Hoi
lise0406 Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Oei, dat is natuurlijk wel heel vervelend en begrijp dat je dit graag weer wenst te doen. Je kan in de instellingen van je toestel eens kijken of de APN goed staat van je toestel.
De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:
- Naam: Vodafone
- APN: live.vodafone.com
- Proxy: Niet ingesteld
- Poort: Niet ingesteld
- Gebruikersnaam: Niet ingesteld
- Wachtwoord: Niet ingesteld
- Server: Niet ingesteld
- MMSC: Niet ingesteld
- MMS-poort: Niet ingesteld
- MCC: 204
- MNC: 04
- Verificatietype: PAP
- APN-Type: default
- APN-Protocol: IPv4
- Roamingprotocol voor APN: IPv4
Per fabrikant en Android versie kan de locatie van het invoermenu verschillen. Op de nieuwste Android versies ga je naar
instellingen >
draadloos en netwerken >
mobiel netwerk >
naam toegangspunt. Hier kan je een nieuwe APN toevoegen of een bestaande APN aanpassen. Wij adviseren om een nieuwe APN toe te voegen. Eventuele andere APN's kan je dan laten staan. Een nieuwe APN voeg je toe door boven in het scherm via het menu te kiezen voor '
Nieuwe APN'.
Bij Apple ja je naar
instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Mobieledatanetwerk. Hier kan je de juiste APN gegevens invoeren.
Ik hoop dat het lukt en anders hoor ik het nog wel. Mocht je overigens na het proberen nog steeds last hebben dan zou je ook even contact op kunnen nemen met de
klantenservice van Vodafone om te vragen of ze je nummer een keertje willen resetten. Misschien dat je niet helemaal goed op het netwerk bent aangesloten?