leo55

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

landelijk 4G dekking

Vandaag een mail gehad van Vodafone dat per 1 sep er een landelijke 4G dekking is. Niet dus! Ik wacht al maanden op 4G, heb er het abbo voor, maar nul niks 4G. Op postcode 2181 kom je niet verder dan 2 to 3G. En wel voor 4G betalen dus!!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @RichardvanD ,

Vele bedrijven hebben de kleine letters daar verander je niet snel wat aan...
Klachten kunnen we helaas via het Forum niet verder ontvangen je kunt dit het beste duidelijk maken via de klantenservice zie meer info op www.vodafone.nl/support/contact/ via het forum gaat je klacht helaas niet naar de bepaalde afdeling...

Bekijk in context

20 Reacties 20
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @leo55 ,

Vreemd want de kaart geeft gewoon aan dat je 4G bereik hebt! Je abonnement ondersteund 4G maar ondersteund je toestel wel 4G?
leo55
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Super Expert, ik heb een BlackBerry Q10 en de instellingen staan op 4&3G. Express hierop gezet omdat ik wil zien of ik 4G binnen krijg. Zie echter alleen 3G staan.
koningstein

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Precies bij mij ook.zit op1705 en een Samsung S4. Ook geen 4G.
leo55
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Met BlackBerry Q10 en 4G abonnement nu nog steeds geen 4G ontvangst. Mijn dochter (abbo bij KPN) al vanaf het moment dat KPN 4G dekking gaf. Dit alles op hetzelfde postcode adres, 2181. Een duur abonnement voor hooguit EDGE ontvangst, afgewisseld met een 3G. Ik krijg er zo langzamerhand echt genoeg van om te betalen voor gebakken lucht.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Leo, op die postcode is wel 4G dekking. Het zou kunnen dat je binnenshuis niet altijd 4G hebt, maar buitenshuis zou het er moeten zijn. Zit er ook 4G in je abonnement? In de abonnementen van voor 4G zit dat namelijk niet standaard.

Als je dat hebt, test dan morgen eens of je op de kruising van de Prinses Irenelaan en de Weeresteinstraat 4G krijgt. Je staat daar heel dicht bij de mast. Daar is gegarandeerd dekking dus als je het daar niet krijgt, neem dan even contact op met de klantenservice. Dan moet je abonnement nagekeken worden.


Op 1705 is ook wel 4G dekking, maar die is nog niet supersterk. Hoe dichter je naar het spoor gaat, hoe beter hij wordt. Ik zou eens testen of je tijdens een wandelingetje 4G krijgt koningstein. Dan weten we ook of bij jou opzich wel alles klopt.
leo55
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste BasT, het klopt wat je zegt. Ben net bij Vodafonewinkel geweest. Blijkt dat mijn geknipte simkaart, de oorzaak was van alle problemen. Toen ik een paar maanden geleden bij dezelfde winkel voor dezelfde problemen aanklopte, werd dat niet ontdekt. Ook bleek mijn simkaart te oud. Nu nieuwe kaart en wel 4G, ook binnenshuis op postcode 2181. Ben blij dat ik nu bereik heb waar ik voor betaal. Jammer dat er niet iets tegenover staat ter compensatie van al die maanden zonder 4G.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Even uit interesse Leo, had je de kaart zelf geknipt?
leo55
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee. Is in telf winkel gedaan bij aanschaf nieuwe telf. Mijn vorige telf was een BlackBerry Bold en had een grotere simkaart.
RichardvanD

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een nieuwe HTC one M8, reis de hele week in de regio van groningen tot utrecht en mijn bereik is beroerd..echt heel beroerd.
Ik heb zo'n 60 procent van de tijd 4g, de rest varieert van 3 G tot alles daaronder. Overigens 3g is zeldzaam, meestal is het nog minder.
Ik ben zwaar teleurgesteld. Ik betaal zo'n 80 euro per maand, ben een goeie klant volgens mij daarmee. Wanneer ik de reclame hoor over landelijke dekking baal ik behoorlijk.. Nieuw toestel, duur abonnement en dan toch dit.
Kan Vodafone hier op korte termijn iets mee?

Zo niet, dan voel ik me toch een "beetje" belazerd.
Op mijn huisadres is bijvoorbeeld ook geen 4g (9462RK)..

Richard
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@RichardvanD op jouw adres is inderdaad nog geen 4G dekking. Je valt net buiten het gebied, want een paar straten verderop, op de Dorpsstraat zou je wel 4G moeten kunnen ontvangen met jouw toestel.
We zijn nog steeds bezig om ons 4G netwerk te verbeteren met bijvoorbeeld een grotere capaciteit. Hopelijk merk je snel verbetering.
Reis je trouwens per auto of per trein?
RichardvanD

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

maar hoe komt het dan dat Vodafone zegt dat ik landelijk dekking heb en dat ik daar bovendien ook goed voor betaal (want daar reageert u niet op)? Ik reis per auto overigens....
Het zijn diverse plekken binnen Gasselte en Gieten en omgeving waar geen dekking is..
EN het is niet alleen een 4g probleem, soms heb ik ook onvoldoende tot geen internet. En ik heb het nodig voor mijn werk.
Ik ben sterk geneigd om over te stappen, maar dat zal wrs niet meevallen, omdat ik vast zit aan een contract.
Maar jullie voldoen volgens mij niet aan wat jullie beweren te leveren.

Richard
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @RichardvanD,

Lees voor alle uitleg anders het persbericht over onze landelijke 4G-dekking. In het persbericht wordt vermeld dat het gaat om meer dan 95% 4G-dekking, in dat geval wordt gesproken van landelijke dekking.

De dekking kan overigens per locatie verschillend zijn. In sommige gebieden kan het lastiger zijn om goede dekking te bieden door uiteenlopende oorzaken.
RichardvanD

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Marc,

Zeg je nu dat ik kritischer had moeten kijken naar de berichtgeving van Vodafone dat er volledige dekking is?
Met andere woorden; Vodafone zegt dat er volledige dekking is, maar in de kleine letters staat anders?
Je kunt toch niet van klanten verwachten dat ze ook persberichten gaan lezen?
Hoe kun je me nou op deze manier afschepen? DAt is toch verre van klantvriendelijk?
Ik ben een abonnement aangegaan op basis van volledige dekking, betaal voor 4g maar heb het toch niet altijd. Vodafone schreeuwt het van de daken dat er volledig dekking is! (maar eigenlijk toch niet). Als ik geweten had dat ik dit probleem had had ik andere keuzes gemaakt. Ik vind dat ik misleid ben en wil hier een formele klacht over indienen.

groet,
Richard.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @RichardvanD ,

Vele bedrijven hebben de kleine letters daar verander je niet snel wat aan...
Klachten kunnen we helaas via het Forum niet verder ontvangen je kunt dit het beste duidelijk maken via de klantenservice zie meer info op www.vodafone.nl/support/contact/ via het forum gaat je klacht helaas niet naar de bepaalde afdeling...
Monbau99334

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maak niet uit wat er in de kleine letters staat. Ik ben overgestapt naar aanleiding van radioreclame waar zonder voorbehoud beweerd werd dat er 4G dekking was.
Sjuul

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste allen,

Pas op met wat je geloofd! Wat vodafone zegt en wat de waarheid is, wil namelijk nogwel eens wat speling tussen zitten... Laat ik mijn case als voorbeeld geven en iedereen mag hier zijn/haar voordeel mee doen of niet...

Ik heb al jaren lang vodafone. Zou nu 3G moeten hebben en heb een Samsung Galaxy S4 dus die zou ook 4G moeten ondersteunen. Als ik naar het dekkingskaartje kijk zou ik gewoon perfecte 4G dekking moeten hebben. Tot zo ver het goede nieuws... Wat ik heb: GPRS, soms Edge en heel soms (als ik buiten sta op een andere locatie in de buurt; lees daar heb ik dus geen bal aan) HSDPA (wat overigens nog steeds zo traag is dat ik twijfel of het dat daadwerkelijk wel is)... Ik was weer toe aan een nieuw abbo, dus werd gebeld, volgens de verkoper was 4G geen enkel probleem, perfecte dekking, ik moest alleen wel een nieuw toestel kopen (want "úw S4 heeft geen 4G ondersteuning") , of we dat maar meteen rond konden maken 😉
Mijn antwoord was natuurlijk nee, want ik bepaal zelf wel wat ik koop en wanneer en ben niet geinteresseert in "super aanbiedingen" van een verkoper. Maar nu toch maar eens de moeite genomen om het uit te zoeken en e.e.a. uitgezocht en vervolgens gebeld met helpdesk. Daar kreeg ik iemand aan de lijn die wél eerlijk was, danwel wél wist waar ze het over had: op uw postcode is géén goede 4G én géén goede 3G dekking, wanneer wel? dat weten we niet...
Dus het dekkingskaartje is compleet waardeloos! Mijn tip: woon je in een gebied waarbij je twijfelt aan de mogelijkheden van 4G: bel eerst met support, wellicht dat dit je verder helpt en frustraties voorkomt...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Sjuul

Er zijn twee versies van de Samsung Galaxy S4, de Samsung Galaxy S4 I9505 en de Samsung Galaxy S4 I9500. De I9505 is met 4G en de I9500 is zonder 4G. Je moet dus zelf even nakijken welke versie je hebt. Als je de S4 met typenummer I9500 dan kun je inderdaad geen 4G ontvangen. Dat ligt dan niet aan de dekking.
fonz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds eind 2013 een Galaxy Note 3, bij vodafone, doel o.a. snelle 4G dekking. Buiten mijn woonplaatst postcode 8331 prima 4G. Centrum van Steenwijk geen 4G, geen 3G, terug naar jaren geleden namelijk wel H+. Meerdere malen contact met vodafone gehad, een sms ontvangen op dd 04-02-15 om 20:17 uur dat er "zo snel mogelijk contact met me zal worden opgenomen" niets vernomen, ook hier worden de afspraken niet nagekomen.
Helaas kan ik niet onder mijn contract uit zonder dat het mij als ontevreden klant geld kost, ondanks dat vodafone zijn zie zijn reclame uitingen niet nakomt. Een ding is zeker, volgend contract is zeker geen vodafone neer ook als de andere provider meer zal vragen voor een gelijk contract!



Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Hoi fonz, op http://voda.fo/ne/043by vind je onze dekkingskaart. Hierop kun je zien hoe de 4G-dekking op jouw postcode is en hoe de dekking in de toekomst zal zijn. Heb je wel een abonnement dat 4G ondersteunt? H+ is een variant van 3G, dus als je dit in je display ziet heb je verbinding met 3G.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic