Hoi JackieR,
het zijn inderdaad bevestigingscodes die ik niet ontvang. Vandaag mailcontact gehad met een e-money site uit Rusland vanwege dit probleem en die meldde het volgende:
Hello!
We have changed the route to your mobile operator in our service and have sent your latest sms with the code again.
Please inform us if you don't receive the sms.
Deze sms heb ik wel ontvangen,
van de andere site (VS of Canada) kreeg ik deze mail:
Hello Wim,
I've checked with some of our other technical staff, and we have serious doubts that you are not able to receive SMS through Vodafone. Vodafone is a very large company, and it's extremely unlikely that they would not be able to receive texts from us. Our logs show your phone as having received texts from us already.
Unfortunately, there is no way around the 2FA verification. You must be able to receive messages to use it.
Het gaat om sites die wereldwijd hun service aanbieden, die hebben dus dagelijks te maken met buitenlandse mobiele nummers.
Normale sms kan ik wel ontvangen en ook verificatie sms-jes van Nederlandse sites ontvang ik gewoon.
Dus ik heb geen idee waar het aan ligt, maar het gaat me nogal ver om een telefoon (prepaid) van een andere provider aan te schaffen om alleen maar enkele sms-jes te kunnen ontvangen.