FWilke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

iphone x en netwerkproblemen

Sinds gisteren 3-08-19 is het internet op mijn iPhone x ontzettend traag. Geeft wel aan dat hij op 4g zit maar nog trager dan 3G. Ik heb het Vodafone red together abonnement en mijn vrouw met haar iPhone 8 plus heeft wel gewoon vlot internet. Daarnaast verliest de iPhone x elke keer het contact met WiFi thuis. Na schermvergrendeling is de verbinding elke keer weg en moet ik via instellingen mijn Wi-Fi-netwerk selecteren. WiFi uit en dan weer aan zetten zorgt er niet voor dat hij automatisch verbindt met mijn WiFi thuis. Lijkt op een hardware probleem maar ik hoor graag suggesties
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hi FWilke Energieboy
Kun je ons een bericht sturen via Facebook, Twitter of via de chat? Op dit moment zijn er problemen met de bundels. Dit kunnen wij via daar in orde maken voor je.

Mijn excuses voor het ongemak!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi FWilke
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dat is wel heel vervelend en natuurlijk niet de bedoeling. Misschien kan je het best eerst een paar testjes doen voor je er "bijna" zeker van bent dat het een hardware probleem is. Swits eens van Simkaart met die van je vrouw, kijk eens wat er dan gebeurd. Doet die van jou het bij haar prima en die van haar het niet goed bij jou, dan is het probleem waarschijnlijk snel gevonden 🙂

Maar je zou ook eens onderstaande kunnen proberen om er zeker van te zijn dat het niet aan je toestel ligt:
1) Netwerk even laten vergeten en/of opnieuw je netwerkinstellingen instellen (herstallen)
2) Controleren of er updates zijn en/of andere updates (herstarten iPhone)
3) iPhone een keer resetten
4) Backup maken iPhone en opnieuw installeren (helemaal leeg maken en zien of het probleem dan nog is -...

Dit zijn een paar dingen die je zou kunnen doen als bovenstaande niet heeft gewerkt. Pas dan kan je echt uitsluiten of het aan je toestel ligt of gewoon omdat er een foutje in je toestel zit en hij een keertje lekker leeg gemaakt moest worden. Heb ik ook eens gehad en dat werkte perfect. Maar zorg altijd voor een backup en dat je de tijd hebt om dit te doen.

Heb je het toestel bij Vodafone gekocht en heeft het allemaal niet geholpen, ga dan langs een Vodafone winkel en vraag of ze het toestel ter reparatie kunnen opsturen. Maar ik zou dit pas echt doen als je zeker weet dat het aan het toestel ligt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hi FWilke Energieboy
Kun je ons een bericht sturen via Facebook, Twitter of via de chat? Op dit moment zijn er problemen met de bundels. Dit kunnen wij via daar in orde maken voor je.

Mijn excuses voor het ongemak!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oh jee, problemen met bundels. Dan hoef je ook mijn hele verhaal niet te doen 🙂
Misschien voor het makkelijker maken: Facebook - Twitter of chat starten.

Bedankt voor het melden Steven (morgen ben ik er weer volop hoor) :sleeping:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je hebt gelijk! Het had makkelijker gemogen. Graag gedaan!
FWilke
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nu heb ik een uur of 4 geleden een bericht via Facebook gestuurd aangezien het via de chat te druk is. Daar heb ik nog geen antwoord op. Toch maar het toestel helemaal gereset en dat heeft in ieder geval mijn 4g snelheid verbeterd. Het feit dat hij automatisch mijn verbinding met WiFi verliest blijft bestaan. ‘Vraag om verbinding’ staat aan ( ook al een paar keer uit en aan gezet) maar blijft elke keer terug vallen op 4g na schermvergrendeling. Moet elke keer het juiste WiFi selecteren om ermee te verbinden
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
FWilke

Heb je nog steeds last van deze problemen of is het ondertussen opgelost?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Indien er geen reactie komt, zal het topic gesloten worden FWilke
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic