Mrtn_A

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

klacht: wijzigen van abonnement door Vodafone

Hoi Allen,

Aangezien vodafone niet helemaal naar zijn klanten luistert, dan maar een berichtje hier om eens wat meningen te polsen voordat ik overstap.
De situatie is als volgt:
Ik heb jaren geleden een SO bellen sms web abo 120 afgesloten, toendertijd nog met onbeperkt internet wat nu een data limiet betekent van 1GB.
Inmiddels zit ik dus niet meer vast aan een jaarcontract bij Vodafone, echter gaat dit abo blijkbaar vervallen bij vodafone en willen ze mij een alternatief 'aanbieden'.... althans dat staat in de brief die ik deze week mocht ontvangen.
Het aanbod waar ze mee komen is een SO BSW 100???
Oftewel ik mag voor ongeveer hetzelfde geld 20 minuten minder lang bellen en 800mb minder gaan verbruiken.

Aangezien ik dit erg vreemd vond heb ik met de klantenservice gebeld waar ze mij doorverbonden naar de afdeling verkoop. Hier werd niet aan mij gevraagd wat ik wilde hebben, maar werd hetzelfde bod gedaan omdat dat het beste bij mij past.... Ik snap dat ze daar in mijn geschiedenis kijken, maar heb ik daar zelf ook nog iets over te zeggen??? Elke keer dat ik probeerde aan het woord te komen, werd ik onderbroken om hetzelfde bod te doen omdat ze dit abonnement niet meer ondersteunen. Ik kon natuurlijk wel mijn abo opzeggen....

Wat vinden jullie hiervan en heeft iemand hier nog een oud SO bellen sms web abo die hetzelfde heeft en zo ja wat gaan jullie doen?

Grtz
Mrtn
54 Reacties 54
Raket3913

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou het doen,je bent echt niet de enige!!
Echt weer Nely Smit-Kroes nodig voor deze graaiers.
Raket3913

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Natuurlijk ook die 75% opeisen als je het erbij laat zitten.Dit krijgt nog wel een staartje hoor!
birmaantje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ne 2 weken e-mail wisseling met vodafone, toch mijn complimenten...ook mijn 2e abonnement is omgezet naar de 75% kortingsregel.
Blij met de oplossing!
Zgurkogel

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
75% kortingsregel? Heb ik iets gemist?
Raket3913

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na telefonisch contact,het volgende!
Alleen mensen die in het begin hebben gereageerd op de brief hebben de 75% kortings-regeling gekregen omdat het ook bij Vodafone wat onduidelijk was waarom de 1 niet en de ander wel die korting.(tsjonge-jonge)Let op,nu is mij verteld dat Hogerhand heeft beslist dat men niet meer terugkomt op wat er in de brief cq opzegging abonnement is aangeboden.Slikken of stikken dus.
Voordeel is dat het abonnement per maand opzegbaar is.
Je met Red Sim only 50% korting abo,je geen 3G maar 4G netwerk krijgt.In mijn geval had ik 100 minuten bellen + blox €10 onbeperkt internet bij elkaar €18,75.
Nieuwe Aanbieding van vodafone onbeperkt bellen en sms,n + 2 GB data voor €19,50,is niet echt verkeerd overigens heb ik nog geen ervaring met 4G,maar op een bepaalde manier voelt het niet goed!!
Waarschijnlijk door de reden waarom dit abonnement is opgezegd(vernieuwing netwerk en systemen)

Hoe zien jullie dit?
Zgurkogel

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Simpel, dit.

100 belminuten + onbeperkt internet voor €18,75
onbeperkt bellen + 2 GB internet voor €19,50

Ga voor jezelf na hoeveel belminuten/data je gebruikt en dan weet je of je er voordeliger mee bent. Dan praat ik niet over de hogere snelheid (3G => 4G).

Aangenomen dat je aan 100 belminuten genoeg hebt, dan is dan onbeperkt bellen flauwekul. Dus komt het op je internetbundel aan. Kun je controleren hoeveel data je verbruikt hebt over de afgelopen 12 maanden? Dan krijg je een redelijk stabiel beeld van wat je in de toekomst nodig hebt.
hilbert1971

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik ken het probleem
ook ik kreeg z n brief met een mooie reken voorbeeld onderaan
met wat ik goedkoper af zou zijn
en bij de klantenservies 8 keer doorverbonden en dan krijg je te horen dat een smart 500 wat voor me is
daar vraag ik toch niet om

maar als ik de algemene voorwarden lees "die bij mijn contact hoort" artikel 4
loopt een contract gewoon door na abonementsduur vooronbepaaldetijd

ik ga volgende week maar eens in de winkel vragen hoe ze daar meedenken weg te komen
ik ben al meer dan 16 jaar klant met 2 nummers die alle bijde zo naar de concurent kunnen
eens zien wat te zeggen hebben
bij ziggo doen ze leuke aanbiedingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Je mag uiteraard ook verlengen met een leuke aanbieding als je dit graag wilt. Kies daarvoor op de site, in de winkel of telefonisch iets uit dat bij je past.
wvdd

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben iets van 10 jaar erg tevreden klant geweest bij Vodafone, maar voel me nu echt opgelicht. Had een onbeperkt internet abonnement voor 17,95 per maand. Krijg nu een 2GB Red aangeboden voor 19,50. Komt qua bedrag redelijk in de buurt, maar mijn verbruik ligt in 10 van de afgelopen 12 maanden boven de 2GB en regelmatig rond de 5GB. Dit geeft de VF helpdesk ook aan,
Het Red Super abbo van 6GB zou dus veel beter passen en er zijn ook genoeg mensen met dit aanbod. Iedere medewerker van VF die ik spreek is het met me eens dat het heel vreemd js dat ik dit aanbod heb gekregen. Maar tegelijkertijd zegt iedereen ook dat er echt niets aan te veranderen is. Het is slikken of stikken. 6GB abbo wordt alleen aangeboden voor de volle mep.

Wat een manier om een trouwe klant te behandelen....
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @wvdd

Het abonnement dat we je nu hebben aangeboden kost normaal €49 per maand. We hebben je dus een korting gegeven van maar liefst €29,50 totdat jij besluit om te verlengen of op te zeggen. Dat doen we juist omdat je een trouwe klant bent die we niet kwijt willen.

Het Red Super abonnement kost normaal €75 per maand en het verschil in kosten is dan te groot als je dit vergelijkt met de €17,95 die je nu al een hele tijd per maand betaalt. Abonnementen met onbeperkt internet bieden we nou eenmaal op dit moment niet meer aan. Je hebt nu wel de mogelijkheid om te kiezen voor snelheidsverlaging als je internetbundel op is. Je kunt dus in principe zonder kosten blijven internetten als je bundel op is.

je hebt natuurlijk gewoon de mogelijkheid om gebruik te maken van het Red Super abonnement met korting. Als je bijvoorbeeld kiest voor Sim-Only dan heb je een Red Super abonnement voor €39 per maand.
wvdd

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de reactie. Maar nu wordt er een vergelijking gemaakt met abbo's met toestel.
Het gaat hier om sim only. Dan biedt VF een korting van 50% op de 39 euro waardoor ik uitkom op 19,50.

Klinkt op zich niet als een verkeerd aanbod, alleen past het in mijn geval niet. Uit aanbiedingen van anderen blijkt dat VF haar best heeft gedaan om een alternatief te bieden wat qua prijs vergelijkbaar is en waar het verbruik binnen de bundel past. Bij mij zou dat 50% korting zijn oude Red Super waardoor dit 30 euro wordt wat overeenkomt met mijn facturen over de afgelopen maanden. Dat is een aanbod wat aan flink wat mensen is gedaan, maar om onverklaarbare redenen niet aan mij. VF helpdesk geeft ook aan dat dit heel vreemd is, omdat mijn verbruik niet past in het geboden Red abbo, maar wel in Red Super.

Wat mij tegenvalt is dat VF zich achter de computer verschuilt: alleen het automatisch aanbod is geldig en daar kan niet van worden afgeweken. Is natuurlijk onzin als andere mensen dit aanbod wel krijgen. Dan is het eerder onwil dan een technische onmogelijkheid. Het zou VF sieren om in dit soort "vreemde" gevallen het aanbod nog eens beter te bekijken en door iemand te laten beoordelen. Maar ik krijg van alle kanten te horen dat er echt niemand naar kan kijken en dat het aanbod van de computer in 100% van de gevallen juist is.

Ik heb nog een week of twee om op te zeggen bij VF, en zal tot het laatste moment blijven proberen toch een fatsoenlijk aanbod te krijgen. Ik blijf namelijk liever bij VF, maar dan wel onder voorwaarden die vergelijkbaar zijn met mijn oude abbo. Als VF werkelijk wil dat ik de volle mep ga betalen omdat VF van hun kant het abbo opzegt, dan geeft dit zo'n nare bijsmaak dat ik lieve de volle mep betaal bij een andere provider.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @wvdd ,
Leuk dat je ons forum hebt gevonden om dit bericht te delen.
We hebben op basis van je gebruik in een bepaalde periode vorig jaar, een gemiddelde berekend en dit genomen om je abonnement te kiezen en je een aanbod gedaan met een korting. Naast het gemiddelde hebben we ook de "uitschieters"mee genomen.
Het is geenszins onze bedoeling om ons ergens achter te verstoppen. Als er een mogelijkheid is om klant tegemoet te komen, dan zullen we die zeker aangrijpen. Bij deze actie hebben we expliciet te horen gekregen dat er niet afgeweken mag worden van het geboden alternatief.

Groetjes, Per
wvdd

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
In de brief wordt ook gesproken over het verbruik over vorig jaar juli t/m oktober. Ik vond het persoonlijk vreemd om zo ver in het verleden terug te kijken. Daarbij komt het voor mij vrij ongunstig uit omdat ik toen een maand op vakantie ben geweest en een maand in het buitenland voor het werk. Toch kwam ik ook toen al boven de 2GB uit en de maanden daarna zelfs altijd boven de 2GB en regelmatig rond de 5GB.
Vandaar mijn verbazing over een aanbod met een 2GB bundel en het verzoek of iemand inderdaad zou willen kijken of VF in dit geval de klant niet tegemoet zou moeten komen. Gelukkig geef jij ook aan dat dit normaal gesproken kan, maar dat staat dan haaks op de mededeling dat er in dit geval niet afgeweken mag worden van het geboden alternatief (ook al is duidelijk dat dit alternatief echt niet past).
Jammer van deze starre houding van VF
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @wvdd
Hetgeen er in de brief aan je wordt aangeboden is wat wij voor je kunnen betekenen. Sorry maar leuker kan ik het niet maken.
Stefanf

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste mensen, nadat ik zojuist contact heb gehad met vodafone blijkt nu dat het abbo dat wij met 50% korting krijgen aangeboden, niet het red abbo is dat vodafone op haar website verkoopt. Het blijkt een zogenaamd red2 abbo te zijn terwijl het abbo op de website een zogenaamd red3 abbo is. Hier word in de aanbieding en op de website nergens over gesproken. Eigenlijk worden we dus met een oud abbo opgezadeld en verkopen ze het ons als nieuw.

Ik ben hier achter gekomen doordat ik de blox beperkt internet wilde inschakelen om kosten buiten mijn bundel te voorkomen, dat is bij een red2 abbo niet mogelijk!!

Daarnaast ook tegen het probleem op gelopen dat vodafone mij geen aanbod kon doen op een red super abbo terwijl ik op het gewone red abbo wel 50% korting krijg. Nu lees ik hier op dit forum dat er andere klanten zijn die dus zelfs 75% korting hebben gekregen van vodafone.

Zoals ik het nu zie stinkt dit zaakje en verschuilt vodafone zich achter kleine lettertjes, in plaats van zich redelijk op te stellen tegenover klanten die al vele jaren trouw klant zijn.
wvdd

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Duidelijk dat ik hier tegen een muur loop en alleen als antwoord krijg dat er echt niet kan worden afgeweken van het aanbod in de brief. Is in feite hetzelfde verhaal als wat ik bij twitter hoorde en bij eerdere gesprekken met telefonische helpdesk.
Zojuist toch nog maar eens een keer gebeld (nu met de afdeling voor opzeggingen) en nu kreeg ik wel korting aangeboden op Red Super 6GB. Uiteindelijk zelfs iets meer dan 50% korting gekregen en nu toch weer een tevreden klant voor 28 euro per maand.
Blijft alleen vreemd dat dit zo veel moeite kost en dat dit niet gelijk geregeld kan worden voor trouwe klanten.
Raket3913

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Arina,lees eerst alle berichten voordat je wat neerzet.
Raket3913

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit zegt alweer genoeg!!!
Hier zakt toch je broek vanaf,als je braaf ja schudt,de rest kan je zelf wel invullen......
Mijn verbazing des te meer over de reacties van de Moderators want als je die vraagt :waar komt melk vandaan?Zal ongetwijfeld het antwoord zijn ; Albert Heijn!!!!
Smartphone crew pffffff ingewikkeld met zo,n mistige werkgever!!!!!
Stefanf

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb gister de afdeling opzeggingen ook aan de lijn gehad want ik was er klaar mee. Toen kreeg ook ik op een red3 super abbo een korting van meer dan 50% wel met de voorwaarde dat ik me dan voor 2 jaarbvast moet leggen. Ik ben op dit aanbod in gegaan omdat het precies is wat ik eigenlijk zou willen.

Overigens lijkt het wel of je bij de afdeling opzeggingen veel plezieriger te woord word gestaan dan bij de afdeling verkoop. Overigens ook een erg starre houding van vodafone moderaters in dit topic. Mijn advies aan een ontevreden vodafone klant: bel afdeling opzeggingen en leg daar je probleem voor, ze zullen daar hun uiterste best doen om je te helpen, op een zeer prettige manier.
Raket3913

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet dat er te weinig geboden wordt om ons tevreden te houden.Maar is de manier waarop en dat dit kan bij zo,n groot bedrijf?Je verliest toch ieder vertrouwen die ze ooit hebben moeten verdienen!!
Plat gezegt,naaien doen ze toch wel,de ene wat meer als de ander.Ik heb eigenlijk geen respect meer voor dit hele bedrijf en je zou er maar voor moeten werken en alles recht moeten praten wat zo krom als een hoepel is.Kortom liegen voor je bestwil anders vlieg je eruit.En de bank wil de dubbelle hypotheek echt niet kado geven.
Ik ben vaak in het buitenland geweest waar corruptie gewoon openlijk van hand tot hand ging,dit is zoveel erger en maar denken,de klant is dom die ziet dat toch niet.Grote jongens bij Dutch Cowboys,Tweakers zitten allemaal onder de plak door de grote schuiver.....KPN,VF en niet te vergeten de aanneemjongens van Nederland BV het is 1 pot nat.Ze worden alleen niet afgeschoten wanneer ze op de knietjes moeten,wassen hun handen in onschuld en gaan.......gewoon verder.Wat een leven....dan zie ik liever stapels geld van hand tot hand gaan,dat het gebeurt weten we,klaar.Ik sluit hiermee af.Met de tijd van het lezen had ik al meer verdiend dan 25 % extra korting op mijn abbootje,overigens iedere maand opzegbaar.De moderator die hier nog op reageert zal ongetwijfeld nog in zijn proeftijd zitten,met alle respect!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic