JARVG

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mobiel internet valt weg

wanneer de telefoon buiten het bereik van een wifinetwerk komt en het mobiele netwerk opgepikt zou moeten worden gebeurt dit niet. Ik zie heel even LTE oplichten en daarna verdwijnen  Wanneer ik een ander toegangspunt kies en daarna weer naar Vodafone ga blijft de verbinding stabiel, totdat de telefoon weer aan het WiFi heeft gehangen.

Wat kan ik nog doen, ik heb de telefoon al meerder keren opnieuw opgestart

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Heb je al eens een netwerk reset gegeven? 
Weet niet of dit ook kan bij een Samsung toestel en als je dit doet, maak wel eerst een backup, voor het geval het mis gaat. Heb je meerdere netwerk toegangspunten in je toestel staan? Bij een Samsung mag je maar 1 netwerk toegangspunt hebben.

Deze topic helpt je met instellingen:
https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/instellingen-mobiele-data-in-het-buitenland-roaming-299774

Klik daar ANDROID aan om te zien wat je moet instellen. Verder kan je de pagina vergeten over buitenland, dat is niet van toepassing. Vooral dit stukje is belangrijk: De volgende stap is om de APN te controleren. Dit kun je doen via Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken en dan Namen toegangspunten. Hier moet staan: Vodafone Live of Vodafone Internet en de APN: live.vodafone.com. Deze moet ook aangevinkt zijn. Staan hier andere APN's? Dan mogen deze verwijderd worden. Dit doe je via de 3 puntjes rechts bovenin. Er mag maar 1 APN staan. 

Dus misschien even goed om die pagina te lezen, het Android gedeelte en dan goed instellen. Misschien komt het dan wel goed. Zie ook dat jij schrijft, Vodafone.live.com en het moet zijn live.vodafone.com. Kan daar de fout al in zitten? Maar lees de pagina even door aub, wie weet helpt het.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @JARVG . Welkom hier!

Wat onhandig dat dit steeds weer gebeurd, zeg. Dat is zeker niet hoe het moet gaan. 

Voor ons beeld; je bent dus wel met “vodafone” verbonden, voor je naar een ander netwerk (en dan opnieuw naar Vodafone) over schakelt? 

JARVG
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, ik heb verbinding met live.vodafone.com, totdat ik aan wifi heb gehangen. Daarna lukt de verbinden alleen als ik even van toegangspunt verander

JARVG
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen reactie Vodafone?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je niet helemaal volg, @JARVG . Ik zie het nog niet helemaal voor me. Op welke manier verander je precies van toegangspunt? En wat heb je op dit moment bij “provider” en voorkeursnetwerk modus staan? 
We zijn op de Community helaas niet 24/7 aanwezig overigens. Het is in de basis een klant-helpt-klant forum. Mocht je directer contact willen, begrijp ik dit heel goed. Je kunt ons ook altijd bellen, met ons chatten of bijvoorbeeld via social media contact opnemen. 

JARVG
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb,als ik niet aan een wifi hang, verbinding met vodafone.live.com  dat werkt prima.

Wanneer de telefoon met een wifinetwerk verbinding maakt en ik daarna weer buiten het bereik van die wifi kom, schakelt de telefoon niet meer naar vodafon.live.com. ik moet dan eerst via instellingen/mobiele netwerken/namen toegangspunten een ander netwerk kiezen en daarna weer het vodafone net werk om weer verbinding te krijgen. ik heb een samsung galaxy s10

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Heb je al eens een netwerk reset gegeven? 
Weet niet of dit ook kan bij een Samsung toestel en als je dit doet, maak wel eerst een backup, voor het geval het mis gaat. Heb je meerdere netwerk toegangspunten in je toestel staan? Bij een Samsung mag je maar 1 netwerk toegangspunt hebben.

Deze topic helpt je met instellingen:
https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/instellingen-mobiele-data-in-het-buitenland-roaming-299774

Klik daar ANDROID aan om te zien wat je moet instellen. Verder kan je de pagina vergeten over buitenland, dat is niet van toepassing. Vooral dit stukje is belangrijk: De volgende stap is om de APN te controleren. Dit kun je doen via Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken en dan Namen toegangspunten. Hier moet staan: Vodafone Live of Vodafone Internet en de APN: live.vodafone.com. Deze moet ook aangevinkt zijn. Staan hier andere APN's? Dan mogen deze verwijderd worden. Dit doe je via de 3 puntjes rechts bovenin. Er mag maar 1 APN staan. 

Dus misschien even goed om die pagina te lezen, het Android gedeelte en dan goed instellen. Misschien komt het dan wel goed. Zie ook dat jij schrijft, Vodafone.live.com en het moet zijn live.vodafone.com. Kan daar de fout al in zitten? Maar lees de pagina even door aub, wie weet helpt het.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic