cama333

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

motorola defy mini: geen betrouwbare gegevensverbinding

ik krijg geen enkel accoutn werkend op mijn motorola defy mini. Wat ik ook doe, de melding blijft: kan geen betrouwbare gegevensverbinding tot stand brengen. Dit is mogelijk een tijdelijk probleem of uw telefoon is niet geschikt voor gegevensservices. Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de klantenservice.
 
Ik heb het toestel al een aantal keren gereset naar fabrieksinstellingen, maar dat maakt niet uit. Ik heb wel vol bereik wifi en daar wordt ook naar gevraagd tijdens het instellen. Alle programma's staan voorgeprogrammeerd op het toestel, dus het toestel is er zeker voor geschikt, maar het werkt dus niet. Kan me nergens aanmelden, niet bij google, niet bij facebook, heb geen youtube, kan geen apps downloaden, kan niet internetten.
Ik weet prima hoe ik dingen moet instellen, want bij mijn oude telefoon werkte het allemaal wel. Het enige dat ik er nu mee kan is bellen, maar zelfs dat is lastig, want al mijn gegevens staan in google.....
De gebruiksaanwijzing biedt geen uitkomst. De winkel ook niet. Op internet wordt dit probleem vaak beschreven, maar er is geen enkele oplossing. 
 
Frustratie!! Help!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
cama333 schreef:
Hoi Bas en Tom,

bedankt voor jullie hulp. Het is dan wel niet opgelost in de zin van dat het werkt, maar ik denk ook dat het toestel gewoon terug moet. Vandaag nog even in een paar belwinkels gevraagd en daar kwamen ze tot dezelfde conclusie.
Hoi cama333, ik hoop dat het ondertussen is opgelost 😄 Ik zal dan ook het topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn, Stel ze gerust 🙂

Bekijk in context

10 Reacties 10
cama333
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik vergat nog te melden dat de telefoon aansluiten op de computer ook geen zin heeft. In mijn google account is mijn telefoon wel zichtbaar, dus er is een keer iets van uitwisseling geweest. Waarom kan ik dan niet aanmelden en synchroniseren????
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi cama333, gaan we uitzoeken!

Ik neem aan dat je de http://www.gsmarena.com/results.php3?sQuickSearch=yes&sName=motorola+defy+mini bedoelt?
Ik zie dat dat een Android 2.3.6 toestel is en dat het qua specificaties gewoon op ons netwerk moet kunnen.

Zou je de info die je vindt onder instellingen > draadloos&netwerk > mobiele netwerken > namen toegangspunten > het geselecteerde Vodafone toegangspunt
eens willen kopieëren?

Je geeft ook aan dat je op internet vaker dit probleem vermeld ziet. Kun je me een link geven naar een pagina die precies hetzelfde vermeldt als jij?

Met die twee dingen samen moeten we er denk ik wel achter kunnen komen waar het probleem zit 🙂
cama333
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Bas, 
 
de telefoon klopt.
 
Gegevens toegangspunt:
 
naam: nl vodafone internet
apn: live.vodafone.com
proxy: niet ingesteld
poort: niet ingesteld
gebruiksnaam: vodafone
wachtwoord: ******** (ik zou niet eens weten welk ww dit is)
server: niet ingesteld
mmsc: niet ingesteld
mms-proxy: niet ingesteld
mms-poort: niet ingesteld
MCC: 204
mnc: 04
spn: niet ingesteld
ip-versie: ip4
verificatietype: pap
apn type: default, supl
 
 
Ik zie dat er best veel niet is ingesteld, zou dat een oorzaak kunnen zijn? Heb ik overigens nooit eerder hoeven doen op een ander toestel.....
 
Sites met vergelijkbare problemen is een kwestie van googlen op bij voorbeeld "geen betrouwbare gegevensverbinding" of "probleem instellen account google op android" en zo nog meer.
 
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-y-pro-txt/26503-geen-betrouwbare-gegevensverbinding....
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=78836
http://forum.fok.nl/topic/1699375
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/8368-uw-google-account-instellen-op-galaxy-s-help....
Etc.
 
Alvast bedankt voor het meedenken. Ik hoop snel weer iets van je te horen (lezen)!
 
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Graag gedaan hoor. Ik zie in die instellingen niks raars en als je verder normaal kunt internetten via zowel WiFi en 3G, dan zou het de verbinding ook niet moeten zijn.

Ik heb zelf ook nog even gezocht en ik vind hetzelfde als jij: ik zie het probleem inderdaad geregeld opduiken, maar zonder heldere oorzaak of oplossing en op allemaal verschillende types en merken toestellen.

Als ik zelf moet gokken dan vermoed ik dat er bv een update-proces niet goed gegaan is? Heb je dat toevallig laatst gedaan?

Wat je kunt proberen is het volgende:


  • Maak een back-up van je gegevens&contacten (je zou niks kwijt moeten raken, maar sowieso handig, zeker als je evt moet resetten)
  • Ga naar instellingen van de Apps. Meestal via instellingen > apps > tab "alles "
  • Klik de google play store aan
  • Verwijder de updates, wis de gegevens en maak de buffer leeg
  • Zet je toestel uit&aan en test of je het account kan toevoegen
Helpt dat niet, dan is denk ik helemaal resetten (vergeet niet te back-uppen!) de enige oplossing. Ik weet niet of een andere gebruiker hier nog ervaring mee heeft, maar ik kan zelf helaas geen andere oplossing bedenken.
cama333
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik heb geen update erop gezet, ik zou ook niet weten voor wat, want het is net nieuw. 
 
Internet werkt ook niet, dus misschien is daar nog een ingang?
 
Ik kan apps niet benaderen, heb niet zoiets in mijn instellingen staan, maar daar is niets veranderd, want ik kan dus geen apps downloaden.
 
De reset heb ik al meerdere keren gedaan, maar dat helpt ook niet.
 
Wat nu? 
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hoi Cama333,

Misschien een rare optie maar zou je eens willen proberen of je wel kan internetten via WiFi als je de simkaart uit het toestel haalt?
Zou je ook kunnen aangeven of je een particulier abonnement hebt of een zakelijk? Er zit dan namelijk wat verschil in de instellingen.


cama333
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hallo Tom, 
 
internetten zonder simkaart lukt ook niet. Ik heb gisteren mijn oude telefoon nog eens uit de kast gepakt. Alles werkt in een keer. Het ligt dus niet aan de simkaart en niet aan de wifi, Ik heb nog instellingen vergeleken, maar dat lijkt allemaal goed te zijn.
 
Ik heb een particulier abonnement. 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
En zelf resetten naar de fabrieks-instellingen + updaten helpt dus niet? Dan denk ik dat er een fout in android zit die alleen door een reset door een monteur hersteld kan worden helaas. Aan je abonnement of WiFi kan het in ieder geval niet liggen.

Tenzij iemand nog een beter idee heeft denk ik dat dat de beste optie is nu.
cama333
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Bas en Tom, 
 
bedankt voor jullie hulp. Het is dan wel niet opgelost in de zin van dat het werkt, maar ik denk ook dat het toestel gewoon terug moet. Vandaag nog even in een paar belwinkels gevraagd en daar kwamen ze tot dezelfde conclusie.
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
cama333 schreef:
Hoi Bas en Tom,

bedankt voor jullie hulp. Het is dan wel niet opgelost in de zin van dat het werkt, maar ik denk ook dat het toestel gewoon terug moet. Vandaag nog even in een paar belwinkels gevraagd en daar kwamen ze tot dezelfde conclusie.
Hoi cama333, ik hoop dat het ondertussen is opgelost 😄 Ik zal dan ook het topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn, Stel ze gerust 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic