jansen55

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

migratie naar red

Er wordt gezegd dat men kan kostenloos overstappen van een abo naar andere als het zelfde of duurder abo is.
Tevens bij mijn iphone vaak abo staat dat ik ook naar een goedkopen abo overstappen met bijbetalling van € 20,34.
Nu mijn iphone vaak abn van € 50/md loopt nog een jaar en ik wil graag overstappen naar een gelijk RED abo. Deze is € 49/md.
 
Een abo € 50 en € 49 is toch abo van zelfde prijs !!! Zou zeggen kostenloos overstap !!!
 
Als men letterlijk op voorwaarden van mij abo zou vasthouden dan zou ik € 20,34 moeten bij betallen.
 
Ik ben ook bereid om gewoon € 50/md te blijven betalen en RED gebruiken. Dan zou ik € 12 extra betalen tov RED.
 
 
Echter wordt door vodafone geen van deze opties gebruikt en liefst € 50 in rekening gebracht !!!
Dit is toch in strijd met alle redelijkheid en zelfs met hun eigen voorwaarden van abo iphone vaak ???
Ik hoor graag wat anderen en vodafone hiervan vind.
 
4 Reacties 4
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Klinkt lullig, maar €49.- is geen €50.- Je gaat dus wel van een duurder naar goedkoper abonnement en MAG men die kosten in rekening brengen. Is het redelijk? Absoluut niet want die ene euro die je maandelijks minder betaald zal niet evenredig zijn aan de kosten die ze in rekening brengen. Ga je van €50.- naar €25.- ofzo snap ik het nog wel, maar dit is een beetje klantje pesten.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey jansen55,

Het is inderdaad een stap omlaag, ook al scheelt het 1 euro. Hiervoor worden automatisch die kosten berekend.
Ik raad je aan even contact op te nemen met mijn collega's van de klantenservice. Bijvoorbeeld via Twitter of Facebook. Kopieer even het linkje van dit topic mee. Dan kijken ze of ze iets voor je kunnen betekenen.
jansen55
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafoon staat zeker in zijn recht, ook als het maar € 1 is.
Echter het klopt niet dat in mijn afgesloten abo staat dat men mag naar een andere goedkoper abo met betaling van € 20,34 en vervolgens brengt vodafone € 50 in rekening.
 
Ik citeer uit mijn abo voorwaarden:
"
Wijzigen abonnement naar een abonnement met
een lager maandbedrag.
 
Mogelijk vanaf 6 maanden na aanvang of verlenging van het contract. Er wordt per wijziging € 20,34 in
rekening gebracht. Het is toegestaan om naar één stap onder het initiële contactuele maandbedrag
te migreren. Alleen toegestaan naar een abonnement dat op het moment van aanpassing nog
commercieel aangeboden wordt door Vodafone. Bij wijziging vervallen alle kortingen op uw
abonnement. Maximaal één wijziging per maand."
 
Ïk denk dat RED is toch een commercieel aangeboden abo van vodafone !
 
groet,
 
Jan
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Aha, ik had niet door dat je € 50.- moest betalen... Dat is wel ERG veel....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic