Ik verander van werkgever en wil mijn zakelijke 06-nummer overnemen naar prive. Ik heb gezien hoe je dit moet doen (formulier en bijlagen vanuit werkgever, die daarmee instemt en het bestaande abonnement met een nieuw nummer wil voortzetten). Dit formulier geeft echter aan dat je het (huidige) abonnement over neemt, terwijl ik voor een (eenvoudige) SIM-only versie wil gaan. Feitelijk neem ik dus alleen het 06-nummer over.
Vragen:
Had gehoopt dat dit alleen met nummerbehoud geregeld kon worden, maar zie ook op het forum dat bij zakelijke abonnementen de overdracht van een nummer nogal wat 'haken en ogen’ heeft.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @MvdS
Alleen een 06 nummer overnemen dat kan niet. Je 06 nummer is gekoppeld aan een abonnement en als je je 06 nummer wilt hebben dan moet je ook het abonnement overnemen. Je vraagt dus eerst aan om het nummer om te zetten van zakelijk naar privé. En dan daarna kan je wel weer een ander abonnement kiezen door te migreren.
Dit blijft hetzelfde
Dit verandert
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Zoals je leest zet Vodafone het zakelijk contract om naar een gelijkwaardige particulier contract. Dat komt dus zeker wel overeen met wat je nu hebt en mocht je dan willen aanpassen dan zou je dit daarna kunnen regelen door te bellen naar 0800-2266789 en die kunnen je dan verder helpen. Zie info over verlagen en/of verhogen: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/wijzigen.shtml
Hoi @MvdS
Alleen een 06 nummer overnemen dat kan niet. Je 06 nummer is gekoppeld aan een abonnement en als je je 06 nummer wilt hebben dan moet je ook het abonnement overnemen. Je vraagt dus eerst aan om het nummer om te zetten van zakelijk naar privé. En dan daarna kan je wel weer een ander abonnement kiezen door te migreren.
Dit blijft hetzelfde
Dit verandert
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Zoals je leest zet Vodafone het zakelijk contract om naar een gelijkwaardige particulier contract. Dat komt dus zeker wel overeen met wat je nu hebt en mocht je dan willen aanpassen dan zou je dit daarna kunnen regelen door te bellen naar 0800-2266789 en die kunnen je dan verder helpen. Zie info over verlagen en/of verhogen: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/wijzigen.shtml
Na het overzetten kun je het abonnement om laten zetten naar een andere variant. Hierbij blijft de einddatum en indien er een toestellening is, hetzelfde @MvdS.
Mocht je het abonnement willen omzetten zodra het op particulier staat, dan kijk ik graag met je mee naar de opties en tarieven.
Groet,
Steven
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.