lillian

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kan abbonement verlenging niet kunnen belleb met nieuwe telefoon

Hoi allemaal !

Ik heb sinds 3 dagen me telefoon abbonement verlengd met een nieuwe telefoon.. LG optimus G nu heb ik nog mijn oude telefoon .. maar wanneer kan ik nu met me nieuwe telefoon bellen ?
5 Reacties 5
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Lillian, allereerst welkom op het forum! Goed om te horen dat je je abonnement hebt verlengd. Normaal gesproken wordt je toestel binnen 10 werkdagen geleverd. Dit is afhankelijk van de voorraad, het weekend etc. We doen in ieder geval ons best je toestel zo snel mogelijk te leveren. Wacht het nog even af..
RickD

Meedenker
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Lillian, ook welkom van mij 🙂

Ik heb het idee dat je het toestel al hebt, maar je nog niet kunt bellen met je nieuwe simkaart. Schrijf het simkaartnummer/ICCID-nummer op (begint met 893144030) en bel 0800-1258 (gratis). Daar kun je de simkaart laten activeren! Herstart daarna je toestel en je kunt er gebruik van maken!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik ga er even vanuit dat ze het toestel nog niet heeft ontvangen en daar op doelde, maar nu kan ze afhankelijk van de situatie 1 van de 2 antwoorden uitkiezen ;-).
papaul1977

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geld dit altijd ?
Of zal na het verlopen van je oude abonnement, automatisch je nieuwe simkaart geactiveert worden?

Ik heb nu namelijk hetzelfde probleem.
Ik heb me nieuwe toestel (samsung S3) met nieuwe simkaart, maar kan nog niet bellen.
Me oude loopt 6 augustus af.


Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi papaul, er zijn kort gezegd 2 situaties:

- je hebt een helemaal nieuw abonnement bij Vodafone: in dat geval activeert je nieuwe sim automatisch op de datum dat je contract in gaat.

- je verlengt een abonnement: in dat geval activeert je sim nooit automatisch.

De reden daarvoor is dat er maar één sim gekoppeld kan zijn aan je nummer. Als de nieuwe sim geactiveerd is, werkt de oude dus niet meer. We weten nooit helemaal zeker wanneer je nieuwe telefoon bij je geleverd wordt. Als de nieuwe sim te vroeg geactiveerd wordt dan zou je niet meer bereikbaar zijn.

Dus vandaar dat je bij een verlenging een nieuwe sim altijd zelf moet activeren. Dat kan op elk moment, maar op het moment dat je nieuwe toestel afgeleverd wordt lijkt me het handigste moment 😉
En in de tussentijd blijft gewoon je oude sim werken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic