RoCo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

mail verdwijnt spontaan van mijn galaxy sII

Sinds enkele weken in het bezit van n Samsung Gal sII. 
Ik heb 2 e-mails accounts.
Hoofdaccount via KPNplanet.nl
De mail die hierop binnenkomt verdwijnt volledig willekeurig. geen idee waarom, waarheen.
Heb ik een instellingsfout gemaakt?
Synchronisatie heb ik op 1 maand staan
Laatste firmware gisteren gedownload, maakt niet uit.
Help!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoCo
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dag Roy,
Fijn dat je reageert, het probleem is inmiddels opgelost en wel op de volgende manier:
Het oude account vervangen helpt niet, andere downloadtijd heb ik niet gedaan. Nieuwe firmware is wel gedaan.
Na veel nadenken zijn we tot de conclusie gekomen dat het aan de instellingen van het internet account zou kunnen linggen.
Het bleek dat berichten na lezing op een van de PC's  niet op de server van KPN mail werden bewaard.
Andere ontvangers van hetzelfde account konden dan geen mail meer bewaren,.
We hebben de instelling nu zo gezet dat de server gelezen berichten 10 dagen bewaard, waardoor ook op de aanhangende smartphone de berichten 10 dagen te lezen zijn.
 
Een volgend probleem is dat ik sommige mails of attachments niet ergens anders kan bewaren. Is er archievering mogelijk op de Samsung? Ik kan nu alleen de mails verplaatsen naar de prullebak en als ik die open zit er niets in.
Kan ik mappen maken (en hoe) waar ik belangrijke mail in kan opslaan???
 
Je ziet we zijn er nog niet, Graag hulp, dank
RoCo

Bekijk in context

5 Reacties 5
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi RoCo,

Aller eerst welkom op het Forum!

Ik hoop dta je probleem ondertussen is opgelost!

Zoniet hierbij een aantal starters voor je problemen.

Gebeurd dit ook bij het opnieuw instellen van het email adres? als je de download nou eens op de 15 min zet of handmatig wat gebeurd dan?

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
RoCo
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dag Roy,
Fijn dat je reageert, het probleem is inmiddels opgelost en wel op de volgende manier:
Het oude account vervangen helpt niet, andere downloadtijd heb ik niet gedaan. Nieuwe firmware is wel gedaan.
Na veel nadenken zijn we tot de conclusie gekomen dat het aan de instellingen van het internet account zou kunnen linggen.
Het bleek dat berichten na lezing op een van de PC's  niet op de server van KPN mail werden bewaard.
Andere ontvangers van hetzelfde account konden dan geen mail meer bewaren,.
We hebben de instelling nu zo gezet dat de server gelezen berichten 10 dagen bewaard, waardoor ook op de aanhangende smartphone de berichten 10 dagen te lezen zijn.
 
Een volgend probleem is dat ik sommige mails of attachments niet ergens anders kan bewaren. Is er archievering mogelijk op de Samsung? Ik kan nu alleen de mails verplaatsen naar de prullebak en als ik die open zit er niets in.
Kan ik mappen maken (en hoe) waar ik belangrijke mail in kan opslaan???
 
Je ziet we zijn er nog niet, Graag hulp, dank
RoCo
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hi RoCo,

Geweldig om te horen dat je een oplossing hebt gevonden!
Sorry voor de ontzettende trage reactie van mij. Dit heeft met wijzigingen in mijn rooster te maken!

nou mijn ervaring is dat ik alleen mappen tegenkom op het moment dat ik mijn exchange email adres gebruik. en niet bij pop3 accounts.

Je zou wel eens in de market kunnen kijken voor dergelijke mail apps. Daarnaast als je attachments opent zou dit wel op te slaan moeten zijn op je toestel of SD kaart.

Groetjes,
Roy
piet

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Problleemheb ik ook.. Mail  staat in je schermtotdat je op  je PC je mail  ophaalt. Deze verdwijnt danvan de derver vanje mail provider en daarmee ook  van je toestel. Vreemd genoeg als je alle maisl op  je toestel  direct verwijderd blijven deze bewaard in de prullen bak.
 
De meest simpele  oplossing om je mail te bewaren is dan ook deze  hoe vreemd dat dan ook klinkt direct te verwijderen.
 
Ik had hiervoor een HTC desire S, daar had ik dit hele probleem niet dus blijft voor mijn  toch een fout in de firmware van Samsung.
Lijkt kij dat we toch niet de enignen zouden moeten zijn met dit probleem..
 
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Dit heeft te maken met twee soorten afhandeling van mail die je ontvangt, namelijk IMAP en POP.
 
Op de meest simpele manier uitgelegd:
- bij IMAP wordt er ankel een kopietje van de mail naar je apparaat (pc, telefoon, tablet) gestuurd, origineel blijft op de server.
- bij POP wordt het originele mailtje naar je apparaat verplaatst en is dus niet meer op de server aanwezig.
 
Nu kan je tegenwoordig bij de meeste mailclients aangeven dat bij POP het mailtje NIET van de server verwijdered moet worden, dus daar kan je het gewenste effect mee bereiken.
 
Of je moet er dus voor kiezen om IMAP te gebruiken, waarbij je dan specifiek aangeeft dat indien het mailtje op apparaat A verwijderd wordt, het ook echt verwijderd kan worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic