edbe

Gedreven Liefhebber
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

mb snel op

ik heb sinds 19 maart mijn nieuwe simkaart geactiveerd met een nieuwe toestel.
later die avond zag ik dat ik nog 1500mb had.
maar sinds Zondagavond had ik nog maar 80mb over?
Maandag kreeg ik een sms van Vodafone dat er een storing was.....dus rond 11 uur was alles weer normaal.
Nu sinds 16 uur staat hij weer op 23mb ?????
17 Reacties 17
Anonymous
Niet van toepassing
De klantenservice kan niet zien waaraan de data is verbruikt alleen wanneer het verbruikt is. Waaraan het verbruikt is kunt u terug vinden in het toestel.
In my Vodafone kunt u ook tevens terug vinden wanneer u het verbruikt heeft in de lopende rekening: Overzicht – Klik op Bekijk de status van je abonnement, Blox en extra’s (onderaan) – Klik op Bekijk verbruiksdetails (rechts onderin)- Klik op Analyseer details

Bij een andere rekening In my Vodafone kunt u terug vinden wanneer u het verbruikt heeft: Overzicht – Klik op de desbetreffende rekening- dan details van de rekening - klik op toon details - klik op specifiacties
Vanuit hier kan u precies zien welke data sessie u heeft gehad en hoeveel data het heeft gekost.
Hier kun je alle datasessies, verstuurde smsjes en gebelde nummers terug vinden

Dit heeft er tevens mee te maken met hoe de telefoon is ingesteld. Denk hierbij aan updates van software, updates van apps, afsluiten van apps, slimme netwerk wissel, Apps beperken tot alleen Wi-Fi etc.
Meer informatie hier over vindt u bij ons op het forum zodat u het op uw gemak kunt doorlezen. http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...

Mocht u meer informatie hierover willen kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice, afdeling Smartphone Crew.Zij kunnen u tevens helpen met het instellen van de telefoon en tevens tips and tricks mededelen. Zij kunnen ook tevens de huidige tegoeden inzien en wanneer het verbruikt is.

Tevens is het ook zo omdat het abonnement verlengt wordt middenin in de maand dat je de tegoeden naar rato krijgt. Vanaf de eerste van de volgende maand zal het hele tegoed beschikbaar zijn.
Anonymous
Niet van toepassing
Tevens was de actie onbeperkt data op 20 maart vanuit Vodafone. Hierdoor kon er onbeperkt data gebruikt worden op 20 maart.
edbe
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
hoe kan je het dan verklaren dat ik op 1 avond van 1500mb naar 80mb ga ??
terwijl ik Zaterdagavond thuis was en op wifi zit en Zondag gratis data was???
en dat ik Maandag een SMS krijgt dat er een storing was bij Vodafone en dat de data gegevens niet kloppen???

Anonymous
Niet van toepassing
Het kan zijn dat apps en updates niet over de Wi-Fi zijn gegaan. Dit zou je kunnen controleren via je telefoon. Dat is niet iets wat wij kunnen controleren. Via my Vodafone en de klantenservice kun je opvragen wanneer de data sessies hebben plaats gevonden.
Anonymous
Niet van toepassing
Tevens raad ik je aan om te controleren of de slimme netwerk wissel aanstaat. Staat deze aan dan mag het toestel de verbinding met Wi-Fi verbreken als het toestel het netwerk te zwak vindt. Hierdoor ga je verder op je data netwerk.
edbe
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
en waar vindt ik die op mijn instellingen ??
edbe
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
gevonden

hij staat blauw aangevinkt dat updates automaticsh download bij wifi verbinding
Anonymous
Niet van toepassing
En de slimme netwerk wissel? Ik raad je aan om deze uit te zetten. (Staat bij meer netwerken als ik me niet vergis, en anders bij gegevensverbruik (waar je kunt zien welke app wat verbruikt)
edbe
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
zal eens nakijken 😄
Anonymous
Niet van toepassing
Als je op de link klikt bovenaan in mijn eerste bericht, kom je heel veel van dit soort tips tegen 😉
edbe
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
krijg alweer een sms met dat er een storing is....tjonge tjonge
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
edbe , dit weekend waren er werkzaamheden aan de systemen, waardoor het zo kan zijn dat je een dergelijke sms kreeg. Probeerde je een BloX aan te zetten of een wijziging te doen, of ontving je de sms automatisch? Heb je nog kunnen checken of Slimme Netwerkwissel aan staat in je toestel?
edbe
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
op alle vragen van zijn de antwoorden Nee,
en de slimme netwerk staat uit.
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je dan ook op de link geklikt betreft alle tips om die eens een voor een door te lopen?
edbe
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
ja heb ik ook gedaan
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic