Sje

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

netwerk in het buitenland

Zodra ik over de grens bent vervalt mijn netwerk. Ik kan dan niet bellen en gebeld worden
13 Reacties 13
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste sje,

Laat je het toestel automatisch zoeken naar netwerk? anders zou je handmatig kunnen zoeken en een willekeurige aanbieder kiezen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Je kunt natuurlijk als je wilt en blox nemen voor in het buitenland! Je roaming kun je ook inschakelen bij instellingen alleen dit kan je extra gaan kosten. De link onder dit bericht kan je ook meer vertellen over de prijzen en overige!

Link: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/op-reis/tarieven-in-het-buitenland.shtml
Sje
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi
dank je wel voor je antwoord maar de toestel moet dat toch automatisch doen of heb ik dat mis
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste@sje,

Eerst moet je naar je instellingen > Meer.. > mobiele netwerken gaan en vervolgens je Roaming aanzetten.
Dit betekent dat je het toestel toestemming geeft om gebruik te maken van andere netwerken.
Deze schakelaar heeft vodafone er in gebouwd, om te voorkomen dat u ongemerkt van verkeerde netwerken gebruik maakt.
Vervolgens zou de telefoon automatisch naar netwerk moeten gaan zoeken, en het probleem opgelost zijn.
Tenzij u de netwerk selectie op handmatig hebt gezet.
Sje
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee dat begrijp ik maar als mijn roaming aan zet dan staat me internet toch ook aan in het buitenland en dat wil ik niet wil alleen kunnen bellen en gebeld worden
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste Sje,

Als u de Roaming aanzet. Dan zou u uiteraard ook gewoon gebruik kunnen maken van het Internet.

Edit door Vincent: sorry ik las verkeerd.
Inderdaad als u Roaming aanzet, krijgt u netwerk in het buitenland. Dit netwerk zorgt ervoor dat u kan bellen, smsen en internetten. Als u niet van het internet in het buitenland gebruik wil maken, kan u in het zelfde menu u Gegevens toegang uitzetten. Zo kan u via roaming gebruik maken van bellen en sms, maar niet van het internet. 😄
Sje
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja en dat is nou wat ik niet wil. Ik wil alleen bellen en gebeld worden in het buitenland. Dus geen internet
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste sje,

Ik heb men antwoord aangepast, ik las verkeerd. Sorry
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi @NetwerkFreak en@sje, even een kleine aanvulling mbt gebruik in het buitenland van je toestel:

De optie "roaming" slaat altijd alleen maar op internetgebruik. Laat je deze uit, dan maakt je toestel geen dataverbinding in het buitenland. Ook met deze optie uit kun je gewoon bellen en internetten in het buitenland. Roaming en bellen hebben niets met elkaar te maken 🙂

Wil je onverwachte datakosten voorkomen, dan laat roaming dus altijd uit. Naast "roaming" ook "gegevensgebruik" uitzetten is een stukje extra veiligheid en kan altijd. Dubbel geniet houdt beter zeggen ze dan. Maar zorg dus dat minimaal roaming uit staat.

Heel veel tips en info over gebruik in het buitenland vind je ook nog in dit topic
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @BasT

Zover ik weet wordt met roaming bedoelt het gebruik maken van het netwerk van een andere provider...

In mijn Android (4.2.2) kan ik zowel gegevens roaming als roamig aan en uitzetten. 😉
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Klopt, de term "roaming" zelf slaat op alle gebruik van een ander netwerk dan dat van je eigen provider (stel dat je met KPN kon verbinden dan was dat ook al roaming). Alleen tot recent sloegen alle roaming-opties in toestellen altijd alleen maar op dataverkeer.

Verbinding maken met een buitenlands netwerk ging altijd vanzelf en bellen&sms'en ook, daar hoefde je niks voor in te stellen. Lijkt me persoonlijk ook onwenselijk dat dat voor bellen moet. Ik bedoel, bellen en sms'en doe je niet per ongeluk dus je weet altijd wat je doet en sms'jes ontvangen is gratis dus ook dat is geen issue.

Maar, blijkbaar is er een toestel waar de optie in zit 🙂 Welk toestel heb je precies? Ik kan een op een S2 (4.1.2) en een S4 (4.3) geen andere optie vinden dan alleen een "gegevensservice" roaming-optie
Sje
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedeavond,

Dank jullie wel voor jullie antwoorden ik heb het zelf even uitgevogeld roaming moet uit staan maar mobiele gegevens moeten alleen aan blijven staan bij mij dan kan ik bellen en gebeld worden in het buitenland.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@BasT ,

Whoeps typfout een S3 met 4.4.2


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic