Foeps

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mobiele Netwerksnelheid zeer laag

Hoi, sinds vandaag nieuwe klant bij Vodafone en gelijk een opmerking betreffende de snelheid van het gprs/hdspa netwerk....
Ik heb een speedtest uitgevoerd om de snelheid in mijn woonplaats te achterhalen, was gewoon benieuwd naar het snelle netwerk wat ze in de winkel zeiden....... resultaat van de metingen....gemiddeld 2-4 Kb/s Download en Upload....
Dit slaat dus nergens op, mijn 56k modem van jaren geleden was sneller 😛
Heb dit ook al aan de klantenservice gemeld, en ja, die maakt er een melding van, en idd was er in mijn woonplaats nog geen meting gedaan werd mij verteld en ook dat ze bezig zijn om het netwerk te verbeteren....
Hier kan ik dus niet veel mee, de snelheid die ik hier haal is is mijn ogen Onacceptabel, 4 Kb/s op 3G ???
Je mag tegenwoordig toch wel verwachten dat je op zijn minst 50 Kb/s kan halen op een mobiel hightech netwerk.....
Ik woon niet in een gehucht ver in de rimboe, gewoon langs de A2  Postcode: 6031 WC Nederweert.
Met een speedtest hier 5 KM vandaan ( Weert ) behaal ik gewoon 500 Kb/s Down en 250 Kb/s Up, dus het kan wel.......
De vraag is, wanneer is dit opgelost, m.a.w. een datum, we zijn er mee bezig is verre van duidelijk, en als ik er last van heb, dan hebben andere klanten in de regio hier ook last van....
M.vr.gr.'Foeps'
18 Reacties 18
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi Foeps,

Dat is inderdaad wel erg vreemd. Gezien het feit dat je wel goede restulataten hebt op een andere loactie, denk ik dat er eerder wat anders aan de hand is.

Heb je op andere locaties ( in Nederweert) ook zo'n langzame verbinding?

Misschien dat het ligt aan werkzaamheden in de omgeving. Een hoogwerker kan het signaal bijvoorbeeld dermate beinvloeden, dat je internet niet meer vooruit te branden is.

Succes iig!

Foeps
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heeft daar niets mee te maken in dit geval..........  ik heb deze site geraadpleegd > http://umtsmasten.nl/, daar mijn postcode ingevoerd, gefilterd op alleen UMTS masten en wat bevestigd mijn vermoeden...... géén UMTS antenne hier in de buurt van Vodafone, wel van andere aanbieders.....
Is gelijk mijn belabberde snelheid te verklaren, de dichtsbijzijnde umts antenne van Vodafone staat in Ospel, 6 kilometer hier vandaan.
Dus toch nog de vraag ....wanéér word in mijn regio (Nederweert) die UMTS-antenne geplaatst, want de snelheid die ik nu heb in mijn woonplaats is onacceptabel met een abbo van €55.00 per maand alleen voor te bellen.....
M.vr.gr. 'Foeps'
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hm, dat is inderdaad wel erg vervelend. Als er geen mast in de omgeving staat zou ik Vodafone een klachtenbrief sturen.

Mijns inziens is GPRS tegenwoordig niet meer te doen. Probeer maar eens wat foto's van FB te laden met GPRS 😞
Foeps
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, word een brief posten ben ik bang voor, op dat twitter account van Webcare kunnen / durven ze nog niet eens een fatsoenlijk antwoord te geven op mijn vraag hoe ze dit gaan oplossen, zeggen ze daar: Ja dat gebied in die postcode-reeks heeft een slechte dekking, dáár ben ik zelf al achter gekomen, daarvoor maak ik daar ook een melding en vraag ik wanneer dat opgelost word ( Bijv een UMTS antenne plaatsen is de meest logische zet ) maar krijg daar helemaal geen antwoord op.
Tevens had men mij in de Vodafone winkel hiervoor al kunnen waarschuwen aangezien ze mijn adres-gegevens daar wisten, klanten goed informeren noem ik dat waarna de klant dan ook een keus / besluit kan nemen wat ermee te doen.....
4 Kb/sec is gewoon ONACCEPTABEL (hier kun je nog niet eens mee surfen, laat staan foto's delen op verschillende media) met een abbo van €55.00 per maand, waar juist de prijs van dat data-abbo in zit verwerkt.....
Ik ga hier zeker werk van maken, en het mooie is, ik heb nog een abbo lopen (van mijn dochter) van €32.50 per maand, is in totaal bijna elke maand €90.00 naar Vodafone, daar mag ik wel wat voor terug verwachten, deze gang van zaken accepteer ik zeker niet!
 
Update 19.25 uur, net een antwoord gehad op Twitter ! Met waarschijnlijk een oplossing, ben benieuwd.....
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Als je een oplossing krijgt, deel je die dan ook even? Ben er wel benieuwd naar....
Foeps
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, de "oplossing" is dit :
'We hebben je gegevens intern verstuurd. Op korte termijn hebben wij een oplossing voor het probleem met binnendekking en zodra dit beschikbaar is nemen we direct contact met je op'
Nogmaals, ik heb hier zo'n **bleep**-verbinding( met 2 abonnementen )  omdat hier geen UMTS Antenne in de buurt staat!! Ik niet alleen, maar alle klanten van hun in deze woonplaats.
Simpelste en snelste oplossing is dus om zo'n Antenne a.s.a.p. te plaatsen....problem solved.
En nee , ik woon niet in de Rimboe of ergens achteraf in een gehucht........ Antennemasten staan hier vlakbij, alleen géén UMTS Antenne van Vodafone erop........
 
Is dus een vaag antwoord >> korte termijn>> ik wil dus een datum wanneer het opgelost zal zijn, noemt men duidelijkheid....
Punt 2, ik had gevraagd hoe men mij tegemoet gaat komen qua abbo-kosten, deze vraag word geheel niet gelezen (of ontweken) aangezien ik hierop helemaal geen antwoordt krijg.........
 
Aangezien Vodafone mij van te voren hierop had kunnen wijzen (slecht dekkings-gebied ), ze hadden tenslotte mijn postcode en adres, dan had ik wel verder gekeken.
Nu zit ik met 2 abbo's van bijna €90.00 / maand waarvoor ik dus een on-acceptabele snelheid terugkrijg.....dus geen 'Power to U' voor mij hier.......
Grtz, 'Foeps'
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
@DroidGuru: een hoogwerker, seriously? 😛
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
@Foeps: er is wel een Vodafone UMTS-mast in Nederweert, en wel bij de kruising Smisserstraat - St Rochusstraat.

Als je wel 3G hebt met 3 of meer streepjes maar het alsnog traag is, dan is er wellicht wat anders aan de hand met die mast.
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Daarnaast lijkt mij het plaatsen van een mast niet iets wat je 1-2-3 doet....
Foeps
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens umtsmasten.nl staat daar geen umts antenne van Vodafone, dichtsbijzijnde staat hier 6 km vandaan zoals ik eerder aangegeven had...
Tevens bevestigd door klantenservice dat dit een slecht dekkend gebied zou zijn en dat er nog geen metingen zijn gedaan door Vodafone ( misschien handig om dit wel te gaan doen dan?)
Ik vermeld het juist hier met de bedoeling dat hier misschien wat aan gedaan kan worden....
Maar ik zal dadelijk een naar de St Rochusstraat rijden en een speedtest doen.....
Foeps
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Steef, als ze deze woonplaats dekkend willen hebben zodat de klanten hier normaal kunnen surfen zullen ze idd moeten investeren, dit lost zich niet vanzelf op he 😉
Vodafone 》 Power to U
Laat maar komen die power......
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Foeps schreef:
@Steef, als ze deze woonplaats dekkend willen hebben zodat de klanten hier normaal kunnen surfen zullen ze idd moeten investeren, dit lost zich niet vanzelf op he 😉
Vodafone 》 Power to U
Laat maar komen die power......
Ja maar weetje ook hoeveel tijd erin zit om zoiets te krijgen? Ik geloof dat het DroidGuru was die dat aangaf, maar een provider zit met verschillende hindernissen waar ze mee te maken krijgen.

  • Vergunning voor de grond om op te bouwen
  • Vergunning voor het bouwen van de mast
  • Goedkeuring van de apparatuur.
  • De apparatuur zelf.
  • Est est est...
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Check de kaart nu nog eens, hij staat er nu wel op. Die mast staat er al een paar maanden. Als je het nou nog niet gelooft, ga er dan even naartoe inderdaad. Kun je gelijk zien of je snelheid ok is als je naast de mast staat 😉
 
T-Mobile heeft alleen bij de A2 een UMTS-mast staan en niet in het oosten van Nederweert.
Vodafone alleen op dat industrieterrein in het oosten van Nederweert.
KPN op beide plekken.
 
Komt erop neer dat je altijd providers hebt die je minder goede dekking geven op bepaalde plekken...  Verder kan het plaatsen van antennes ook bemoeilijkt worden door vergunningen, of burgers die protest aantekenen omdat een UMTS-mast zo eng is. Daardoor kan het lang duren voordat men een vergunning krijgt. Bij UMTS is het vaak noodzakelijk om extra antennes te plaatsen op nieuwe plekken dus daar zijn dan vergunningen voor nodig. En als je die niet krijgt, bijv. in Nederweert-noord, tja...
Foeps
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@
WhiteWolf
 
Er zit een verschil in, aangezien er hier vlakbij mijn huis-adres wel een MAST staat, echter zonder UMTS-antenne van Vodafone, dus mast staat er al, alleen antenne ontbreekt 😛
Heb je nog maar een paar obstakels te gaan voor plaatsing, correct me if i'm wrong.......
Grtz, Foeps.
Foeps
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@RuudNL
 
Ben net bij die mast geweest op de ST Rochusstraat, een meter of 50 er vandaan, downlsp: 378 kb/s uplsp: 116 kb/s
Nog een meting, dan ietsj verder, een meter of 150 schat ik , downlsp: 570 kb/s , uplspd: 106 kb/s.
Ik woon zelf 1.8 km van die mast af, hier haal ik 2.8 kb/s Up en Down, vind ik nog steeds on-acceptabel, men had mij hierop kunnen attenderen aangezien ze mijn woon-adres wisten bij het afsluiten van het abonnement en men zelf weet dat dit een gebied is met slechte dekking ( volgens klantenservice )
Je kunt er vanuit gaan dat wanneer ik had geweten dat je hier in de buurt nog niet eens kan surfen, laat staan media verzenden, ik wel verder had gekeken naar een provider die hier wel goede dekking heeft
Punt 2 is, ik ben dan zeker niet de enigste klant die er last van heeft......
Punt 3 verwacht ik een nette oplossing van een professioneel bedrijf die de klanten nog waarderen...... Moet voor Vodafone toch een eitje zijn om dit op te lossen naar alle tevredenheid....
M.vr.gr. 'Foeps'
Foeps
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@RuudNL
Ik heb trouwens op mijn huis-adres gewoon 3G volle 4 streepjes ontvangst, grtz, Foeps.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als je volle ontvangst 3G hebt en dan nog steeds zulke lage snelheden, dan lijkt het erop dat er iets aan de hand is met die mast ofzo. Kan echter alleen Vodafone je meer over vertellen, ik niet... 😛
 
De snelheid naast de mast, is die in kbit/s of kByte/s? Want dat eerste is wel heel traag. Zou haast denken dat de mast overbelast is dan.
Foeps
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@RuudNL , snelheid is in bytes.....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic