wimkruijk

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kan geen sms ontvangen vanuit buitenland

Ik kan geen sms-jes ontvangen uit het buitenland. verschillende sites (e-money sites) willen mijn mobiele nummer verifiëren door mij een sms met een code te sturen, alleen ontvang ik deze sms-jes niet.

+31 en 0031 uiteraard al geprobeerd, maar niets helpt.

Iemand een idee? ik heb al verhalen gelezen over mensen die dit probleem in 2008 al hadden. Iets over dat vodafone geen sms contract zou hebben met die providers, maar dat kan anno 2016 toch niet zeker? 🙂
5 Reacties 5
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Hoi wimkruijk , welkom op het forum! Ik zie dat er nog niemand uit de community reageerde op je vraag. Het is lastig te beoordelen waardoor het precies komt dat je de smsjes niet ontvangt. Als ik het goed begrijp gaat het om smsjes met een soort bevestigingscode? Zijn deze afkomstig van websites uit verschillende landen? Ontvang je normale smsjes wel gewoon? Staat er op de websites aangegeven dat je ook (voor hen) buitenlandse mobiele nummers kunt gebruiken?
wimkruijk
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi JackieR,

het zijn inderdaad bevestigingscodes die ik niet ontvang. Vandaag mailcontact gehad met een e-money site uit Rusland vanwege dit probleem en die meldde het volgende:

Hello!

We have changed the route to your mobile operator in our service and have sent your latest sms with the code again.
Please inform us if you don't receive the sms.

Deze sms heb ik wel ontvangen,

van de andere site (VS of Canada) kreeg ik deze mail:

Hello Wim,

I've checked with some of our other technical staff, and we have serious doubts that you are not able to receive SMS through Vodafone. Vodafone is a very large company, and it's extremely unlikely that they would not be able to receive texts from us. Our logs show your phone as having received texts from us already.

Unfortunately, there is no way around the 2FA verification. You must be able to receive messages to use it.


Het gaat om sites die wereldwijd hun service aanbieden, die hebben dus dagelijks te maken met buitenlandse mobiele nummers.
Normale sms kan ik wel ontvangen en ook verificatie sms-jes van Nederlandse sites ontvang ik gewoon.

Dus ik heb geen idee waar het aan ligt, maar het gaat me nogal ver om een telefoon (prepaid) van een andere provider aan te schaffen om alleen maar enkele sms-jes te kunnen ontvangen.
wimkruijk
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
probleem lijkt opgelost......heb de simkaart eruit gehaald en 10 minuten later teruggestopt. nu kreeg ik van beide sites wel een sms binnen. Alleen mijn telefoon uitzetten 's-nachts is blijkbaar niet genoeg.

JackieR, bedankt voor je reactie en een fijn weekend!


Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
wimkruijk,

Fijn om te lezen dat het opgelost is! Bedankt voor je terugkoppeling en ik wens jou ook nog een fijn weekend 🙂
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
We sluiten dit topic binnen 48 uur, tenzij er nog gereageerd wordt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic