Anni89

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mijn Zopo speed 7 heeft wel bereik maar geen internet

Hi,

Ik heb sinds een aantal weken een nieuwe telefoon, de Zopo speed 7 en een abbonement bij Vodafone.
Momenteel heb ik wel bereik (bellen en smsen) en kan ik op de wifi maar heb ik geen internet. Helemaal aan het begin kreeg ik een sms van Vodafone dat mijn telefoon niet klaar was voor internet en MMS en dat ik naar Vodafone/startup moest gaan om mijn telefoon aan te melden. Helaas stond de zopo niet tussen de telefoons waar ik uit kon kiezen (om aan te melden) dus ben ik langs de winkel gegaan. Daar hebben ze het voor mij gedaan. Mijn telefoon deed het 5 min. en toen niet meer. Ben een week later weer terug gegaan maar ze gaven aan dat het aan mijn telefoon ligt. Maar heb het idee dat die jongen er misschien niet voldoende verstand van heeft,

Ik heb het nagevraagd bij mensen die er een beetje verstand van hebben en zij geven aan dat de zopo die ik heb normaal gezien een Nederlandse sim zou moeten accepteren, omdat het de juiste frequenties heeft.

http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/

In de link zie je de frequenties MHz die Vodafone ondersteunt (800 t/m 1200) en onderstaand de frequentie die mijn telefoon heeft.

GSM 850/900/1800/1900MHzWCDMA 900/1900/2100MHzFDD-LTE 800/1800/2600 MHz

800 MHz en 900 MHz zitten gewoon bij dus dat moet geen probleem zijn toch?

bron:
https://zopo-nederland.nl/nl/smartphones/alle-smartphones/zopo-zp920-flash-s-4g-lte-64-bit-p134c59c6...

Ik denk dat er misschien iets anders in mijn instellingen niet goed staat? Maar heb daar zelf geen verstand van en hoop dat jullie mijn kunnen helpen!

Groetjes Anni
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Ik neem aan dat het toestel draait op Android.
Normaliter bij de mobiele gegevens kan een apn worden toegevoegd onder Namen toegangspunten of apn settings.
Naam Vodafone live
Apn live.vodafone.com
MCC 204
MNC 04
Verificatie type PAP
Type toegangspunt default
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk. Krijgt u een foutmelding, selecteer dan 5x een ander netwerk. Dit heeft er mee te maken dat er een voorkeursnetwerk in staat.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Eerste-hulp-bij-Netwerkproblemen/td-p/255897

Bekijk in context

2 Reacties 2
Anonymous
Niet van toepassing
Ik neem aan dat het toestel draait op Android.
Normaliter bij de mobiele gegevens kan een apn worden toegevoegd onder Namen toegangspunten of apn settings.
Naam Vodafone live
Apn live.vodafone.com
MCC 204
MNC 04
Verificatie type PAP
Type toegangspunt default
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk. Krijgt u een foutmelding, selecteer dan 5x een ander netwerk. Dit heeft er mee te maken dat er een voorkeursnetwerk in staat.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Eerste-hulp-bij-Netwerkproblemen/td-p/255897
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic