monika07

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

klachten behandelen en klantvriendelijkheid winkels

Bekend is dat het met het afhandelen van klachten buj de telecom en mediaproviders vaak mis gaat. Grootschaligheid en uitbesteding aan derden van klachtenafhandeling leid tot desinteresse van "medewerkers" in hun werk, en het langs elkaar heen werken. En tot grote ergenissen. Ik kan daar over meepraten. Maar je verwacht dat de winkels service en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan. Immers dit zijn kleinschalige eenheden met grote eigen verantwoordelijkheid. Helaas vormt de vestiging Amsterdam Osdorp hierop een uitzondering. Geen toevallig slechte dag, maar consequent weinig klantvriendelijk, luisteren niet naar de klant, zijn overtuigd van hun gelijk en liever lui dan moe. In het afgelopen jaar toevallig 4 keer een bezoek gebracht om uiteenlopende redenen, zoals wijziging abo, aanschaf telefoon, en vandaag vragen over een defecte telefoon die slechts 1 jaar in een abo in gebruik is. Korselige antwoorden, geen interesse om te helpen, direct het probleem definieren als een softwareprobleem (wat het duidelijk niet kon zijn) en wegsturen naar een vestiging met technische hulp die het zou kunnen oplossen. Dus de trein gepakt naar Haarlem en die vestiging bezocht. Geen softwareprobleem, de telefoon ingenomen en ter reparatie opgestuurd. Zeer vriendelijk personeel die duidelijk geinteresseerd waren in een beschrijving van het probleem, een softwaretest deden en concludeerde dat de telefoon defect is. Zoh oort het dus. Een cursus klantvriendelijkheid voor de medewerkers Osdorp kan geen kwaad. In alle gevallen was ik de enige in de winkel.
5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Hey monika07,

Vervelend dater niet geluisterd wordt naar je. Kan me voorstellen dat dit frustratie oplevert.
Het is goed dat je het kenbaar maakt alleen is het forum daar niet de juiste plek voor. Aangezien het forum is bedoeld voor tips and tricks door en voor forumleden.
Ik raad je aan om hiermee naar de desbetreffende winkel te gaan en daar de klacht in te dienen bij de manager van de Vodafone winkel.
Wel super om te lezen dat de Vodafone medewerkers van Haarlem het wel oplossen voor je.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo monika07

Het Forum is juist een uitstekende plaats voor dit soort algemene klachten. En voor dit soort negatieve ervaringen met Vodafone. Zolang er maar geen persoonlijke gegevens hoeven worden uitgewisseld.

Jij mag best je negatieve ervaringen met Vodafone opschrijven. In de hoop dat Vodafone daarvan leert.

Mijn ervaring is dat de klant-onvriendelijke, onge-interesseerde houding bij Vodafone medewerkers moeilijk is uit te roeien. Zeer hardnekkig is dat probleem.

Goed dat je het beschrijft. Maar verwacht geen wonderen.

Succes!


Netwerker

Anonymous
Niet van toepassing
Ik vind ook dat klachten zeker kenbaar moeten gemaakt. Kunnen we alleen maar van leren en beter worden. Begrijp me niet verkeerd maar hier wordt geen oplossing geboden. Van daar dat volgens het officiële traject ook de klacht moet worden neergelegd bij de winkel. Nogmaals vind het alleen maar goed dat klachten kenbaar worden gemaakt.


davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Wel netjes dat dit ter sprake komt.
Ik werk in die buurt (Osdorp) en kan mij wel indenken wat voor typetjes het zijn (eigenbelang boven alles, geen geweten), maar ben zelf nog nooit in een Vodafone winkel geweest. (ik bel liever of neem online contact op als ik uberhaupt hulp nodig heb).

Ik vraag mij af hoe betreffende medewerkers reageren als je als klant vraagt om de manager?
Zullen ze dan niet antwoorden, die is er niet o.i.d., of zetten je openlijk voor Jan met de korte achternaam?

Verder de tip aan Vodafone:
Doe als in de zorg, geef in begin van dienstverband korte contracten, zodat je tegen de tijd dat contract verlengd wordt je het ongewenste personeel de laan uit kan sturen zonder kosten te maken.
Maak op je website een soort feedback systeem om dit soort klachten te melden (met optie tot uploaden foto?).
Laat hiervan reclameposter ophangen in winkel etalage, zodat klanten weten dat ze makkelijk online klacht kunnen indienen.
Personeel met zo'n houding geeft een erg negatieve naam waar veel (toekomstige) klanten van weglopen. Het is echt schadelijk voor je bedrijf. genoeg mensen die wel gemotiveerd zijn in zo'n functie, zeker met hedendaagse arbeidsmarkt.
monika07
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor alle reacties. Klantvriendelijkheid is helaas soms niet het sterkste punt in de dienstverlenende sector in Nederland. Het idee om klachten centraal te kunnen inbrengen en dat duidelijk in de winkels te etaleren lijkt me wel wat, naast training van werknemers. Ik had absoluut geen zin om in de winkel discussies aan te gaan na de reeds vervelende benadering. Als oud directeur van een ingenieursbureau dacht ik wel, op staande voet eruit, dat kost mij klanten. Ik ben niet voor niets aardig op leeftijd om mij door twee snotneuzen de les te laten lezen. Hierbij sluit ik mijn bijdrage aan dit item af.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic