iphone in huis .Tegenwoordig is er van alles 5G en noem maar op en zo zijn er nog steeds plaatsen waar het ontvangst slecht is in huis zonder wifi.

Maar om alles weer op fabriek instelling te zetten van de iphone waar kan ik de juiste stappen vinden om dit te instellen zonder de boel kwijt te raken ( die backup maken op mijn pc/lap )

trouwens fijne dag verder

knaapje

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Maakt niks uit! We komen er wel @Knaapje.
Het beste kun je eens de wifi netwerken vergeten en opnieuw toevoegen. 
Als dat niet werkt, dan kun je het beste eens contact opnemen met de provider van de WI-Fi voor de gegevens.
Lukt het dan nog niet, dan mag je het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen zoals @Energieboy aangeeft. 
Dit is echt het laatste red middel. Maak wel een back up van je toestel zodat je geen gegevens kwijt raakt. 

Knaapje
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is opgelost door router/modem te resetten naar fabriek waarden en verder aan het toestel zelf niets gedaan .

Bedankt voor de hulp

knaapje

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Fijn om te lezen dat het is opgelost.
Veel plezier en een goed weekend (met veel sneeuw) 😉😎

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super, dat het opgelost is @Knaapje.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic