gekvanvoicemail

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

lastig gevallen voor "lege" voicemails

Negen van de tien bellers laten per ongeluk een "lege" voicemail achter. Maar toch belt en sms't vodafone mij dan streng, dat ik mijn voicemail moet bellen. Doe ik dat, hoor ik bijna altijd alleen een paar seconden ruis.

Is er een instelling aan te passen waardoor ik geen meldingen krijg voor "lege" voicemails? En verwijs me svp niet naar het algemene instellingen menu, daar staat het NIET in.

Mogelijk kan ik het aanpassen via "my Vodafone". Maar ik heb daar nog nooit ingelogd, en ga dat ook niet doen, geen flauw idee of en hoe ik daar geregistreerd sta. De telefoon is namelijk van mijn werkgever.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gekvanvoicemail
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik krijg sterk de indruk, dat mensen die neerleggen tijdens de voicemailboodschap, toch als "lege" voicemail worden geteld. En dat Vodafone dat niet tegengaat omdat het winstgevend is dat ik dan steeds opnieuw voor niets mijn voicemail bel.

Affijn, het beste dat ik kan doen is mijn voicemail veranderen in: "laat geen voicemail achter, maar sms, of whatsapp me op dit nummer of mail me op......" en dan er dus van uitgaan dat niemand meer een zinvolle voicemail zal inspreken. En dus alle herinnerigen en SMSjes "luister je voicemail af" uitzetten. ( ik weet nog steeds niet hoe dat moet. Ja, via "mijn Vodafone". Alsof ik daar ooit heb ingelogd en daarvan ooit nog mijn gebruikersnaam of wachtwoord kan achterhalen.)
De enkele persoon die dan toch een voicemail inspreekt heeft pech.

Alternatief is mijn voicemail permanent uitzetten. Maar dan mis ik de mogelijkheid om in mijn voicemailboodschap mensen te wijzen op mijn emailadres en mijn bereikbaarheid via whatsapp.


Bekijk in context

11 Reacties 11
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@gekvanvoicemail,

Als eerste natuurlijk welkom op ons Forum! Ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd op je vraag. Helaas is het niet mogelijk om voor het ontvangen van 'lege' voicemailberichten geen melding te krijgen. We kunnen dit onderscheid namelijk niet van te voren maken.
gekvanvoicemail
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik krijg sterk de indruk, dat mensen die neerleggen tijdens de voicemailboodschap, toch als "lege" voicemail worden geteld. En dat Vodafone dat niet tegengaat omdat het winstgevend is dat ik dan steeds opnieuw voor niets mijn voicemail bel.

Affijn, het beste dat ik kan doen is mijn voicemail veranderen in: "laat geen voicemail achter, maar sms, of whatsapp me op dit nummer of mail me op......" en dan er dus van uitgaan dat niemand meer een zinvolle voicemail zal inspreken. En dus alle herinnerigen en SMSjes "luister je voicemail af" uitzetten. ( ik weet nog steeds niet hoe dat moet. Ja, via "mijn Vodafone". Alsof ik daar ooit heb ingelogd en daarvan ooit nog mijn gebruikersnaam of wachtwoord kan achterhalen.)
De enkele persoon die dan toch een voicemail inspreekt heeft pech.

Alternatief is mijn voicemail permanent uitzetten. Maar dan mis ik de mogelijkheid om in mijn voicemailboodschap mensen te wijzen op mijn emailadres en mijn bereikbaarheid via whatsapp.


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
gekvanvoicemail , het beste kun je na het inspreken van je boodschap nog een kleine pauze inlassen. Dan heeft men nog genoeg tijd om op te hangen voor de 'piep'.
gekvanvoicemail
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hai Marc, dat is inderdaad een goede workaround. Ik had die ook al gelezen in het topic " waarom is het niet mogelijk alleen een werlkomstboodschap in te spreken". Ik ga die ook toepassen. Dankjewel.

Maar ik wacht toch nog even met op "als oplossing geaccepteerd" te klikken. Ik vind namelijk dat de echte oplossing zou zijn, dat Vodafone de optie aanbiedt voor alleen een welkomstboodschap, zonder mogelijkheid een voicemail achter te laten voor de beller. Een welkomst mogelijkheid die verwijst naar andere media ( sms, email whatsap). Dat past echt veel beter bij deze tijd, voicemail is "uit" onder professionals.

In het andere topic werd januari 2014 gezegd dat Vodafone het een goede suggestie vond en er wat mee zou doen. Het is nu twee jaar verder....
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
gekvanvoicemail , ik zal je tip hierover in ieder geval meenemen, maar ik kan daar niets over beloven ;). Wel bedankt voor je advies. Je hebt nu dan in ieder geval een tussenoplossing.
gekvanvoicemail
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Is het dan wel mogelijk om meldingen uit te zetten dat ik een voicemail gekregen heb? En zeg niet dat ik dat herl makkelijk zelf kan instellen via Mijn Vodafone, want daar is niets makkelijks aan. En ik heb het geprobeerd. Dat is een enorme drempel. En bovendien word ik er razend om dat ik al die moeite moet doen omdat Vodafone het verdomt om die optie makkelijk in de instellingen van mijn telefoon te zetten.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
gekvanvoicemail dat is helaas niet mogelijk. Je kunt alleen kiezen of je telefonisch of via sms een seintje wilt ontvangen als je een voicemailbericht ontvangen hebt. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je voicemail uit te zetten. Dit doe je door te bellen met 12330.
gekvanvoicemail
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Desiree, dank voor je antwoord. Goed om te weten dat het niet mogelijk is om in te stellen, dat ik geen herinneringen voor voicemails wil krijgen.

Ik heb hierboven al aangegeven waarom ik voicemail niet wil uitzetten, zolang het niet mogelijk is om alleen een welkomstboodschap in te spreken.

Het probleem is dus niet opgelost, maar ik heb antwoord gekregen, dank.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Mocht er binnen 48 uur geen nieuwe reactie komen, dan zullen we het topic sluiten.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic