Mrtn_A

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

klacht: wijzigen van abonnement door Vodafone

Hoi Allen,

Aangezien vodafone niet helemaal naar zijn klanten luistert, dan maar een berichtje hier om eens wat meningen te polsen voordat ik overstap.
De situatie is als volgt:
Ik heb jaren geleden een SO bellen sms web abo 120 afgesloten, toendertijd nog met onbeperkt internet wat nu een data limiet betekent van 1GB.
Inmiddels zit ik dus niet meer vast aan een jaarcontract bij Vodafone, echter gaat dit abo blijkbaar vervallen bij vodafone en willen ze mij een alternatief 'aanbieden'.... althans dat staat in de brief die ik deze week mocht ontvangen.
Het aanbod waar ze mee komen is een SO BSW 100???
Oftewel ik mag voor ongeveer hetzelfde geld 20 minuten minder lang bellen en 800mb minder gaan verbruiken.

Aangezien ik dit erg vreemd vond heb ik met de klantenservice gebeld waar ze mij doorverbonden naar de afdeling verkoop. Hier werd niet aan mij gevraagd wat ik wilde hebben, maar werd hetzelfde bod gedaan omdat dat het beste bij mij past.... Ik snap dat ze daar in mijn geschiedenis kijken, maar heb ik daar zelf ook nog iets over te zeggen??? Elke keer dat ik probeerde aan het woord te komen, werd ik onderbroken om hetzelfde bod te doen omdat ze dit abonnement niet meer ondersteunen. Ik kon natuurlijk wel mijn abo opzeggen....

Wat vinden jullie hiervan en heeft iemand hier nog een oud SO bellen sms web abo die hetzelfde heeft en zo ja wat gaan jullie doen?

Grtz
Mrtn
54 Reacties 54
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
De melk komt bij mij van de sojaplantage ;).

Maar dat even terzijde. Ik begrijp dat jullie graag een ander aanbod willen.
Het is prima als jullie je wensen ventileren hier op het forum. Maar verwacht niet dat andere forumgebruikers dit voor jullie kunnen regelen. Dit is een forum voor en door klanten.
De moderators, de naam zegt het al, modereren het forum alleen. De informatie die we geven is afkomstig uit ons algemene beleid. Individuele klachten kunnen hier niet worden opgepakt. Daarvoor kun je gebruik maken van onze klantenservicekanalen.

Lucky_I

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb eenzelfde probleem. Mij is een abonnement voorgesteld (ik heb GEEN ENKELE KORTING aangeboden gekregen) met onderstaande wijzigingen. Ik ben ruim 15 jaar klant bij Vodafone, nog nooit een goede aanbieding gekregen en ik word op deze manier afgescheept...
Ik heb hierover een (klachten)brief (ja, zo'n ouderwetse met postzegel..) naar de Directie gestuurd op 15 mei met het verzoek het aanbod nog een keer te bekijken en aangegeven dat belminuten voor mij belangrijk zijn. Geen enkele reactie ontvangen, niet eens een ontvangstbevestiging.
Mijn abonnement zou op 9 juni a.s. overgezet worden. Ik voel mij zo in de steek gelaten door Vodafone....
(Mij wordt trouwens dit 500 SIM Only abonnement aangeboden voor 22,50 per maand. Als ik deze op de site zou bestellen kost deze 19,00 per maand... Hoe goed ga je met jouw vaste klanten om Vodafone?)

Huidig abonnement:
Voorgesteld abonnement:

SO Basis abonnement met blox zorgeloos internet.
Smart 500 Sim Only

450 belminuten
150 belminuten

onbeperkt internet
500 MB data-bundel

Bundel twee maanden geldig
Bundel één maand geldig

Geen starttarief
Standaardtarief 0,25 ct

wvdd

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn tip: bel even met de afdeling voor opzeggingen ( ik geloof eerst optie 2 voor abonnementen en dan optie 4 voor opzeggingen). Dat was voor mij de enige afdeling die wel iets wilde veranderen aan het aanbod van VF. Hebben mij uiteindelijk toch een goed aanbod kunnen doen waardoor ik bij VF ben gebleven.
Bij de normale helpdesk bleven ze stug volhouden dat er echt niets veranderd kan worden aan het aanbod uit de brief
cubabezoek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo

beste vodafone gebruikers , heb alle ellende gelezen en moet zeggen de medewerkers van vodafone zijn super in hun werk het valt immers niet mee iets te verdedigen wat niet klopt en dit doen ze toch en met verve !!!!!!!
betaal me al jaren blauw zeker als ik in cuba ben geweest 250 euro in 2 weken voor iets wt ik nooit heb ontvangen is normaal , mijn abo werd ook om gezet van onbeperkt naar 1 gb . het zal de aandeelhouders worst zijn de winst moet en zal omhoog ieder jaar opnieuw anders is er sprake van verleis ook met 5 miljaard winst want het was toch eerst 6 miljaard winst . beste vodafone alle waarderen voor de medewerkers zij doen wat word opgedragen dus hebben geen schuld toch....
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@cubabezoek het is me niet helemaal duidelijk wat je vraag/klacht is. Je hebt het over hoog verbruik in het buitenland. Cuba is geen voordeelland. Er gelden dus ook andere tarieven. Als je die uitgezocht wilt hebben kun je beter even contact op nemen via onze Facebook of Twitter pagina.
Jarco

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap er niets van, want ik heb nogsteeds een onbeperkt internet abbo en nooit een brief gehad.

Als het systeem het niet aan kan, waar werkt mijn abbo dan nog?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@Jarco, er zijn een aantal abonnementen van de markt gehaald maar niet alle "oude abonnementsvormen". Dus ik zou zeggen: Enjoy!!
Henk1949

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Doordat ik ben vergeten mijn adreswijziging door te geven heb ik nu, als complete verrassing, een SO Vodafone Red-3 abonnement van € 35,16.

Mijn oude abonment was SO Bel + SMS + Web-2 70 van € 19,18.

Mijn beltegoed had ik meestal over, en van de 250MB gebruikte ik er ongeveer 150MB.

Bedankt Vodafone.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Henk1949
Ow ja zo zie je weer hoe belangrijk het is om dit soort wijzigingen aan ons door te geven. Als we je juiste gegevens niet hebben, dan loop je inderdaad het risisco dat je informatie mist.
Ik kan uit je bericht niet opmaken of je al met de klantenservice contact hebt opgenomen?
Het abonnement dat je had, dat hebben we niet meer dus kan niet meer worden aangeboden. Maar we hebben zoveel andere abonnementsvormen, ik weet zeker er zit iets voor je tussen.

Groeten, Per
Henk1949

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Per,

Vodafone heeft naast mijn adres, wat via de post.nl service is doorgegeven, maar ik dus ben vergeten te controleren, mijn huistelefoon en mobiele nummer.
Men had mij hierop ook kunnen bereiken voor zo’n ingrijpende verandering. Ook al zal het wettelijk wel in orde zijn wat ze doen.

De meeste pijn zit bij mij dat Vodafone mij een zogenaamd vergelijkbaar abonnement aanbied.
Wat helemaal niet klopt.

Ik heb nu, ik moet zeggen had, een abonnement “SO Bel + SMS + Web-2 70” van € 19,18.
Mijn beltegoed had ik meestal over, en van de 250MB gebruikte ik er ongeveer 150MB

Nu vind Vodafone dat een vergelijkbaar abonnement de “SO Vodafone Red-3 abonnement” van € 35,16 is.
Het beltegoed en sms’en is onbeperkt. Data 2 GB. 4G snelheid, terwijl mijn telefoon dit niet ondersteunt.

Verbruik nu op 22 januari; o belminuten en 21 MB data verbruikt.

Je zult toch ook moeten toegeven dat dit ruikt naar oplichting?

Ik heb geen contact gehad met de klantenservice.
Wil me eerst informeren, onder anderen via deze weg, hoe ik moet handelen en wat mijn rechten zijn.

Ik hoop dat jij me kunt vertellen of deze opgelegde, en onterechte abonnement vorm nog omgezet kan worden in bijvoorbeeld SMART 200 met terugwerkende kracht!

Groetjes, Henk.
Jarco

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Das mooi, maar nu heb/krijg ik geen mooie aanbieding en heb ik een abbo zonder 4G.
Ik zou graag een aanbieding krijgen zoals ik ze voorbij heb zien komen .. met 75% korting.
Dan kan ik ook bij Vodafone blijven met 4g.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Jarco
Als jouw abonnement wordt uitgefaseerd en je hebt er een brief over gehad, dan staat dat allemaal bij ons geregistreerd. Ik adviseer om even contact op te nemen met de klantenservice. de collega kan dan kijken hoe de vork precies in de steel zit.
Via het forum is het niet mogelijk om verder te gaan, de gegevens die we van je nodig hebben zijn té privacygevoelig om via het forum te communiceren.

Groet, Per
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Henk1949
Het is inderdaad een kwestie van verantwoordelijkheden, Wij moeten informeren en klant moet juiste adres gegevens aanleveren. Dus wat dat betreft komen we niet verder hiermee.
Nu hebben we natuurlijk een hele riedel abonnementen. Ons systeem heeft je verbruik geanalyseerd uit het verleden en aan hand daarvan een aanbieding samengesteld.
Mocht dat niet overeen komen met je huidige verbruik dan zal een collega samen met je moeten Kijken naar de mogelijkheden. Het lijkt me daarom het beste om even telefonisch contact op te nemen met het nummer 1201.
Ik adviseer om maandag te bellen erover (we zijn op dit moment verschillende systemen aan het bijwerken waardoor we niet bij alle gegevens van klanten kunnen komen)

Groeten, Per

Marc_87

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stefanf schreef:
Ik heb gister de afdeling opzeggingen ook aan de lijn gehad want ik was er klaar mee. Toen kreeg ook ik op een red3 super abbo een korting van meer dan 50% wel met de voorwaarde dat ik me dan voor 2 jaarbvast moet leggen. Ik ben op dit aanbod in gegaan omdat het precies is wat ik eigenlijk zou willen.

Overigens lijkt het wel of je bij de afdeling opzeggingen veel plezieriger te woord word gestaan dan bij de afdeling verkoop. Overigens ook een erg starre houding van vodafone moderaters in dit topic. Mijn advies aan een ontevreden vodafone klant: bel afdeling opzeggingen en leg daar je probleem voor, ze zullen daar hun uiterste best doen om je te helpen, op een zeer prettige manier.
Waarom kan het hier wel en als ik moet verlengen kan het niet? Echt weer zulke onzin van de Vodafone verkopers, niet te geloven!

Mijn eigen klacht/vraag wordt niet meer op gereageerd hier:

http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Meten-met-meerdere-maten-Korting-op-Red...
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@Marc_87 We hadden je vorige reactie gemist. Sorry! Ik kan me voorstellen dat je graag een betere aanbieding had gewild. We doen in ieder geval ons best om onze bestaande en nieuwe klanten een zo goed mogelijke aanbieding te doen. Helaas is dit niet altijd naar ieders wens. We kunnen dan ook niet meegaan in jouw verzoek.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic