huisboom

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mp3 als rintone instellen op samsung google nexus

Wie weet hoe je een mp3 kunt instellen als ringtone op de nexus.
Gr Carlo
7 Reacties 7
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Huisboom,

Via instellingen naar gespreksinstellingen.

Daar moet je een ringtone kunnen instellen.

Groet,
huisboom
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reactie ,maar helaas.Als ik naar instellingen ga,staat er geen gesprekinstellingen in of bij.
Gr Carlo
gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hey Carlo,

Wat je eens zou kunnen doen is naar de muziek player gaan.
Daar een nummer zoeken en lang aanklikken tot je een pop-up menu krijgt.
Bij veel Android telefoons komt er dan een optie om deze in te stellen als ringtone.
Dit kun je dan met meerdere nummers doen.
Je kunt dan naderhand ook makkelijker via Menu > Instellingen > Geluid > Beltoon Instellen een ander nummer selecteren.

Als je wil kun je daarna ook nog eens per contactpersoon een eigen ringtone geven.
Je gaat dan naar Menu > Contacten, je opent een contact en drukt dan op de menuknop en gaat naar Opties.
Daar kun je dan een ringtone selecteren die alleen voor dat contact werkt.

Ik wil je wel even erbij zeggen dat ik dit niet nagekeken heb op een Samsung Google Nexus maar nog op een andere Android telefoon.
Aangezien Android redelijk standaard instellingen gebruikt ga ik ervanuit dat het met jou telefoon ook zo werkt.
Mocht dit niet zo zijn had ik dat natuurlijk graag geweten.

huisboom
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie.
Klopt wat je schrijft.De meeste toestellen werken idd zo.Op mijn oude HTC was dat ook zo,maar je raad het al.Bij deze dus weer niet.Heb nu zedge via market geinstaleerd en zo een ringtone er op gezet.Want dat programma geeft aan ,als ringtone gebruiken.
Gr Carlo
Warforged

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Yo Carlo,

Google Nexus draait ICS of niet?

Ik heb zelf een beta draaien van ICS op mijn Desire HD, en daar kan ik ook geen mp3 selecteren, ik dacht dat het aan de beta custom rom lag. Maar het zou best kunnen dat het gewoon geen optie is in ICS om een mp3 als ringtone in te stellen.

Gelukkig zijn er inderdaad genoeg apps waarmee je wel een ringtone kan maken, en ik denk dat je met wat handigheid en het mp3tje in een map op je telefoon kopieren je er ook wel komt.

Blijft raar dat het niet standaard mogelijk is.

Cheers.

W.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hi,

Als Androidfan moderator spring ik even bij.

Zoals Warforged terecht opmerkt, er zijn zat alternatieven voor het maken van een ringtone.

Ringdroid

Ringtone Maker Pro Free

MP3 Ringtone Maker

Dit zijn allemaal gratis apps, ik heb btw de überapp al langs zien komen, hands down voor Zedge 😉
huisboom
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Allemaal.
Via een omweg idd zedge geinstalleerd,en het is gelukt.
Heb overigens via een ander forum een tip gekregen.
Je telefoon op de pc aansluiten.De map met ringtones zoeken en openenen daar het mp3 bestand in zetten.
Dan zou die het moeten doen.
Ga het morgen proberen.
Alvast bedankt voor de reactie`s
Gr Carlo..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic