Dylan1993

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

micro sim-kaart aanschaffen/ruilen met sim-kaart

ik heb een nokia lumia 610 besteld en ontvangen als vervanging van mijn nokia 6700. hierbij werd het bestaande abonnement voortgezet en zou ik mijn gegevens d.m.v. mijn sim-kaart kunnen behouden. de nokia lumia maakt echter gebruik van een MICRO sim-kaart. nu kan ik dus geen gebruik maken van mijn nieuwe toestel en moet ik naar een vodafone hulpservice of een micro sim-kaart kopen. de laatstgenoemde optie heeft mijn voorkeur. mijn vraag is of deze dan geactiveerd kan worden en het hoeveel dat dan mag kosten.
 
mvg

Dylan

22 Reacties 22
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Heey Dylan, ik adviseer je om naar de Vodafone winkel te gaan en daar eenmaling je oude simkaart tegen een nieuwe te ruilen. Deze service is gratis. Mijn collega's zetten dan gelijk de gegevens over op de nieuwe simkaart 🙂
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Verplaatst naar BlackBerry Board
dewi-jacinda

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hey ik heb dat ook met mijn kleine simkaart ik moet zn normalen hebben kan ik die dan gratis ruilen bij de vodafone winkel maar behoud ik dan wel mijn btg die er opstaat gr dewi 
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hey Dewi-Jacinda,

Als je je nummer bij ons hebt geregistreerd heb je 1-maal recht op een vervangende simkaart. Er verandert dan niets aan je nummer of je beltegoed.
jordi1997

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,
 
en wat nu als ik een blyk klant ben? (onderdeel van vodafone)
krijg ik dan bij de store ook een micro sim?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Jordi,

Blyk is een aparte provider dus zij hebben ook aparte simkaarten. Je kunt dus geen vervangende simkaart ophalen in een Vodafone winkel.
jordi1997

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
okee bedankt!:)
dat wordt knippen dus
astenhutte

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is deze service veranderd ? Ik heb ooit via Vodafone een abo + toestel aangeschaft. Twee jaar geleden heb ik, net zoals nu, mijn abonnement verlengd (met toestel) bij Belsimpel. Wel gewoon Vodafone als provider.

Mijn SIM kaart past niet (ik heb nu een micro sim kaart nodig) en nu werd mij verteld door de klantenservice dat dit € 30 kost. Ik vind dat absurd veel geld voor even gegevens overzetten. Ik blijf bij dezelfde provider en dus zou het in mij ogen logisch zijn dat men me een bruikbare simkaart verstrekt. Iemand hier ervaring mee ??
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi astenhutte,

Dit is per situatie verschillend. De eerste simwissel is gratis, als je oude simkaart defect is of niet meer goed werkt. Als je daarna opnieuw een andere simkaart wilt, wordt hier inderdaad een bepaald bedrag voor in rekening gebracht.

*Edit: Voor het wisselen van je simkaart worden kosten in rekening gebracht. Ook bij de eerste simwissel.


wilsmits

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok dus per telefoonnummer krijg je als geregistreerde klant van Vodafone 1-maalig een kosteloze nieuwe simkaart naar keuze. Maar wat als je bijvoorbeeld een microsimkaart hebt en terugmoet naar gewone simkaart hebben jullie daar een adapter voor? Zoja wat zijn hier de kosten van?
astenhutte

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je Annabelle_

Ik ben die dag in Den Haag naar Belcompany (Spuistraat) gegaan. Daar werd mijn gewone (rode) sim kaart GRATIS vervangen door een (witte) micro sim kaart en meteen geactiveerd.. Dit omdat ik (wrs ?) al jaren klant bij Vodafone ben.. ik heb wel thuis mijn contacten overgezet maar dat was zo gedaan..

Mijn complimenten aan Belcompany (onderdeel Vodafone)... dat mag ook wel eens gezegd worden..

groet,

Astenhutte
Nicoslag

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
He Annabel,
ik heb net met de klantenservice gebeld.
Ben sinds 1999 klant bij Vodafone en heb nog nooit een simwissel gedaan.
De klantenservice geeft nu aan dat hiervoor 20 euro in rekening wordt gebracht? Terwijl hier op het forum wordt aangegeven dat de wissel eenmalig gratis is?

Kan je hier opheldering over geven?
groet
Nico
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Nicoslag,

Het klopt inderdaad dat er tegenwoordig altijd simkaartkosten in rekening worden gebracht. Ik heb mijn antwoord dan ook geedit, zodat dit duidelijk in dit topic te lezen is. Excuses dat dit niet duidelijk was.
Tzwaanenburg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
is het ook gratis als je je simkaart hebt verknipt en alleen nog het telefoonnummer weet, en het ijzeren gedeelte van de sim over hebt.
kunnen ze daar nog wel wat mee?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Simwissel is standaard niet gratis, alleen bij verlenging of nieuw abonnement icm toestel als je huidige simkaart niet in dat nieuwe toestel past.
Chantal28

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn iPhone 5 is stuk en voor ik hem kan wegbrengen gaat nog even overheen vanwege aanvraag claimnummer. Nu heb ik nog een oude telefoon liggen maar daar past mijn simkaartje niet in. Is er iets waardoor ik mijn kaartje wel in mijn oude tel dan doen? Of kan ik een andere sim halen of een houdertje waar hij in past zodat hij ook in andere telefoons kan. Of is er een telefoon waar ik mijn iPhone 5 kaartje in kan doen?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Chantal28 ,

Uiteraard zijn deze adaptertjes er. Ik ga er van uit dat je deze in de vodafone winkel zo op kan halen.
Anders zijn ze online te bestellen
https://www.google.nl/#q=nano+to+sim+card+adapter&tbm=shop
Tajna1967

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit wordt een beetje verwarrend allemaal: gratis - niet gratis - geen kosten - wel kosten...
Voordat ik straks naar de Vodafone winkel ren toch maar even kortsluiten: als ik nu mijn Vodafone SIM kaart wil omruilen voor een micro exemplaar dat in mijn nieuwe Samsung Core telefoon (cadeautje van mijn mannetje!:D) past, kost me dat dan geld en zo ja, waar betaal ik dan precies voor?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Tanja,

Ik kan me voorstellen dat je dit van te voren helder wilt hebben. Het vervangen van je simkaart kost éénmalig € 20,-. Zie voor meer informatie hierover deze pagina: http://voda.fo/ne/nzyxi.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic