Christine.plais

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

klacht indienen en verzoek om oplossing nummerbehoud

Vodafone Libertel B.V.

Avenue Ceramique 300

6221 KX Maastricht

 

 

Nieuw-Beijerland, 29 januari 2023

 


Christine Plaisier

Zuidzijdsedijk 40

3264 LH Nieuw Beijerland

 

Betreft: klacht en verzoek om oplossing nummerbehoud – klantnummer: **

 

 

Beste Vodafone,


Sinds 18 oktober 2023 ben ik met u in contact om mijn verzoek voor nummerbehoud in orde te maken. Tot op heden is dit niet gelukt. Diverse medewerkers hebben herhaaldelijk aangegeven dat het in orde komt en nummerbehoud is aangevraagd. Dit is bevestigd door mijn vorige provider KPN. Echter, tot op heden heb ik niet mijn eigen nummer, ben ik heel veel tijd en frustratie kwijt en betaal ik dubbele kosten voor mijn mobiele abonnement.

 

Ik verzoek u op heel korte termijn met een oplossing te komen waarbij nummerbehoud de uitkomst is.

 

IN de bijlagen vindt u een samenvatting, al mijn gegevens, en bewijsmateriaal.

Ik hoop zeer spoedig van u te horen.


Vriendelijke groet,
Christine Plaisier

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29 Januari 2024

 

Aan: Vodafone

Klacht: nummerbehoud

 

Adres:

  1. **

 

Ordernummer: **

Klantnummer: **

Simkaartnummer: 8931 4403 0145 *******

Mobiel nummer (nieuw) : ***

Oud nummer (correct): *** – provider: KPN

 

  1. Vraag en klacht:  verzoek was om nummerbehoud (nummer). Dit is niet doorgekomen en niet goed verwerkt. Ik ben alleen bereikbaar om het  nummer en op het .000 nummer is inactief.
  2. Dit loopt al sinds 18 oktober 2023…

 

Samenvatting:

  1. Contractafsluiting bij Vodafone op 18 oktober 2023 en overstap van KPN naar Vodafone. Nummerbehoud van oude is niet goed aangevraagd.
  2. Dit is direct daarna aagekaart bij Vodafone en we wilden contract niet ondertekeken en bestelling annuleren. Ik heb op 3 november 2023 een retouraanvraag ondertekend en wilde dat in gang zetten. Zie bijlage.
  3. Echter, in contact met Vodafone is herhaaldelijk aangegeven dat het contract wel ondertekend kan worden en dat de bestelling niet geretourneerd hoeft te worden. Nummerbehoud zou in orde komen en werd aangevraagd en in gang gezet aldus Vodafone.
  4. Op 6 november 2023 hebben we daar wederom een telefoongesprek over gehad en heb ik een bevestigingsmail van KPN (mijn vorige provider) ontvangen met aanvraag. Zie bijgaand. Inhoud van de mail is: nummerbehoudaanvraag door andere provider, vodafone. Datum overstap 6 december 2023.
  5. Opnieuw contact met Vodafone voor bevestiting van punt #6. . Vodafone belooft dat het in orde zou komen en ik mijn nummer zou behouden. Volgens Vodafone kan ik mijn simkaart activeren en toestel in gebruik nemen.
  6. Na activering simkaart (na 6 december 2023) werkt mijn eigen oude nummer echter niet.
  7. Ik heb een nieuw nummer gekregen waar ik niet om gevraagd had en wat niet het geval zou zijn aldus Vodafone.  
  8. Ik ben misleid door verschillende medewerkers met het feit dat bevestigd is dat nummerbehoud gedaan en het in orde zou komen.
  9. Ik ben heel veel energie, tijd en frustratie kwijt.
  10. Ik betaal sinds november dubbele kosten, bij zowel KPN als Vodafone.

 

KPN

Vodafone

Datum

Euro

Datum

Euro

 

 

 

 

15 januari 2024

32, 60

16 januari 2024

39,00 

15 december 2023

32,60 

14 december 2023

39,00

15 november 2023

33,50

15 november 2023

50,52

Totaal

 

 

 

 

 

Wat wil ik:

  1. Zsm een oplossing met nummerbehoud
  2. Excuses
  3. Vergoeding dubbele kosten voor een bedrag van gemaakte kosten abonnement KPN:

 

 

Gebeurtenissen chronologisch

18 oktober 2023

Aanvraag nieuw abonnement via internet, telefoon + mobiel abonnement, ordernummer: **

Fout in contract: geen nummerbehoud, maar nieuw nummer vrijgegeven.

 

19 oktober 2023:

Telefonisch contact gehad over nummerbehoud. Reactie medewerker: Geen probleem. Kan zo overgezet worden. Contract kan ondertekend worden en sim en mobiel in gebruik genomen worden.

 

25 oktober 2023:

Levering bestelling, telefoon en ondertekening voor ontvangst en contract.

 

6 november 2023 !!!!

Telefonisch contact opgenomen met Vodafone. Vodafone heeft nummerbehoud bij KPN aangevraagd. Mailbevestiging van KPN dat nummerbehoud is aangevraagd, zie bijlage. Datum overstap: 6 december 2023.

 

8 november 2023

Bevestigingsmail KPN van uitschrijving en stop zetten abonnement en dat nummer overgenomen gaat worden door Vodafone.

 

14 november 2023

Telefonisch contact opgenomen met Vodafone. Nog eens gevraagd naar simkaart en nummer, medewerker bevestigt dat ik sim en telefoon in gebruik kan nemen en dat het nieuw aangemaakte nummer vervangen is door mijn eigen oude 06nummer (06-***). Bevestigt dat *** op actief staat en op naam bij vodafone.

 

14 november 2023:

Ik neem mijn telefoon en simkaart in gebruik.

 

30 november 2023

Telefonisch contact opgenomen met Vodafone. Vraag: mijn oude eigen nummer werkt niet. Zou uitgezocht gaan worden omdat mijn eigen 06 nummer het niet doet . Niets meer gehoord.

 

14 december 2023:

4x telefonisch contact opgenomen met medewerkers Vodafone om situatie uit te leggen. Zou terug gebeld worden, niet gebeurd.

 

2 januari 2023

Contact opgenomen via messenger in Vodafone app. Situatie uitgelegd. Medewerker begrijpt situatie niet. Medewerker gaat het uitzoeken.

 

3 januari 2023

Medewerker geeft aan via messenger in vodafone app dat het niet mogelijk is om mijn oude eigen nummer te activeren of te gebruiken aangezien ik al een nieuw nummer heb geactiveerd bij vodafone.

 

08 januari 2024

Telefonisch contact opgenomen met vodafone om status situatie. Casus aangemaakt, zie beneden.

 

8 januari 2024

Beste Mevrouw Plaisier,

We hebben je verzoek ontvangen en er wordt aan gewerkt. Wil je precies weten hoe het ervoor staat? Met het registratienummer 13168881.

 

10 januari 2024

Contact opgenomen met Vodafone om status. Geen reactie, niet duidelijk.

 

11 januari 2024

Telefonisch contact opgenomen met KPN. Het blijkt dat Vodafone inderdaad een aanvraag heeft gedaan voor nummerbehoud bij KPN . Echter, even later is deze aanvraag door Vodafone zelf geannuleerd.

 

11 januari 2024

Contact opgenomen met Vodafone om bovenstaande. Medewerker begrijpt het niet. Kan niets doen.

 

11 januari 2024

Wederom contact opgenomen met Vodafone vanwege bovenstaande, gesproken met afdeling nummerbehoud. Medewerker geeft aan dat er geen validatie is gedaan van mijn nummer en dat daardoor de aanvraag is afgewezen. Hij geeft aan direct het in orde te maken. Ik moet de volgende dag terugbellen, duurt 24 uur.

 

12 januari 2024

Contact opgenomen met vodafone om de status op te vragen van nummerbehoud (nieuwe aanvraag zie dd 11 januari). Medewerker geeft aan niets te kunnen vinden en niet te weten wat ik bedoel of dat zijn collega de dag ervoor heeft aangegeven. Hij gaat het opnieuw in gang zetten en het komt in orde.

 

14 januari 2024

Telefonisch contact opgenomen met vodafone om status situatie. Geen reactie, niet duidelijk en medewerker weet niet wat ik bedoel. Houdt ruggespraak met leidinggevende. Ze gaan het uitzoeken.

 

15 januari 2024

Telefonisch contact opgenomen met vodafone om status situatie. Casus aangemaakt, zie beneden. 

 

15 januari 2024

Beste Mevrouw Plaisier,

We hebben je verzoek ontvangen en er wordt aan gewerkt. Wil je precies weten hoe het ervoor staat? Met het registratienummer 13212767 kun je dit over 24 uur zelf bekijken via

 

19 januari 2024

Gebeld. Status? 5 a 10 werkdagen.

 

22 januari

Bezoek Vodafone winkel Leiden centrum. Medewerker gebeld om status case. Geen update. Gevraagd om memo aan te maken.

 

* Moderator edit: Alle privé gegevens verwijderd. Let op met de informatie die je openbaar zet.*

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

@Christine.plais Helaas is deze nummerportering niet goed verwerkt. Nu wilde ik hier opnieuw mee aan de slag gaan, maar zie ik de melding dat Klachten een aangetekende brief heeft ontvangen en deze kwestie in beheer neemt (case 13301219). Zij hebben het nu eerst bij de afdeling Nummerbehoud voorgelegd en n.a.v. de klacht wordt er contact met je opgenomen. Zij zullen dit dan ook van A tot Z met je gaan afhandelen. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Hi @Christine.plais, goedemiddag en welkom hier!

Wat jammer dat je je tot de Community moet wenden omdat je een klacht hebt. Ik heb je gegevens erbij gepakt en de betreffende portering. In eerste instantie zou je telefoonnummer eindigend op 6000 door ons worden overgenomen. Daar heb je ook een bevestiging van ontvangen vanuit KPN. De nummerportering is alleen om een of andere reden gecancelled. Hierdoor staat je nieuwe (tijdelijke) nummer nog actief bij ons en verklaart het eveneens waarom je facturen vanuit KPN blijft ontvangen. 

Even een vraagje aan jou! Ik wil je nummer weer laten inporteren op de juiste wijze, zodat het juiste nummer (eindigend op 6000) bij ons actief komt te staan. Wil je bij KPN eens vragen of het oké is als je per direct mag overstappen i.p.v. met een maand opzegtermijn? Als KPN daarmee akkoord is, dan kan ik een portering inschieten waarbij je nummer binnen 2 werkdagen is overgenomen. Als ze daar niet mee akkoord zijn, dan moet ik een portering inschieten met een maand opzegtermijn, zodat er vanuit KPN geen afkoopbedrag wordt gefactureerd. Ik hoor graag van je, zodat ik hiermee verder aan de slag kan gaan!

Christine.plais
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Cecilia, 

Dankjewel voor je reactie. Fijn te horen dat je het gaat oplossen voor ons. Het abonnement loopt per 10 februari 2024 af bij KPN. Dus je kunt een portering inschieten per die datum. 
Vriendelijke groet,
Christine 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Jij ontzettend bedankt voor de navraag bij KPN @Christine.plais. Ik heb een nieuwe portering erin gezet. Het kan 24 uur duren voordat dit zichtbaar is, dus ik controleer morgen opnieuw of alles goed is gegaan. Via deze weg houd ik je op de hoogte en blijven we in contact 🙂

Christine.plais
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel Cecilia. Ik hoor morgen graag van je. Groeten, Christine

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

@Christine.plais Helaas is deze nummerportering niet goed verwerkt. Nu wilde ik hier opnieuw mee aan de slag gaan, maar zie ik de melding dat Klachten een aangetekende brief heeft ontvangen en deze kwestie in beheer neemt (case 13301219). Zij hebben het nu eerst bij de afdeling Nummerbehoud voorgelegd en n.a.v. de klacht wordt er contact met je opgenomen. Zij zullen dit dan ook van A tot Z met je gaan afhandelen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic