Mrtn_A

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

klacht: wijzigen van abonnement door Vodafone

Hoi Allen,

Aangezien vodafone niet helemaal naar zijn klanten luistert, dan maar een berichtje hier om eens wat meningen te polsen voordat ik overstap.
De situatie is als volgt:
Ik heb jaren geleden een SO bellen sms web abo 120 afgesloten, toendertijd nog met onbeperkt internet wat nu een data limiet betekent van 1GB.
Inmiddels zit ik dus niet meer vast aan een jaarcontract bij Vodafone, echter gaat dit abo blijkbaar vervallen bij vodafone en willen ze mij een alternatief 'aanbieden'.... althans dat staat in de brief die ik deze week mocht ontvangen.
Het aanbod waar ze mee komen is een SO BSW 100???
Oftewel ik mag voor ongeveer hetzelfde geld 20 minuten minder lang bellen en 800mb minder gaan verbruiken.

Aangezien ik dit erg vreemd vond heb ik met de klantenservice gebeld waar ze mij doorverbonden naar de afdeling verkoop. Hier werd niet aan mij gevraagd wat ik wilde hebben, maar werd hetzelfde bod gedaan omdat dat het beste bij mij past.... Ik snap dat ze daar in mijn geschiedenis kijken, maar heb ik daar zelf ook nog iets over te zeggen??? Elke keer dat ik probeerde aan het woord te komen, werd ik onderbroken om hetzelfde bod te doen omdat ze dit abonnement niet meer ondersteunen. Ik kon natuurlijk wel mijn abo opzeggen....

Wat vinden jullie hiervan en heeft iemand hier nog een oud SO bellen sms web abo die hetzelfde heeft en zo ja wat gaan jullie doen?

Grtz
Mrtn
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@Marc_87 We hadden je vorige reactie gemist. Sorry! Ik kan me voorstellen dat je graag een betere aanbieding had gewild. We doen in ieder geval ons best om onze bestaande en nieuwe klanten een zo goed mogelijke aanbieding te doen. Helaas is dit niet altijd naar ieders wens. We kunnen dan ook niet meegaan in jouw verzoek.

Bekijk in context

54 Reacties 54
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Mrtn_A ,

Vodafone behoud zich het recht voor om op ieder moment hun abbonoment te laten vervallen. Uiteraard had u een geweldig goedkoop contract, alleen deze is helaas niet meer van deze tijd. Kort gezegd; helaas wij als vodafone verdienen hier niet genoeg op, dus u moet over naar hedendaagse tarieven.

Ik zou persoonlijk u dit adviseren
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/red-essential.shtml
Sim Only van € 34 p.mnd. voor € 24 p.mnd.
- 1 GB data
- 300 belminuten
- Onbeperkt sms'en
- Alles-in-1 op Reis

Hoe klinkt dat? stukken beter voor dat geld lijkt mij.

Joopvanoort

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heden ontving ik een brief van Vodafone welk a.v. begoen:
Vodafone vernieuwt continu zijn netwerk en systemen om u van de beste mobile ervaring te voorzien. Door deze aanpassing kunnen we uw huidige abonnement binnenkort niet meer aanbieden en passen wij dit daarom aan naar een ander abonnement.
Nu betaal ik nog 8,08 p. mnd. en na aanpassing (vertaal: verhoging) 9,75 per maand.
Het heeft m.i. helemaal niets met het vernieuwen van netwerken en systemen te maken maar gewoon een ordinaire maatregel.
Reeds eerder ben ik al eens telefonisch benaderd met de smoes dat binnenkort mijn abonnement verliep en dat ik opnieuw een abonnement moest aanvragen.
Het eenzijdig opzeggen van een abonnement is volgens mij in strijd met de wet.
Ik ben benieuwd wat de redactie van Kassa hierop te zeggen heeft. Ik deze inmiddels geinformeerd.!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Joopvanoort ,

Helaas brengt het onderhouden van het systeem uiteraard steeds meer kosten met zich mee. U heeft de mogelijkheid om uw abbonoment stop te zetten. vodafone heeft u dit abbonoment aan moeten bieden voor de looptijd dat u beide verplicht aan het contract vast zat.

Daarnaast heeft Vodafone een voowaarde in het contract opgenomen dat dit mogelijk maakt. Dit heeft elke mobiele provider;)
wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kreeg ook de brief bvan vodafone voor omzetten abo naar een red abo met 75% korting en databundel 2GB voor 9,75 per maand. Omdat ik diverse berichten had gelezen dat vodafone de abonnementen met FUP ging stop zetten en maand berag veel hoger zou worden had ik al abo afgesloten bij KPN HI. Had ik de brief 3 dagen eerder gekregen was ik bij vodafone gebleven. Was verbaasd dat er aanbod kwam van 9,95 per maand voor 4G en 2GB databundel.
Nu helaas geen mogelijkheid om de overstap naar andere provider te annuleren. Wat binnen 7 dagen had gekund omdat abo online was afgesloten.
28 april gaat mijn nummer over naar KPN. Wel voordeel dat ik nu meteen landelijke dekking heb met 4G.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Zodra de contractstermijn voorbij is mogen zowel de klant als Vodafone het contract beëindigen. Als je al jaren lang van een oud abonnement gebruik maakt waarvan de termijn verstreken is, is het niet zo dat Vodafone zijn contractverplichtingen niet nagekomen is, je bent immers contractvrij.

De reden dat de oude abonnementen niet meer mee kunnen naar het nieuwe systeem is omdat deze zwaar verouderd zijn en niet meer zullen werken met die systemen. Vodafone vernieuwt natuurlijk ook door, we hadden zelfs nog klanten met abonnementen die al 15 jaar uitgefaseerd waren, op een gegeven moment past dat niet meer met de nieuwe techniek.

De klanten die nog een oud abonnement hadden dat niet meer op het systeem werkte hebben een passende oplossing gekregen. Ben je het niet eens met het abonnement dat voor je uitgezocht is dan kun je ook je abonnement naar een andere van je keus laten wijzigen. Ook mag je je abonnement verlengen met een nieuw abonnement met een nieuwe korting en eventueel nieuw toestel, je bent immers contractvrij.

Wellicht zit er een mooie aanbieding tussen onze gisteren gelanceerde nieuwe red en smart abonnementen: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/
Mrtn_A
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het ging mij dan ook niet zo zeer over het feit dat mijn abonnement verouderd was, maar meer om het aanbod wat erop kwam en de manier waarop vodafone reageert.
Als vodafone denkt dat 17% minder bellen en 80% minder data mogen verbruiken een passend aanbod is, dan mag ik daar als klant toch wel anders over denken lijkt me?
Als ik dan aan vodafone probeer te vragen (waarin ik een aantal keer onderbroken werd) of er niet een beter aanbod is wat past bij mijn vorige abonnement, dan blijft men vasthouden aan het aanbod wat ze gedaan hebben. Pas na aandringen werd er gekeken naar andere abonnementen. Zeker ook nu ik via verschillende wegen lees dat sommige mensen 75% korting krijgen op een nieuw abonnement en sommige niet, vraag ik me af waar vodafone mee bezig is..... Een duidelijk beleid richting de klant kan ik momenteel nog niet ontdekken: Sommige klanten krijgen korting, sommige niet, sommige klanten kunnen bij de vodafone klantenservice alsnog korting krijgen, sommige niet. Een paar dagen na dit debacle komt dan ook nog het bericht dat er weer andere abonnementen komen waar wij als trouwe klant dan ook misschien gebruik van hadden willen maken maar dat is inmiddels te laat. Nou ik ben in ieder geval overgestapt want de manier waarmee vodafone met zijn klanten omgaat vind ik ronduit onbeschoft.
birmaantje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ontving 2x een brief van Vodafone welk a.v. begon:
Vodafone vernieuwt continu zijn netwerk en systemen om u van de beste mobile ervaring te voorzien. Door deze aanpassing kunnen we uw huidige abonnement binnenkort niet meer aanbieden en passen wij dit daarom aan naar een ander abonnement.
Nu betaal ik nog 8,89 p. mnd. voor beiden en na aanpassing (vertaal: verhoging) 9,75 per maand voor het ene nummer en 19,50 voor het andere nummer!!!! En de aanbieding is verder geheel gelijk...na bellen met de klantenservice kunnen ze helemaal niets voor me doen.....wel kunnen ze de dure omzetten naar een goedkoop 200 min. abbonnement van 8 euro per maand...heb nu een klacht ingediend en denk er ook sterk aan om de media hiermee op te zoeken.
Of dit zomaar mag, ik heb mijn twijfels.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@birmaantje ,

"Zodra de contractstermijn voorbij is mogen zowel de klant als Vodafone het contract beëindigen."

Ik snap dat u een mooi goedkoop abbonoment had, maar deze is helaas voor uw beeindigd. Dan heeft u de optie, of hem over laten gaan in een andere vorm of het abbonoment beeindigen.


birmaantje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dat snap ik maar als je 2 abonnementen hebt lopen moet je niet bij de ene een aanbieding doen met 75% korting en de andere met 50% korting.......dat is niet correct.
Tigger333

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een vraag?

Ik denk dat ik de voorwaarden goed heb gelezen maar toch vraag ik het hier nog even na.
Vodafone zet eenzijdig alle onbeperkt internet abonnementen om in een Red abonnement.

Ik ben voor mijn abo nu 16,01 euro kwijt. Dit wordt straks 19,50 met 50% korting (voor hoe lang geldt dat dan, die korting).
Nu wil ik niet klagen maar ik doe het toch. Dit wordt zo maar stopgezet terwijl in mijn voorwaarden staat dat na het 2 jaar contract het een contract voor onbepaalde tijd wordt. Ik kan het per maand stop zetten. Vodafone alleen als ik niet betaal en dat doe ik altijd netjes.

En dan nog iets, lees ik op internet:
Mensen die vorige maand een brief hebben gehad, hebben een korting van 75% gekregen, ik dus maar 50% en betaal dus straks meer dan nu.
Het enige dat het afgelopen jaar is veranderd is dat het 3G bereik thuis steeds slechter werd.
Ik heb standaard de wifi thuis ingeschakeld. Had ik wel voor een goedkoop abo over. Maar nu?

Hebben jullie tips?
Tigger333

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Alles goed en wel maar ik ben het met Birmaantje eens!
Dit is geen manier van omgang en KLANTENSERVICE!
Ik kan trouwens mijn bericht dat ik gisteren hierover geplaatst heb niet vinden, graag een tip!

De één krijgt géén korting de ander 50% en weer een ander 75%.
Ik begrijp dat een abonnement verouderd kan zijn en financieel niet meer haalbaar is.
Wees daar gewoon eerlijk over. Verpak het niet in: 'Het netwerk/systemen vernieuwen.'
Het bereik bij mij thuis en op mijn werk is abominabel, dus daar ga ik echt over op wifi.
Geef een klant dan informatie over de mogelijkheden om te kiezen uit een aantal abonnementen.

Ik zelf had eventueel over willen gaan van een sim-only op een abo met telefoon.
Zat heel goedkoop bij Vodafoon en heb het dus niet gedaan en zelf een telefoon gekocht.

Stank voor trouwe dank dus! Echt niet leuk.

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Tigger333 ,

Hier: Link
Jonas57

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We hebben 2 SO 250 abonnementen. De abonnementen worden omgezet naar RSO met 75% korting en Scherp S.
We vragen af waarom 2 verschillende voorstellen?
Zgurkogel

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vrouw en ik hebben (zoals zo velen hier, kennelijk) al heel lang naar volle tevredenheid een Scherp 250 abonnement. Voor circa 9 euro per persoon per maand voldoet dat uitstekend.

Nu hebben wij een brief van VF mogen ontvangen met een geweldig (not) aanbod voor 2x Scherp S voor een luttele 8 euro per persoon per maand. Goedkoper, zou je zeggen.

In plaats van de huidige 250 belminuten en 75 SMS'jes krijgen wij dan 200 belminuten of SMS'jes. Bij Scherp S worden de belminuten NIET meer per seconde afgerekend maar per volle minuut, dus dat kan en zal NOOIT gunstig uitvallen.

Hierbij de berekening van het vermeende voordeel van VF.
Scherp 250 - prijs per belminuut/SMS €0,03
Scherp S - prijs per belminuut/SMS €0,04

Voor de duidelijkheid: dit is een prijsverhoging van ruim 30%. En dan nog durft Vodafone te spreken van een aanbieding. 😄

Beste Vodafone, kom nou niet met allerlei argumenten dat de abonnementen verouderd zijn en niet meer bij de huidige techniek passen want dat is klinkklare onzin. Een abo is niets meer dan een simpel script. Daar veroudert niets aan en heeft derhalve niets met de stand van de techniek te maken.

Doe ermee wat u wilt, maar mijn vrouw en ik stappen over naar een SO van Telfort.
300 belminuten en 100 SMS voor slechts €7,50 per maand.
Kijk, DAT is nog eens een aanbieding.

Met vriendelijke groet,
Niek
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Het aanbod dat jullie gekregen hebben is gebaseerd op jullie feitelijk gebruik van onze diensten. Zo hebben we geprobeerd om iedereen een aanbod te doen dat het voordeligst is bij het gebruik.
Stel dat we je een goedkoper aanbod doen met minder belminuten en je gaat er elke maand overheen? Dan ben je uiteindelijk nog duurder uit.
Je kunt kunt gerust contact opnemen met het nummer dat in de brief staat. Mijn collega's kunnen voor jou nakijken wat je gemiddelde gebruik was in de afgelopen maanden. Misschien is het voor jou dan ook duidelijker welk abonnement het beste bij jou past.

janusje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
:@Inderdaad goed gezien ik heb het zelfde gehad wat een ongeloflijk lul verhaal wat ze in die brief zetten,of vodafoon bepaald wat voor mij goed is wat een onzin
ben zelf al 15 jaar klant en nooit geen problemen en dan nu zo te worden afgescheept ik vind het ronduit schandalig,maar ja dat is de stropdassen maffia.
het ergste vind ik nog het lul verhaal en dan nog een keer de "super"aanbieding waar je dus minder krijgt voor meer betalen!
Nee daar knap je wel van op hoor
Jonas57

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij zijn al heel Lang bij VF. Beide SO 250. Ik krijg als aanbod RSO met 75% korting en mijn vriendin Scherp S, terwijl we niet veel van elkaar verschillen wat betreft belgedrag. Wat is hier de verklaring dan?
Jonas57

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij ons krijgen we 2 verschillende voorstellen. We missen de de logica. Waarom krijg een RSO en een Sherp S. Is bij het geval RSO vanwege het hogere gebruik?:8
Raket3913

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit staat letterlijk bij mijn abbo. 100 min. +Blox onbeperkt internet 2009.

Hieronder vind je de naam en de einddatum van je abonnement. Na de einddatum loopt je abonnement door behalve als jij aangeeft dat je iets anders wilt. De opzegtermijn is 1 maand. Heb je een abonnement van de zaak? Dan is de opzegtermijn 3 maanden.

3G = 3G dat gebruik ik en Vodafone levert dat,dusVodafone vernieuwt continu zijn netwerk en systemen om u van de beste mobile ervaring te voorzien. Door deze aanpassing kunnen we uw huidige abonnement binnenkort niet meer aanbieden en passen wij dit daarom aan naar een ander abonnement.

Slaat voledig de plank mis,jammer maar ik laat het er idd niet bij zitten,ik heb nl de originele voorwaarden waarin staat dat zij minimaal 25 jaar dit abonnement zullen laten doorlopen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic