ChrisPlets

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mobiel internet, werk met een laptop, met 3G stick. Overal verbinding, in duitsland lukt het nooit

hallo, Ik heb een probleem met mobiel internet in het buitenland. Ik werk met een laptop (windows 7 starter), met een USB 3G stick. In ieder land (frankrijk, nederland, denemarken) krijg ik probleemloos verbinding en kan ik mails binnenhalen, doch in duitsland heb ik steeds het probleem. ik krijg verbinding, maar kan niets doen met de verbinding, geen enkele mail komt binnen... Ik krijg al de fout RAS 635, en heb ook al de windows geupdate, maar niets helpt, op geen enkel netwerk in duitsland lukt het.... Weten Jullie misschien raad? Alvast bedankt.
9 Reacties 9
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi ChrisPlets, wat vreemd dat het alleen in Duitsland niet werkt. Je hebt al wat informatie gegeven, maar omdat RAS 635 een vrij algemene verbindingsfout aanduidt, is meer informatie wel nuttig:


  • Heeft het nooit in Duitsland gewerkt?
  • Heb je dit getest op alle Duitse netwerken: E-Plus, O2, T-Mobile en Vodafone?
  • Welk programma gebruik je om verbinding te maken?
  • Welke USB-stick heb je precies (bijvoorbeeld K3520 of K3765)?
  • Gebruik je het standaardverbindingsprofiel?
  • Is de gebruikte APN office.vodafone.nl?
  • Krijg je de RAS 635-melding altijd, of soms?
ChrisPlets
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo, ja heel vreemd. tot over een week of twee werkte het altijd perfekt in duitsland. Ik heb het op verschillende duitse netwerken geprobeerd, steeds hetzelfde probleem. de gebruikte APN staat korrekt, en de fout 635 krijg ik niet altijd. Ik gebruik het standaard verbindingsprofiel. De stick is K4510. groetjes
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
ChrisPlets, heeft het sindsdien wel nog gewerkt in Nederland of in een ander buitenland dan Duitsland? Heb je de laatste versie van de Mobiel Breedband Dashboard-software in gebruik? Zo niet, verwijder dan eerst de oude versie en installeer dan pas de nieuwste versie.
ChrisPlets
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja het werkt in nederland en ook in andere landen. normaal is de software ook up to date. het kan niet te maken hebben met windows die het op één of andere manier tegenhoudt, voor beveiliging of zo ?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Zou kunnen. Hoe zit het bijvoorbeeld met je Firewall? Kun je het anders een testen op een andere laptop? Dan weten we of het aan het stickje/verbinding ligt.

ChrisPlets
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi, mijn firewall is uitgeschalkeld, en op een andere pc lukt het ook. gr
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi ChrisPlets,

Als het op dit moment via een andere PC in Duitsland niet lukt, dan zou het in theorie ook te maken kunnen hebben met een Datalimiet (als het eerder wel werkte en sinds kort niet meer). Als het via een andere PC/Laptop wel werkt, en alleen via je eigen Laptop niet meer, dan kunnen we in principe al uitsluiten dat er iets mis is met de stick/de verbinding. Gaat het eigenlijk om een Prepaid of Abonnement simkaart?

Je geeft aan dat je de foutmelding niet altijd krijgt. De foutmelding "635" kan optreden als de stick even niet herkend wordt. Het helpt soms als je de stick even in een andere USB-poort plaatst en opnieuw laat detecteren door je laptop/PC. Zou je eens kunnen testen of het hierna wel werkt?

Zie ook: http://www.vodafone.nl/mccsupport
Hier vind je een installatiehandleiding en de laatste versie van de software.

ChrisPlets
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi Robbie, nee via een andere pc lukt het ook niet, het is abonnement. Ik hoorde iets over de drivers van de stick verwijderen, en opnieuw installeren, maar hoe ga je daarvoor te werk? Ook met de stick op een andere usb lukt het niet. Ik kreeg ook al een de fout 770, maar ook niet altijd. een moeilijke bevalling.... Er zijn geen werken aan de gang of zo in duitsland, of beperking van de capaciteit of zo dat Jullie weten? Het gaat over noord duitsland, streek hamburg flensburg.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi ChrisPlets,
Wat voorheen de reden was dat je niet kon verbinden weet ik niet. Op je vraag of Vodafone DE problemen heeft, ja die zijn er.

Allestoringen.nl duitse variant

Storing sinds vanmorgen.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic