MvdS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kan ik bij oversluiten zakelijk contract naar prive, kiezen uit een SIM only abonnement (welke? en hoe?)

Ik verander van werkgever en wil mijn zakelijke 06-nummer overnemen naar prive. Ik heb gezien hoe je dit moet doen (formulier en bijlagen vanuit werkgever, die daarmee instemt en het bestaande abonnement met een nieuw nummer wil voortzetten). Dit formulier geeft echter aan dat je het (huidige) abonnement over neemt, terwijl ik voor een (eenvoudige) SIM-only versie wil gaan. Feitelijk neem ik dus alleen het 06-nummer over.

Vragen:

  1. Uit welke SIM-only vormen kan ik kiezen (idem zoals een nieuwe klant)?
  2. Hoe kan ik dit na de overdracht van het nummer laten veranderen?
  3. Is de looptijd gelijk aan de resterende termijn van het huidige zakelijke abonnement (juni 2021)?

Had gehoopt dat dit alleen met nummerbehoud geregeld kon worden, maar zie ook op het forum dat bij zakelijke abonnementen de overdracht van een nummer nogal wat 'haken en ogen’ heeft.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @MvdS 
Alleen een 06 nummer overnemen dat kan niet. Je 06 nummer is gekoppeld aan een abonnement en als je je 06 nummer wilt hebben dan moet je ook het abonnement overnemen. Je vraagt dus eerst aan om het nummer om te zetten van zakelijk naar privé. En dan daarna kan je wel weer een ander abonnement kiezen door te migreren. 
 

Na de overdracht

Dit blijft hetzelfde

  • Het abonnement, de looptijd van het contract en kortingen blijven gelijk
  • Als de nieuwe contractant ook Ziggo klant is, dan gaan de Non-stop gratis extra's automatisch mee

Dit verandert

  • Een eventuele opzegging vervalt
  • Eventueel overgebleven tegoed vervalt
  • Een toestelverzekering wordt niet overgedragen. Deze stopt automatisch.
  • Als je een zakelijk contract overdraagt aan een particuliere klant, dan zetten we het om in een gelijkwaardig particulier abonnement. Het nieuwe abonnement staat in My Vodafone.

 

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Zoals je leest zet Vodafone het zakelijk contract om naar een gelijkwaardige particulier contract. Dat komt dus zeker wel overeen met wat je nu hebt en mocht je dan willen aanpassen dan zou je dit daarna kunnen regelen door te bellen naar 0800-2266789 en die kunnen je dan verder helpen. Zie info over verlagen en/of verhogen: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/wijzigen.shtml

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @MvdS 
Alleen een 06 nummer overnemen dat kan niet. Je 06 nummer is gekoppeld aan een abonnement en als je je 06 nummer wilt hebben dan moet je ook het abonnement overnemen. Je vraagt dus eerst aan om het nummer om te zetten van zakelijk naar privé. En dan daarna kan je wel weer een ander abonnement kiezen door te migreren. 
 

Na de overdracht

Dit blijft hetzelfde

  • Het abonnement, de looptijd van het contract en kortingen blijven gelijk
  • Als de nieuwe contractant ook Ziggo klant is, dan gaan de Non-stop gratis extra's automatisch mee

Dit verandert

  • Een eventuele opzegging vervalt
  • Eventueel overgebleven tegoed vervalt
  • Een toestelverzekering wordt niet overgedragen. Deze stopt automatisch.
  • Als je een zakelijk contract overdraagt aan een particuliere klant, dan zetten we het om in een gelijkwaardig particulier abonnement. Het nieuwe abonnement staat in My Vodafone.

 

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Zoals je leest zet Vodafone het zakelijk contract om naar een gelijkwaardige particulier contract. Dat komt dus zeker wel overeen met wat je nu hebt en mocht je dan willen aanpassen dan zou je dit daarna kunnen regelen door te bellen naar 0800-2266789 en die kunnen je dan verder helpen. Zie info over verlagen en/of verhogen: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/wijzigen.shtml

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Na het overzetten kun je het abonnement om laten zetten naar een andere variant. Hierbij blijft de einddatum en indien er een toestellening is, hetzelfde @MvdS.

 

Mocht je het abonnement willen omzetten zodra het op particulier staat, dan kijk ik graag met je mee naar de opties en tarieven. 

 

Groet,

Steven

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic