eagle59

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kosten verbonden aan doorschakelen?

Ik heb bij Vodafone privé een abonnement (Sony experia).
Via mijn werkgever krijg ik nu een een iphone met een abonnement wat ook bij Vodafone is afgesloten.
Ik weet inmiddels dat ik de oproepen kan doorschakelen naar mijn zakelijke telefoon maar wat ik niet geheel duidelijk krijg is het antwoord op de vraag of er dan ook extra kosten in rekening worden gebracht?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @hup , met de tijd per minuut wordt inderdaad de tijd van het doorgeschakelde gesprek bedoeld. Bij een abonnement waarbij het per minuut is betaal je dus meer bij langere gesprekken.

Bekijk in context

35 Reacties 35
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi eagle59, over het algemeen kost doorschakelen het buiten-bundel tarief op het nummer dat je doorschakelt. Als het nummer dat je doorschakelt zakelijk is, dan gaat dat de doorschakeling (a het buiten-bundel-tarief) van je bundel af, dus zolang die niet leeg is kost het niks extra.

Heb je een particulier nummer hebt dan betaal je direct buiten-bundel, á het tarief dat je vindt op vodafone.nl/tarieven (bij jouw specifieke abonnement :))
Eijkro

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een nieuw prive vodafone abnnement en ook een zakelijk vodafone abonnement. Prive heb ik nu een iphone en ik wil mijn zakelijke gesprekken doorschakelen naar mijn prive telefoon. wie betaalt dan welke kosten?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Eijkro, stel dat je nummer A doorschakelt naar nummer B, dan betaal je de kosten van de doorschakeling op nummer A.
jeroen4855

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een soortgelijk vraagstuk, maar na het lezen van bovenstaande, is het mij nog niet geheel duidelijk hoe het nou zit met die kosten.

Ik heb onlangs mijn prive (sim-only) abonnement verlengd bij Vodafone. Dat is het meest eenvoudige abonnement (15 euro), omdat ik niet erg veel bel/sms/internet en ik gebruik een wat ouder toestel (Palm Treo).

Nu heb ik sinds vorige week een iPhone van mijn werk, en ik ben het een beetje beu om steeds met twee toestellen te leuren. Daarom wil ik eigenlijk mijn prive oproepen en sms doorschakelen naar het nummer van mijn werk.

Maar begrijp ik het nou goed, dat de kosten voor dat doorschakelen niet uit het abonnement (mijn bundel) betaald worden, maar dat deze kosten nog bovenop mijn vaste abonnementskosten komen? (Dus als 'gebruikskosten buiten tegoed'?)
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@jeroen4855

Dat heb je inderdaad goed begrepen! 😄
Mhbwessels

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En hoe zit dat bij onbeperkte belminuter bundels?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@Mhbwessels

Onbeperkte belminuten gelden alleen voor het reguliere bellen. Doorschakeling is weer iets anders.
hup

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In de laatste tarieven, die van april 2014, recentere kan ik niet vinden, lees ik een tarief van € 0,25 per minuut voor doorschakeling. In de tarieven voor 2013 was het nog € 0,25 (per keer).

Weet iemand welke tijd er met per minuut bedoeld wordt? Is dat de tijd die het gesprek duurt nadat de beller is doorgeschakeld?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@hup

Om welk abonnement gaat het precies? Dan kijk ik met je mee.
hup

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gaat om een Red-3 C.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @hup , met de tijd per minuut wordt inderdaad de tijd van het doorgeschakelde gesprek bedoeld. Bij een abonnement waarbij het per minuut is betaal je dus meer bij langere gesprekken.
Hors01

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds het oversluiten van mijn zakelijke abonnement in september/oktober 2015 worden er onterecht kosten in rekening gebracht voor de doorschakelfunctie. Als ik mijn telefoon heb doorgeschakeld wordt dit niet van mijn belbundel afgehaald. Hiervoor heb ik meerdere malen contact met de klantenservice gehad en ook al creditnota's gekregen (aanvankelijk werd data ook direct buiten de bundel gerekend; dit is inmiddels opgelost). Het probleem van doorschakeling die buiten de belbundel wordt gerekend doet zich echter nog steeds voor.
Vodafone lijkt ondanks de toezeggingen maar niet tot een oplossing te komen.
Hebben jullie hier ook ervaring mee? tips/suggesties om het op te lossen zijn welkom!

Anonymous
Niet van toepassing
Heb je al eens via de klantenservice een onderzoek hierom laten plaatsen zodat onderzocht kan worden waar het mis gaat, zodat ze het ook daadwerkelijk kunnen oplossen?
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Hoi , heb je dit inderdaad al eens laten uitzoeken?
Hors01

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Désirée,
Dank voor de reactie. Ja heb het meerdere malen laten uitzoeken. De Vodafonewinkel verwijst me door naar de klantenservice van Vodafone. Hiermee heb ik meeermaals contact gehad. Steeds weer met de toezegging dat het binnen enkele weken in orde zou komen. Vervolgens kreeg ik wel een deel gecrediteerd, maar bleef het probleem zich voordoen.
mvgr,
Erik
Hors01

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
p.s. Moet ik dan om een specifiek onderzoek vragen?
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt vragen of er een onderzoek geplaatst kan worden hiervoor.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Hors01

Als er door de klantenservice een onderzoek wordt gestart, kun je de vorderingen van dat onderzoek inzien in My Vodafone onder het kopje Vragen& Verzoeken. Je hebt dan als het goed is ook een e-mail of sms met een referentienummer ontvangen. Via het forum kunnen we je hier helaas niet verder mee helpen, we behandelen hier geen persoonlijke vragen/klachten omdat we vanuit hier geen inzicht hebben in de systemen. Uiteraard kun je hier wel tips/ervaringen van andere gebruikers krijgen, ik zal je topic dus nog even laten staan 🙂
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Hors01 Heb je ondertussen nog contact hierover gehad met de klantenservice?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic