AlieZ

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

na verlenging werkt 4G niet op mijn iphone 6

Hallo allemaal,

10 Mei is mijn verlenging ingegaan, hierbij heb ik een iphone 6 genomen.
Nu werkt alles, behalve 4G.
Eerder vandaag al een nieuwe simkaart uit de winkel gehaald (vodafone winkel) ook dit is helaas niet de oplossing.

Iemand een idee?
11 Reacties 11
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste AlieZ,

Een nieuwe simkaart zal vast wel 4G ondersteunen dus wat je nog kunt nakijken is of 4G wel aan staat in het toestel via mobiel netwerk en vervolgens mobiele data.

Als dit aanstaat en hij werkt nog steeds niet kan je het beste even contact opnemen met de klantenservice.

Met vriendelijke groet,
MrMister
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
AlieZ

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Is het inmiddels opgelost? En zo ja, wat was er uiteindelijk aan de hand?
AlieZ
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Maartje, nee er is niets opgelost.

Ik ben vorige week iedere dag in de winkel geweest en meedere simkaarten geprobeerd. Het schijnt iets technisch te zijn.

Inmiddels ook al meerdere keren telefonisch contact gehad, en gister zou ik terug gebeld worden. Dit is natuurlijk niet gebeurd, en kreeg ik wel ineens een flauw smsje dat 4G nog niet in orde gemaakt kan worden voor mij.

De volgende medewerkster vertelde dat ik geen internet kon hebben, omdat er een blokkade zou zijn, terwijl ik al jaren gebruik maak van 3G.

Ik begrijp er helemaal niets meer van en ben er klaar mee, het liefst zeg ik mijn abonnement als nog op want ik heb er geen vertrouwen in dat 4G nog gaat werken.


dantis

Liefhebber
  • 44Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Vreemd dat je geen 4G heb ook een iphone 6 had eerst een ander abo nu ben ik overgestapt naar een red abo deze was binnen een uurtje actief en 4G ook welk abo heb je dan ?
ik heb meerdere abo's waarvan een smart deze geeft ook geen 4G aan wat volgens wel moet zijn.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey dantis

ik raad je aan betreft de smart om hiervoor contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen dit laten onderzoeken waarom je geen 4g hebt en hopelijk ook oplossen.

Groetjes stevied86

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
AlieZ

Wat uit je bericht niet duidelijk wordt is of je helemaal geen verbinding hebt met internet, of alleen niet met 4G, maar wel met 2G of 3G?
AlieZ
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Vodafone Red-3 Super F abonnement.
En ik geef volgens mij duidelijk aan dat alles werkt behalve 4G, dus ook 2/3G.

Gister weer telefonisch contact gehad, en de mededeling gekregen dat ik maar moet afwachten, zonder een verklaring.
Ik betaal inmiddels wel voor het nieuwe abonnement en dus ook voor 4G, maar geholpen word ik niet. Echt waardeloos, en ik heb er spijt van dat ik een verlenging ben aangegaan.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
AlieZ

4G is een netwerktype, dus 4G is niet een benaming voor mobiel internet. Als ik zeg: Ik heb geen verbinding met 4G dan is het wel mogelijk dat ik toch verbinding heb met 2G of 3G. Dan weten anderen tenminste beter waarover ze je tips moeten geven.

Aangezien je nu aangeeft dat 2G en 3G ook niet werken dan heb je dus inderdaad helemaal geen verbinding met mobiel internet. Dat kan helaas niet worden opgelost via het forum. Andere forumgebruikers kunnen namelijk niet in de systemen kijken en zien waarom jij niet kunt internetten. Je kunt eens contact met ons opnemen via Twitter of Facebook. Dan kijken mijn collega's ernaar.
AlieZ
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan wél internetten met 2G en 3G, ik zal wel afwachten. Een oplossing is ver te zoeken vrees ik
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
AlieZ

Ok, Sorry voor de miscommunicatie. We lopen wel vaker tegen het probleem aan dat sommigen het over 4G of 3G hebben terwijl ze het hele internet bedoelen. Vandaar dat ik het nog even wilde dubbelchecken!

Als je alleen geen verbinding kunt krijgen met 4G, maar wel met 3G of 2G dan ligt het aan de 4G toegang. Bij Red Super abonnementen staat dit standaard aan. Heb je ook de sim eens in een ander toestel getest en werkt het daar ook niet?
AlieZ
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja als 4G het niet doet, en 3G wel, dan ligt het inderdaad aan de 4G dat snap ik!
Ik kom hier ook geen stap verder merk ik wel dus wat mij betreft mag je dit topic wel sluiten!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic