Beste allen,
Pas op met wat je geloofd! Wat vodafone zegt en wat de waarheid is, wil namelijk nogwel eens wat speling tussen zitten... Laat ik mijn case als voorbeeld geven en iedereen mag hier zijn/haar voordeel mee doen of niet...
Ik heb al jaren lang vodafone. Zou nu 3G moeten hebben en heb een Samsung Galaxy S4 dus die zou ook 4G moeten ondersteunen. Als ik naar het dekkingskaartje kijk zou ik gewoon perfecte 4G dekking moeten hebben. Tot zo ver het goede nieuws... Wat ik heb: GPRS, soms Edge en heel soms (als ik buiten sta op een andere locatie in de buurt; lees daar heb ik dus geen bal aan) HSDPA (wat overigens nog steeds zo traag is dat ik twijfel of het dat daadwerkelijk wel is)... Ik was weer toe aan een nieuw abbo, dus werd gebeld, volgens de verkoper was 4G geen enkel probleem, perfecte dekking, ik moest alleen wel een nieuw toestel kopen (want "úw S4 heeft geen 4G ondersteuning") , of we dat maar meteen rond konden maken 😉
Mijn antwoord was natuurlijk nee, want ik bepaal zelf wel wat ik koop en wanneer en ben niet geinteresseert in "super aanbiedingen" van een verkoper. Maar nu toch maar eens de moeite genomen om het uit te zoeken en e.e.a. uitgezocht en vervolgens gebeld met helpdesk. Daar kreeg ik iemand aan de lijn die wél eerlijk was, danwel wél wist waar ze het over had: op uw postcode is géén goede 4G én géén goede 3G dekking, wanneer wel? dat weten we niet...
Dus het dekkingskaartje is compleet waardeloos! Mijn tip: woon je in een gebied waarbij je twijfelt aan de mogelijkheden van 4G: bel eerst met support, wellicht dat dit je verder helpt en frustraties voorkomt...