Mimi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iphone naar blackberry

Beste smartphone crew en anderen,
 
Gister is mijn iphone 4 gestolen : (, mijn abonnement loopt nog wel even en ik heb nog een blackberry dus vroeg ik me af ik mijn abonnement om kan zetten in een blackberry abonnement. Als ik 7,50 extra moet gaan betalen bovenop mijn huidige abonnementskosten wordt het wel erg prijzig allemaal. 
Verder vroeg ik me af of het nu wel of niet mogelijk is dat jullie het imei nummer/code blokkeren, of doen jullie dit niet? En kan die politie nog iets met dat nummer, traceert deze je telefoon nog voor zover iemand dit weet? Alvast bedankt voor de reactie.
 
Groeten,
 
Mimi
2 Reacties 2
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Wat enorm rot voor je dat je toestel gestolen is.
 
Het is niet mogelijk om je abonnement om te zetten naar een andere abonnementesvorm spijtig genoeg.
Wel kan je inderdaad een Blackberry toevoeging er op laten zetten, dit is de enige mogelijkheid om je vervangende BB met internet te laten werken. Dat is geen besluit van Vodafone, dit is nu eenmaal de manier waarop ieder BB-toestel werkt en vanuit de fabrikant zo geregeld.
 
Je iMEI kan niet geblokkeerd worden, wel je SIM-kaart nummer, ik mag hopen dat je dit al via de klantenservice geregeld hebt. Als dat niet zo is: pak meteen de telefoon en bel ze, dit moet je meteen regelen zodat niemand via jouw nummer kan bellen.
Ik ben bang dat, hoewel het technisch gezien in theorie mogelijk zou moeten zijn, de politie niet zo diep er in duikt om jouw telefoon te gaan traceren. (Je had natuurlijk zelf wel "Find my iPhone" kunnen installeren en activeren, geeft geen garantie voor succes, maar misschien had je toch een idee kunnen krijgen over waar jouw toestel zich bevindt.)
 
Doe in ieder geval wel binnen 5 werkdagen na de diefstal aa.gifte bij de politie. Op vertoon hiervan vervallen de kosten van het deblokkeren van je nummer wanneer je dat weer wilt gaan gebruiken, plus als je wilt kan je hiermee van Vodafone 25% korting krijgen op de aanschaf van een nieuwe telefoon.
 
Sterkte ermee.
Mimi
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Martin,
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad gelijk aa.gifte gedaan en mijn sim laten blokkeren. Ook heb ik geprobeerd mijn iphone te localiseren via findmyiphone maar daar staat dat mijn telefoon offline is. Nu weet ik dat dat kan betekenen dat de telefoon uitstaat of geen verbinding met het internet heeft oid. Maar is het niet zo dat de telefoon sowieso niet meer vindbaar is via findmyiphone als je eenmaal je sim hebt laten blokkeren? (http://support.apple.com/kb/TS2734) Ik zag het staan in deze link. Voor de volledigheid: ik heb wel eerst met findmyiphone geprobeerd mijn telefoon te zoeken voordat ik mijn sim liet blokkeren. 
 
Groeten,
 
Mimi
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic