mochigohan

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

klok telefoon loopt achter bij wifi connectie

Bij verbinding via wifi loopt de klok van de telefoon regelmatig achter. (gecontroleerd met de app clocksync, deze synchroniseert de telefoonklok met de atoomklok en geeft een melding als deze meer dan 30 seconde van elkaar verschillen). Probleem lijkt op te treden na de update naar ICS en alleen bij connectie via wifi.

Andere mensen hier in het huishouden met Vodafone ondervinden hetzelfde probleem niet, waarschijnlijk dus een software probleem.
Meer informatie van jullie Engelse collega's: http://forum.vodafone.co.uk/t5/HTC/HTC-Sensation-slow-running-clock-since-ICS-installed/td-p/1098445

HTC Sensation
Android 4.0.3
software versie: 3.32.162.11

Wanneer komt er een software update uit om dit probleem te verhelpen?
 
 
ps. Heb de vraag eerst via email gesteld, maar als reactie van de Smartphone Crew kreeg ik het advies om de vraag op het forum te plaatsen.
5 Reacties 5
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Mochigohan,

Ik heb de melding al vaker gehoord de afgelopen weken maar ik vind het wel raar dat je probleem alleen aanwezig is als je van een WiFi verbinding gebruik maakt.
Ik adviseer je om het toestel te koppelen met een PC/laptop waar HTC Sync is op geinstalleerd. Je kunt dan kijken of er een update beschikbaar is voor het toestel 😄
mochigohan
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er is inderdaad sinds twee dagen een nieuwe update beschikbaar (3.32.162.52). Heb het vandaag even in de gaten gehouden, vanochtend gelijk gezet en zojuist liep hij weer 94sec achter...
 
Het probleem is dus nog niet opgelost....
 
 
edit: Ik zal de komende tijd wifi even uitzetten om te zien of het probleem echt alleen optreed bij wifi connectie...
mochigohan
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na een paar dagen zonder wifi kan ik concluderen dat het probleem inderdaad alleen optreed bij connectie via wifi...
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
mochigohan schreef:
Na een paar dagen zonder wifi kan ik concluderen dat het probleem inderdaad alleen optreed bij connectie via wifi...
Hoi mochigohan,

Is het een mogelijkheid om de router eens te voorzien van een reset ?
mochigohan
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas, een soft-reset heeft niet geholpen.
 
 
Kleine toevoeging: Het lijkt alleen op te treden als ik op een plek zit met slecht bereik.
3 meter van de router vandaan zonder obstakels treed het probleem wel op (hier heb ik op een of andere manier slechte verbinding met het vodafone netwerk), 2 verdiepingen hoger op zolder (verbonden met dezelfde router) treed het probleem niet op...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic